2020-02-20 07:39

Pregătiri de Eurovision: Noua metodă a TVR pentru selectarea VOCII și a melodiilor

 |  23:51
Pregătiri de Eurovision: Noua metodă a TVR pentru selectarea VOCII și a melodiilor

Conform informaţiilor oficiale din acest moment, doar 12 dintre cele 41 de ţări participante în acest an la concursul Eurovision au anunţat artistul ales. Dintre acestea, 6 au ales şi piesa ce va fi interpretată la Rotterdam. România îşi va anunţa artistul pe 11 februarie, iar piesele care vor intra în Finala Naţională, unde vor fi selectate de către juriul de specialitate şi public, vor putea fi ascultate din data de 21 februarie.

Cele şase ţări care au anunţat până în 4 februarie pachetul complet artist+piesă sunt: Albania (Arilena Ara cu piesa Shaj), Austria (Vincent Bueno cu Alive), Republica Ceha (Benny Cristo cu Kemama), Georgia (Tornike Kipiani cu Take Me As I Am), Grecia (Stefania cu SUPERG!RL) şi Spania (Blas Canto cu Universo). Televiziunile publice din Albania, Georgia şi Republica Cehă au organizat spectacole de selecţie naţională, iar celelalte trei au recurs la selecţie internă atât pentru artist, cât şi pentru piesă. Alte şase ţări: Belgia, Bulgaria, Cipru, Franţa, Macedonia de Nord şi Ţările de Jos au anunţat artistul selectat intern, pentru care urmează să decidă piesa (aleasă fie intern fie prin selecţie naţională).

Restul celorlalte 29 de ţări urmează să îşi aleagă reprezentantul la Eurovision prin spectacole de selecţie naţională (artist și piesă) sau prin selecţie internă (doar artist sau artist și piesă). Din ultima categorie fac parte Rusia, Elveţia, Marea Britanie, Irlanda sau Azerbaidjan. De remarcat faptul că în ultimii 7 ani, atât Rusia cât şi Ţările de Jos (Olanda) au recurs exclusiv la selecţie internă pentru a desemna reprezentantul lor la această competiţie muzicală internaţională.

Într-o primă fază se identifică cea mai reprezentativă voce

Televiziunea Română demarează proiectul Eurovision Song Contest 2020 (ESC 2020) cu o abordare în premieră pentru România, o abordare folosită de mulți ani cu succes, în numeroase alte ţări cu vechime şi palmares impresionant la acest concurs muzical internațional. Astfel, după o analiză a specificului pieței muzicale din România, a diferitelor modalități de selecție la care au apelat, în acest an, şi alte televiziuni publice din Europa, cum ar fi  cele din Spania, Grecia, Rusia, Cipru, Bulgaria, Marea Britanie sau Franța, şi, nu în ultimul rând, după evaluarea rezultatelor României din ultimii doi ani la concursul Eurovision, Televiziunea Română a decis asupra unei noi abordări în selectarea vocii şi, ulterior, a pieselor care vor intra în Finala Națională din data de 1 martie 2020.

Selecția în vederea Finalei Naționale se concentrează, într-o primă fază, pe identificarea celei mai reprezentative voci, evaluată de către o comisie de specialitate pe baza unor criterii precum abilităţile vocale, interpretarea, empatia muzicală, expresivitatea ş.a. După selectarea respectivei voci, se vor compune, pe specificul acesteia, al timbrului și personalității artistului, un număr de piese, dintre care cele mai bune 5 vor ajunge în Finala Națională. Selecţia celor 5 creaţii muzicale va fi realizată de către o comisie de specialitate, ai cărei membri acoperă o plajă largă de domenii şi specializări (compozitori, textieri, muzicologi, realizatori/producători de divertisment radio şi/sau televiziune, regizori muzicali radio şi/sau de televiziune), ţinând cont de următorii parametri: forma muzicală a piesei, aranjament orchestral, originalitate, diversitate stilistică şi mesaj.

Finala Naţională  se va constitui într-un amplu spectacol

Pe 1 martie, Finala Naţională va aduce în prim plan publicul, ca factor decizional principal în selectarea piesei şi a abordării creative a momentului artistic ce va reprezenta România la Rotterdam. Finala Naţională  se va constitui într-un amplu spectacol în care Juriul Naţional şi publicul, în proporţie egală de 50%, vor vota fiecare dintre momentele artistice propuse în vederea selectării celei mai bune reprezentări a României la ESC 2020. În caz de egalitate, publicul este cel care are ultimul cuvânt, voturile sale fiind cele decisive.

Prin noul proiect ales pentru această ediţie, România se aliniază ţărilor care au folosit şi folosesc un mecanism similar, cu rezultate remarcabile în mod frecvent. Statisticile arată că, în ultimii 15 ani, aproape fiecare ediţie a acestei competiții a avut în top 3 al etapei internaționale cel puţin o piesă selectată printr-o astfel de metodă de către televiziunile naţionale.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-05



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine