2020-01-21 13:11

Câţi bani trebuie să dea PNL pentru un sondaj de opinie pentru desemnarea prezidenţiabilului: 5.000- 30.000 de euro, tarifele caselor de sondare. Care sunt cele trei institute

 |  20:00
Câţi bani trebuie să dea PNL pentru un sondaj de opinie pentru desemnarea prezidenţiabilului: 5.000- 30.000 de euro, tarifele caselor de sondare. Care sunt cele trei institute

Cu o datorie de circa 1.000.000 de euro, liberalii trebuie să scoată din bugetul partidului între 5.000 şi 30.000 de euro, pentru fiecare sondaj comandat pentru desemnarea prezidenţiabilului PNL. Avangarde, Agenţia de Rating Politic şi IRSOP sunt cele trei case de sondare care vor face cercetarea pentru liberali, a declarat pentru PUTEREA un senator PNL. În plus, cei responsabili din partid de întocmirea sondajelor sunt Dan Motreanu, Eduard Hellvig, dar şi Marian Petrache. Cel mai probabil, costul pentru un sondaj va depăşi 15.000 de euro, întrucât un lider de filială PNL a declarat pentru PUTEREA că organizaţia pe care o conduce a dat 10.000 de euro pentru o cercetare la nivelul judeţului pentru alegerile parlamentare din 2012.

Unul dintre reprezentanţii celor trei case de sondare a declarat pentru PUTEREA că există discuţii cu PNL, dar nu a vrut să confirme, oficial, colaborarea cu liberalii.

Preţul pieţei

În schimb, acesta a precizat pentru PUTEREA, că un sondaj de opinie bine realizat poate costa între 5.000 şi 30.000 de euro, în funcţie de criteriile de cercetare, dimensiune sau de metoda de cercetare folosită: „Preţurile variază, în funcţie de tipul de cercetare. Un preţ al pieţei pentru un sondaj de opinie este între 5.000 şi 30.000 de euro. Dar sunt mulţi factori: depinde de meotoda de aplicare folosită, de dimensiunea sondajului, de ce anume se cercetează, de durată. Mai mult, fiecare institut poate să investească în metodele sale. Spre exemplu, se pot cumpărara tablete pentru a efectua sondajul pe teren, ceea ce facilitează cu mult mai mult şi transmiterea datelor. Apoi, ştiu că cei de la IRES au investit foarte mulţi bani în call centerul lor”, a spus acesta pentru PUTEREA.

Pe de altă parte, deși era vehiculat și numele INSCOP în sondajul pentru prezidențiabil, reprezentantul instititului, Remus Ştefureac, a scris pe pagina sa de Facebook că INSCOP nu a fost măcar contactat de către cei de la PNL: „Îmi pare rău că nu ne-a întrebat şi pe noi cineva pentru a confirma sau infirma sursele care indică INSCOP drept casa de sondaj care va face cercetări pentru PNL”, a scris acesta.

Quintus: Fără fonduri

Dar liberalii sunt în mare dificultate, după cum au declarat chiar cei din partid. Mircea Ionescu-Quintus, preşedintele de onoare al PNL, a declarat ca partidul este în faliment: „Sunt probleme care trebuie rezolvate. Problema principală a noastră este lipsa de fonduri. Adică partidul nu poate să acopere nici cheltuielile lunare, din cotizaţii, şi am găsit modalitatea să mărim contribuţiile membrilor mai mici şi ăstora mai mari care au funcţii”, a declarat Quintus, potrivit Antena 3. Pentru a ieşi din impas, conducerea partidului a stabilit nivelul cotizaţiilor lunare pentru aleşii liberali în cuantum de 200 de lei pentru parlamentari şi 2.000 de lei pentru europarlamentari. 

Minus un milion de euro

În schimb, după alegerile europarlamentare, liberalii au rămas cu o datorie de aproape un milion de euro, după cum informează Autoritatea Electorală Permanentă. Astfel, liberalii au cheltuit 7.234.547 lei, rezultatul financiar al campaniei înregistrând un minus de 4.624.414 lei, conform Mediafax. Cheltuielile angajate restante, reprezentând datorii neachitate până la data depunerii raportului de venituri şi cheltuieli electorale, sunt de 4.546.183 lei. Cele mai mari cheltuieli, de 3.833.020 lei, au fost făcute pentru tipărituri şi alte materiale promoţionale, urmate de cele pentru publicitate presă, radio, TV de 1.793.591 lei. PNL a cheltuit pentru publicitate stradală 745.828 lei, pentru sondaje, cercetare, consultanţă 545.193 lei, pentru servicii 155.749 lei, pentru chirie, întreţinere, funcţionare sedii 16.223 lei. Acest partid a declarat cheltuieli pentru comunicaţii de 13.635, pentru protocol de 37.972 lei şi pentru transport de 7.367 lei.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-07-08



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray