2019-11-22 23:03

Băsescu critică dur politica externă a lui Iohannis

|  16:51

Fostul presedinte Traian Basescu a reactionat, vineri, la afirmatia facuta in Parlament de succesorul sau, Klaus Iohannis, conform careia Romania a fost izolata pe plan extern pana la venirea sa la Cotroceni.

"N-am auzit prostie mai mare debitata de un sef de stat din Europa decat ceea ce a glasuit dl. Iohannis de la tribuna Parlamentului, legat de izolarea Romaniei. Anul acesta, de cand e presedinte, valorifica capacitatea Romaniei de a negocia din anii trecuti", a declarat Traian Basescu, scrie Ziare.com.

Primul exemplu dat de liderul Miscarii Populare a fost legat de scutul antiracheta de la Deveselu, care a fost operationalizat chiar astazi.

"A fost un efort romano-american care arata ca Romania nu era izolata. Zilele trecute, ministrul de Externe a semnat la Bruxelles, la comandamentul NATO, conditiile de functionare a unui comandament de batalion NATO in Romania si a unui comandament de divizie. I-as aduce aminte ca acest lucru a fost obtinut de Romania in 2014, in septembrie, la summit-ul NATO din Tara Galilor. Daca Romania era izolata, am fi avut cel mult comandamentul de batalion.

Eu am cerut insistent, si in timpul summit-ului si dupa, ca Romania sa beneficieze de un comandament de mare unitate, de divizie, pentru a nu mai fi legata de Polonia, de comandamentul de la Szczecin, si sa se infiinteze in Romania un comandament de divizie NATO care sa gestioneze actiunile NATO din Romania, Bulgaria si Turcia", a reamintit Traian Basescu, subliniind ca asta arata ca "in septembrie 2014, Romania inca nu era o tara izolata, ci o tara cu capacitate de negociere, si nu orice capacitate!".

"Surprinzatoare analiza dl. Iohannis, dar probabil de la Sibiu nu s-a vazut, dar de la Cotroceni trebuia sa se vada", a adaugat Traian Basescu, subliniind faptul ca actualul ministru de Externe n-a facut decat sa indeplineasca o formalitate, semnarea documentelor necesare, dar a fost o Romanie "care nu era nicidecum izolata", care a "negociat foarte puternic aceste obiective de securitate nationala".

Traian Basescu a continuat argumentatia sa, facand trimitere la situatia Republicii Moldova.

"Tot in cadrul acestei trasnai, care arata cat de scurte sunt picioarele minciunii, ii amintesc domnului Iohannis un lucru: datorita influentei pe care Romania o avea, am reusit sa intoarcem dominatia partidului lui Voronin, sa o proiectam pe o traiectorie pro-europeana si, cu sprijinul Romaniei, sa semneze acordul de asociere la UE si acordul de liber schimb.

In 2015, de cand la Bucuresti diriguitorul politicii externe romanesti e dl Iohannis, Romania si-a pierdut masiv din influenta legata de R.Moldova, pentru ca n-a stiut cum sa continue sa o sustina, ma refer la interesul in UE.

Si Romania si-a pierdut masiv din propria ei influenta in interiorul R.Moldova. Unde ne bateam cu Moscova in parte si am reusit sa dominam de multe ori, anul acesta (...) Romania si-a pierdut masiv din influenta in R.Moldova, o Moldova care, desi ar putea sa instaleze un guvern pro-european, se afla intr-un balans extraordinar intre UE si Moscova", a mai spus Traian Basescu.

Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-12-18

Parerea ta...

SPÎNZURAȚI GOLANUL!