2019-11-22 13:00

Vizită electorală cu buchete de AMBROZIE. PNL Sector 1 îl critică pe primarul Dan TUDORACHE, deși autoritățile locale nu au pârghii reale pentru combaterea nocivei buruieni

|  17:56

Președintele PNL Sector 1, împreună cu doi consilieri liberali, au venit să îl „certe” pe primarul sectorului, Dan Tudorache, că nu a luat măsuri de combatere a răspândirii ambroziei, acuzându-l, că nu pune în aplicare o lege adoptată în acest sens de Parlament, la inițiativa PNL.

Legea 62/2018 privind combaterea ambroziei prevede amendarea cetățenilor pe ale căror terenuri crește buruiana nocivă. Legea în sine nu oferă autorităților pârghii reale pentru a opri răspândirea ambroziei, în realitate, prin acest act normativ, practic nu se urmărește combaterea răspândirii ambroziei, ci amendarea cetățenilor pe ale căror terenuri crește această planta. Este, de fapt, o lege goală de conținut, care nu oferă autorităților locale pârghii reale de a opri răspândirea ambroziei. Primarul Dan Tudorache a spus că „prin acest act normativ avem obligația să inventariem terenurile pe care există ambrozie, să somăm proprietarii să ia măsuri și, în cadrul unei comisii mixte, din care și noi facem parte, să-i amendăm pe cei care nu se conformează, lucruri pe care le-am făcut deja. Voi reveni cu amănunte legate de numărul de terenuri identificate, numărul de somații trimise și numărul de amenzi aplicate. Așa cum, în Consiliul Local, consilierii Opoziției resping tot, fără argumente, proiecte de hotărâri de Consiliu esențiale pentru cetățeni, tot așa se întâmplă și în acest caz, în care grija pentru cetățean rămâne doar la nivel declarativ. Primăria Sectorului 1 a pus deja în aplicare legea, dar ambrozia nu dispare prin somații și amenzi, pe care de multe ori proprietarii de terenuri nici nu le plătesc”, a mai spus primarul Dan Tudorache. Primăriile inventariază, potrivit legii, terenurile pe care există ambrozie, somează proprietarii să ia măsuri și îi amendează pe cei care nu se conformează. Amenzile sunt cuprinse între 750 de lei și 5.000 de lei pentru persoanele fizice sau între 5.000 și 20.000 de lei pentru cele juridice.

Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-08-08

Parerea ta...

Doresc sa comentez