2020-04-08 11:48

Ioan Gherghina, președintele ADER, a făcut o analiză dură a realității politice din România

 |  12:37
Ioan Gherghina, președintele ADER,  a făcut o analiză dură a realității politice din România

Scena politică din România a cunoscut importante modificări în ultimul an. Cele mai importante schimbări politice în societatea românească după recentele alegeri prezidențiale sunt concretizate în două aspecte esențiale, este de părere președintele Consiliului Național ADER, Ioan Gherghina. Declarația a fost făcută în cadrul Conferinței Naționale a Partidului ADER care a avut loc astăzi.

Primul este, concentrarea forțelor politice de dreapta în jurul PNL, USR, PMP, UDMR și alte componente ale minoritatilor din Parlament și colaborarea consistentă a partidului Pro Romania și a președintelui acestuia, Victor Ponta. Acestor formațiuni politice s-a asociat și o parte a societății civile cu orientare de dreapta, sustine Ioan Gherghina. 

Al doilea aspect esențial este sancțiunea drastică pe care electoratul PSD , reprezentat de membrii PSD dar și de simpatizanții acestui partid l-au administrat propriului lor partid, acordând votul lor majoritar candidatului PNL la președinția României, Klaus Wener Iohanis, în dauna candidatului PSD, Viorica Vasilica Dăncilă (președintele PSD ) respectiv 66,90% față de 33,10% din voturi. Acest rezultat a legitimat prin vot populat îndepărtarea de la guvernare a guvernului PSD , realizat într-adevăr prin noi alianțe politice în cadrul Parlmentului prin moțiune de cenzură și nu prin vot popular. Cauzele degringoladei politice în care se află PSD și în general forțele politice de centru stanga, au fost cunoscute încă de la instalarea la guvernare și deci, la putere a alianței PSD-ALDE și anume : 

- din trei guverne proprii două au fost înlăturate în mai puțin de un an, și chiar prin moțiune de cenzură nu inițiată de opoziție ci chiar de cei care l-au instalat; 

- dispute interne de partid chiar la vârful conducerii PSD, care au dus la remanieri guvernamentale cu înlăturarea unor miniștrii chiar și cei care corespundeau profesional. Acesta a dus la o diminuare a relației dintre conducerea centrală a PSD și conducerile PSD de la nivelul județelor. Este una dintre explicațiile care stau la baza lipsei performanței în alegerile prezidențiale, județele în care Klaus W. Iohanis a câștigat alegerile la acest nivel. Numai în 5 județe pe primul loc era candidatul PSD. Nu poate fi atribuit acest eșec doar conducerii central ci și acelora care conduceau județele; probabil că în acest fel își exprimau dezacordul față de propriul candidat. Un semnal de alarma că "sistemul de vot al PSD" nu funcționează, a fost eșecul înregistrat la referendul din 2018, propus de conducerea PSD în "favoarea familiei tradiționale", referendum susținut și de biserica ortodoxă, majoritară în România. Absentismul masiv la vot, datorită căruia nu s-a realizat cvorumul necesar legal, pare mai mult o reacție la propunerea "venita de la centru" decât față de "valorile agreate în general de majoritatea populației. Un eșec electoral fară echivoc pentru PSD-ALDE au fost alegerile pentru Parlamentul European la care ALDE nu a obținut nici un parlamentar, iar PSD numai circa 50% din numărul așteptat. În schimb PNL și USR au obținut cel mai mare număr din candidații în Parlamentul European din partea României ceea ce a însemnat un capital politic uriaș pentru PNL care a reușit să organizeze o coagulare a forțelor de dreapta, inclusiv cu ALDE care a părăsit guvernul și să inițieze moțiunea de cenzură care a dus la înlăturarea de la guvernare a guvernului PSD condus de premierul Viorica Vasilică Dăncilă. Chiar și în aceste condiții înlăturarea guvernului nu ar fi fost posibila fără complicitatea unor parlamentari PSD sau care se declară că aparțin mișcării politice de centru stangă în parlamentul României. În aceste condiții, UDMR și alti parlamentari ai unor minorități au susținut moțiunea de cenzură. Pe acest fond, alegerile prezidențiale au evoluat într-un singur sens aproape în toate județele tării și în municipiul București, cu excepția celor 5 județe din sudul țării; la fel și în Diaspora, unde a fost un vot masiv de aproape un milion de participanți din care peste 90% au votat pentru candidatul PNL. La acest rezultat au mai contribuit esențial și alte cauze: 

- arestarea și condamnarea liderului PSD Liviu Dragnea, precedată de demonizarea acestuia, ceea ce a mărit deruta în partid. 

- campania susținută împotriva PSD încă de la instalarea la guvernare a opoziției, coordonată direct de președintele Klaus W. Iohanis (vezi participarea în stradă la meetingul de protest de la Universitate, purtând celebra geacă roșie) și care campanie a devenit deosebit de eficientă în campania prezidențială, bazată pe promovarea unui război ( politic ) și a urii împotriva PSD, un partid care a obținut totuși peste trei milioane de voturi la alegerile prezidențiale. Această promovare a urii a dus la divizarea severă a societății romanești în ultimii 15 ani. Președintele Klaus W. Iohanis a afirmat că cea mai mare realizare a sa că președinte al României în primul mandat de 5 ani a fost înlăturarea de la conducerea tarii a guvernului PSD, în principal prin mijloacele pe care le-am prezentat. A mai spus președintele ales pentru un nou mandat că, acest război (politic) împotriva PSD vă continua pentru că urmează alegerile locale și parlamentare și promovează în continuare și utilitatea unor alegeri parlamentare anticipate cu scopul declarat de a trimite cu adevărat în opoziție adversarii politici. Pentru a realiza acest deziderat guvernanții actuali au declanșat o criza politica artificială care are drept consecință cel puțin trei luni de instabilitate politică și economică până la alegeri și încă trei luni după alegerile anticipate până când, viitorul Parlament va lucra la capacitate normală. La aceasta se adaugă și scăderea încrederii partenerilor externi din cadrul U.E. și din afara acesteia că România este capabilă să se autoguverneze ceea ce poate avea alte consecinte nefaste pentru stabilitatea internă și chiar pentru integritatea națională. 

- o cauză extrem de importantă care explică comportamentul actual al electoratului este reprezentată de transformarea acestuia la 30 de ani de la revoluția din 1989. 

- categoria cea mai importantă numeric de alegători care s-a prezentat la urne a fost cea cu vârsta intre 30 și 60 de ani, cu alte cuvinte cei care în anul 1989 se nășteau sau aveau sub 30 de ani și deci mai puțin influențați de educația patriotică și națională în general, fiind mai tentați de europenizare și mai ales de gloalizare. Aceștia nu au mai fost receptivi la abordarea clasică a mișcării social democrate și naționale, bazată pe muncă mai mult și mai puțin patriotică, pe cultivarea evenimentelor istorice sau pe creșterea unilaterală a veniturilor fară a se acorda un rol mai important condițiilor în care se poate realiza o carieră în diferite domenii de activitate.

Pentru securitatea individuală și a sănătății, pentru educație, dezvoltarea ecconomiei din investiții profitabile care să aducă plus valoare și în consecință noi locuri de munca profitabile. Toate acestea trebuie să facă obiectul unor proiecte de dezvoltare locală, județeană , regională și în final un atractiv proiect de țaă care să prevadă o reală dezvoltare națională din partea formațiunilor politice care vor cere votul la viitoarele alegeri .

-   de remarcat că, aceeași categorie de vârstă "activă" o are și diaspora și același comportament la vot . 

-   o categorie de vârstă numeroasă, peste 65 de ani, din cauza evoluției demografice negative și a emigrării masive în ulimii 20 de ani și care a beneficiat direct și consistent de creșterea pensiilor. Până în prezent și cu promisiuni pentru viitor din partea guvernului PSD-ALDE nu s-a prezentat la alegerile parlamentare decât în proporție de 28 % în turul doi; este vorba de milioane de pensionari care prin votul lor puteau schimba rezutatul final al alegerilor.

-   noul guvern condus de Ludovic Orban ar fi trebuit să fie preocupat să gestioneze guvernarea pentru a asigura funcționarea tuturor instituțiilor, inclusiv plata salariilor, a pensiilor, a costurilor economiei, sănătății, învățământului, culturii, apărării, etc.. Pentru acest scop a fost necesar să se elaboreze și să se aprobe bugetul pentru anul 2020. Bugetul găsit deficitar cu circa 4,3 - 4,4% și în această situație reprezentanții băncii naționale nu recomandă mărirea pensiilor conform legii în vigoare.

-   pe noi, Partidul ADER, ne interesează în mod deosebit mișcarea de centru stangă în România, care servește atât interesele cetățeanului  și ale societății în general, dar și interesele naționale ale țării, fiind un partid național de centru stanga "sigur suntem deschiși colaborării cu orice partid cu care identificăm interese comune" ; ar trebui, poate, să dăm prioritate realizării unei alianțe cu mai multe forte politice și cu societatea civila pentru a forma "mișcarea națională română" care să genereze programe și obiective de redresare economică, științifică,  a învățământului, sănătății, creșterii demografice. Să ofere securitate națională și individuală, independența și suveranitate națională în condițiile apartenenței la Uniunea Europeana și la NATO și să facă aceste obiective să prezinte interes pentru populație.

Mai este imperios de necesar să dezvoltăm înființarea de noi organizații ale Partidului ADER în toate județele țării în perspectiva alegerilor locale și parlamentare .

Situația economică a României se caracterizează în perioada guvernării PSD-ALDE pe o creștere economica bazată pe consum care la rândul său este susținută de mari împrumuturi externe.

În acest context, Guvernul PSD-ALDE afirma: “programul nostru de guvernare produce efecte: 7% creștere economică, cea mai mare din  U.E. în 2017, numai că, aceasta se susține în mare măsură pe  împrumuturi externe atrase de guven cu costuri foarte mari. Un exemplu este, imptumutul de trei miliarde de euro făcut de Guvernul PSD-ALDE. Acesta este cel mai mare împrumut obținut într-o singura zi, pe termen de 30 de ani și cu cea mai mare dobândă, de circa  2,2 miliarde de euro pe parcursul rambursării creditului. Acest credit a fost luat în principal pentru cheltuieli curente (situația economică a României este caracterizată în perioada guvernării PSD-ALDE că având o creștere economică bazată însă, aproape exclusive, pe creșterea consumului și mult mai puțin pe investiții. O altă particularitate  a acestei creșteri economicie bazată  pe salarii, pensii, etc.) și pe împrumuturi care nu sunt pentru investiții, ceea ce înseamnă că după achitarea lor nu rămâne nimic pentru economia tarii.  Dacă guvernul avea proiecte, acești bani puteau  fi atrași de la “instituții financiare  ca BERD cu dobândă  redusă la jumătate sau mai puțin, în comparație  cu băncile de la care a fost luat împrumutul.

Guvernul  Ludovic Orban a făcut și el un împrumut de trei miliarde de euro de pe piață externa cu scadența la 12 și 30 de ani despre care ministrul de finanțe  afirma că este “cel mai ieftin din istorie”. Guvernul  Orban  a împrumutat și 87  miliarde lei pentru a achita  deficitul bugetar de 3,6% și datoriile scadente  ale unor împrumuturi anterioare. 

În aceste condiții, datoria totală a României  este în prezent la 47%  din PIB. Este exemplul unei economii bazate   aproape exclusiv pe creșterea consumului susținut de creșterea veniturilor populației prin salarii și pensii. Și după cum am văzut pe împrumuturi. Acești bani se duc în afară țării, dezvoltând economiile  țărilor care  produc mărfurile cumpărate de populație din rețeaua de supermarketuri  din  România care nu aparțin  românilor și nu  vând mărfuri produse de economia românească, decât într-o mica măsură, după cum precizează profesorul de economie  și fost  ministru al economiei, Ilie Șerbănescu într-un interviu  obținut de  jurnalistul Ionut Crivăț și publicat în revista “Omenia” în martie 2019, intitulat “România nu mai are economie națională, este o colonie a celor puternici”.

În acest interviu, profesorul Ilie Șerbănescu face o analiză a economiei naționale a României din care prezint în continuare câteva aspecte.

  “să fie  foarte clar, România nu mai are economie națională, ea găzduiește doar o economie care e formată din două componente, aproape fară  legătură între ele. Una este economia străină de pe teritoriul României, economia dominantă care deține toate punctele, sectoarele, și pârghiile strategice și economice  de pe  teritoriul României. Ea este, de altfel, și cea care înregistrează creștere economică. Această componentă avea în  jur  de 20% din economie la intrarea României în U.E., iar acum, după 13 ani, are peste  50% ceea ce arata că toată  creșterea economică de care s-a vorbit și a fost pusă pe seama  României, nu este a noastră, ea este a capitalului  economiei străine  din România în  timp ce economia autohtonă, cea care mai există, este  o economie subalternă, … și care a tot dat înapoi.  În acest timp economia dominantă a tot crescut, iar economia rămasă subalternă a tot scăzut. Ce consecinte pot să apară?  Daca va exista recesiune în țara “mamă”, va exista încetinirea și în economia străină din România. Întotdeauna când este criză există încercarea reușită  a celui puternic de a se salva pe seama celui slab  și …. România, ca și în criza trecută, va resimți și mai profund recesiunea  dacă  aceasta va veni.

 Ce mai este acum din economia românească, este atât de slabă încât nu mai poate face bine, dar nici rău. O criză economică în România nu mai poate fi generată de economia românească propriu zisă. Ea depinde de economia străină.

România, din păcate, este o colonie; ea exportă materie primă și importă produsul finit. Cel mai dureros, și totodată elocvent, exemplu este exportul de grâu și importul de aluat de pâine și / sau de făină. La aceasta se adaugă controlul străin aproape în totalitate asupra resurselor nturale ale țării: pădurile, resursele energetice naturale , telefoanele, peste 40% din suprafața agricolă a țării, etc.. Deci, toate acestea completează definirea României din punct de vedere economic ( dar și politic, etc.). Că România este o colonie. Dar acest lucru nu este cel mai rău. Mai rău este  că România  reprezintă  o colonie  a  colonialismului  colectiv din U.E. Dacă ar fi colonia cuiva, unul, indiferent care,  America, Marea Britanie, sau Germania , acel stăpân s-ar comporta cu România  ca și cu bunul său propriu. Adică îl vă exploata la maxim dar nu-i va lăsa și pe alții să o facă. Dar, fiind bunul colectiv al U.E. – aceasta găzduind cel puțin cinci- șase imperii coloniale, mai trecute sau mai actuale, toți aceștia  exploatează România, pe care nu o apără nimeni ( vezi intrarea în shengen și Portul Constanța  de care sunt foarte interesați olandezii )  . 

Nu-i nici o filosofie, nu e nimic nou de care să ne cutremuram; am mai fost vizați de împărțiri, am stat despărțiți sute de ani.

Va fi din nou acest lucru. Domnul prof. Ilie Șerbănescu își pune o legitimă întrebare: în alte țări, foste comuniste, cum este ?  Eu nu cred că este chiar la fel ca la noi. Și deosebirile sunt două. Clasele politice din țările respective nu au vândut chiar tot, cum a făcut România. Și în al doilea rând, nici una din aceste țări nu este în vizor să fie împărțită. Nici Cehia, Ungaria sau Bulgaria, nu vrea nimeni să le împartă. Aici la noi s-au găsit mai mulți amatori și doritori de așa ceva.  Problema este economia și cine o deține, adică occidentul, pentru că  este dreptul occidentului să aibă  decizia, având proprietatea. Acesta este capitalismul.

Situația economiei din România la nivel național este mult mai complexă. Am ales, pentru astăzi, analiza și viziunea unui specialist recunoscut în domeniul economiei care a fost și  ministrul  economiei.. Mai sunt și alte analize și alte păreri.

Partidul ADER, ca organizație politică ce vrea să acceadă la conducerea  țării, având în vedere perspectiva apropiată  a alegerilor locale și parlamentare, și care se sprijină pe o  bază ideologica solidă, care promovează  adevărul, democrația, educația, reconstrucția țării, apărarea  demnității  naționale  și  susținerea  caracterului social al politicii  sale, colaborează cu specialiști în diferite domenii, inclusiv în domeniul economiei.

În viziunea sa, Partidul ADER acordă cea mai mare atenție problemelor economice care implică în primul rând analiza situației reale în care se afla țara. Dintre măsurile pe care  le preconizează, au prioritate  investițiile  pentru refacerea  economiei  României în diferite domenii: I.T. , agricultură, industrie, transporturi, infrastructură rutieră,  aeriană, navală, inclusiv  refacerea flotei comerciale, valorificarea superioară în țară a resurselor naturale  ale țării, etc. Atenție deosebită  preconizăm pentru finanțarea a noi locuri de muncă  în diferite  domenii ale economiei pentru a opri emigrația specialiștilor din țară și evident pentru a readuce în țară pe românii care au fost nevoiți  să plece în alte țări pentru a-și asigura existența, după  distrugerea la scară națională  a economiei României .

În strânsă legătură cu refacerea economică a României se află și programul social al Partidului ADER. În cadrul problemelor sociale, un loc aparte îl au sistemele de pensionare și de sănătate care în ultimul timp sunt subiect prioritar de dezbatere politică, de specialitate, de legislație, de etica!  Nu este momentul și timpul pentru o analiză aprofundată. Voi expune doar câteva aspecte fundamentale avute în vedere de partidul ader.

fondul de pensii a fost asigurat în mod diferit în ultimii  30 de ani : în regimul comunist, trei salariați, prin contribuția la menținerea fondului de pensie, plăteau o pensie și rămâneau și bani pentru acest fond pentru viitor, care erau administrați în acest scop. după anul 1989,  pe măsură ce au dispărut locurile de muncă și s-au făcut pensionări masive urmate de desființarea unor locuri de muncă, a fost necesară plata pensiilor și de la buget.  Numărul mare de pensionari și numărul scăzut al salariaților a făcut ca plata pensiilor și a slariilor să se facă din bani împrumutați de guvern de la bănci cu dobânzi importante după cum am văzut și cu datorii cu durată până la 30 de ani, ceea ce este inacceptabil. în anul 2019 s-a mai redresat raportul pensionar-salariat ajungând 1:1, iar pensia medie reprezintă un cuantum rezonabil din salariul mediu.

În ultimul timp sunt doua aspecte pe larg dezbătute în legătură cu  pensia:

aplicarea legii de mărire a pensiilor cu 40%  de la 01.09.2020 mai sunt necesare  analize și dezbateri în legătură cu acest subiect dar Partidul ADER consideăa că legea trebuie respectată, chiar dacă acest lucru se realizează în etape,  eșalonat. pensiile speciale. Partidul ADER consideră că principiul contributivității trebuie să fie criteriul major pentru calcularea  pensiei unui fost salariat. Excepție o fac cadrele militare. un alt aspect este legat de cuantumul acestor pensii speciale. Azi există pensii speciale de 50-60-70 mii de lei, care depășesc cu mult, în unele cazuri, salariul pe care l-a avut pensionarul respectiv, ceea ce este inacceptabil. Considerăm că o pensie, chiar special, nu poate depăși valoarea salariului pe care l-a avut pensionarul respectiv.   

În domeniul sănătății, printre cele 25 sau  26 de ordonanțe  de urgență adoptate de guvernul Orban în ultima zi a existentei sale înainte de a fi demis, printr-o moțiune de cenzură  a opoziției,  adoptă cu un vot covârșitor negativ la adresa guvernului liberal, a fost adoptată și o ordonanță de urgență pentru sănătate care  preconizează practic  privatizarea unei părți importante din  asistența medicală publică  ce se referă la programele  de sănătate  și  la  sistemul medicinii de urgență , aceasta din urmă fiind în prezent 100% asigurată de sistemul public de sănătate. Această așa zisă reformă, dacă se va aplica, se consideră că va bulversa asistența medicală în zonele respective, prin faptul că sistemul privat nu dispune, în mare măsură, de inrastructura și personalul specializat în domeniile respective, cum este de exemplu, în medicina de urgență  și, mai prevede și deplasarea unei sume de circa  1,3 miliarde de euro de la medicina publică la medicina privată. Aceata va agrava subfinanțarea cronică din sistemul public de sănătate care pentru anul 2020 are alocat un buget de 5,6 % din PIB, care este unul din cele mai mici din U.E., care are media bugetului pentru sănătate de  9 % . În prezent, sistemul privat și cel public colaborează în rezolvarea unor probleme de sănătate pentru asigurați cum este radioterapia pentru pacienții oncologici, unde sistemul privat are infrastructura necesară, ceea ce a făcut posibilă contractarea acestor servicii medicale  de la CNAS..

Asitenta medicală pentru asigurați  se acordă, începând de la 01.06.2014ș  după principiul pachetului de bază de servicii medicale care înseamnă reducerea serviciilor medicale a asiguraților atât în ceea ce privește diagnosticul cât și a tratamentului. Eșecul acestui sistem este demonstrat de faptul că România este pe ultimele locuri în U.E. în ceea ce privește indicatorii de performanță ai asistentei medicale pentru populație. Această situație nu este deocamdată avută în vedere de Guvernul liberal. În acest domeniu Partidul ADER are un un program de reformă mai cuprinzător care privește dezvoltarea și modernizarea continuă a sistmului de asistență medicală din România și a formării personalului cu specialiști atât în tara cât și în centre medicale repurtate în lume din afara țării care să acorde o asistență medicală modern la standarde europene și mondiale și  revenirea la asistența medicală universală prin renunțarea la pachetul de bază pentru asigurați, așa cum au făcut-o deja alte țări.

Abordând problemele asistenței medicale de la nivel national, Partidul ADER consideră absolut necesară elaborarea și adoptarea unei noi legi a sănătății ca urmare a unor dezbateri în Parlamentul țării.

Susținem, de asemenea, reorganizarea institutului prof.dr. Ion  Cantacuzino și a producției autohtone  de vaccinuri și seruri, inclusiv imunoglobulina cu administrare intra-venoasă, pentru a redobândi suveranitatea în domeniul sănătății publice  în România.

Abordarea acestor teme la nivel național dar și a unora punctuale de mare actualitate în dezbaterile politice, conținute în acest material elaborat și aprobat de Biroul Executiv Național al Partidului ADER și prezentat în Conferința Națională   a partidului constituie  un suport pentru  campania electorală pentru alegerile locale și parlamentare apropiate, la care vor fi implicate organizațiile Partidului  ADER de la toate nivelele: București, sectorele din orașul București , județele și filialele județene și organizațiile Partidului ADER din Diaspora,  pentru a susține candidații  Partidului ADER.  În tot acest timp trebuie continuate eforturile de a înființa noi organizații ale partidului în toate județele și de a propune liste complecte de candidați în cosiliile locale, municipale și județene precum și primari în teritoriile respective.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-22



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine