2019-07-18 08:08

A sunat de 21.500 de ori la 112 în doar 10 luni. E INCREDIBIL ce mai reclamă românii la numărul de urgenţă

 |  18:05
A sunat de 21.500 de ori la 112 în doar 10 luni. E INCREDIBIL ce mai reclamă românii la numărul de urgenţă

Peste jumătate din apelurile efectuate în 2018 la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 sunt non-urgenţe. Din păcate, printre acestea au fost persoane care au reclamat, spre exemplu, că nu pot returna produse la magazine, că vor să-şi cumpere cartelă la metrou, că este aprinsă lumina pe stradă în timpul zilei sau vor să afle mersul trenurilor. "Campion" este un bucureştean care, în 10 luni, a sunat de 21.500 de ori, informează comunicat de presă al STS, citat de Agerpres.

Operatorii 112 au preluat anul trecut 12.735.836 apeluri, din care 5.748.787, adică 45,1%, au fost urgenţe, iar 6.987.049, reprezentând 54,9%, au fost non-urgenţe. Cazurile au fost transferate către Ambulanţă - 57,8%, Poliţie - 22,4%, ISU-SMURD - 16,2%, Jandarmi - 3,4%, sau alte agenţii - 0,2%.

"Din totalul apelurilor primite la numărul unic de urgenţă, 54,9% dintre apeluri au fost pentru situaţii non-urgente. Cele mai mari procente au fost înregistrate în Mureş (68,1%), Covasna (65,8%), Vrancea (64,1%), Gorj (64,1%), Călăraşi (63,6%) şi Argeş (63,5%). Potrivit datelor statistice, reiese o medie zilnică de peste 18.000 de apeluri non-urgente", precizează sursa citată.

Din numărul total al apelurilor non-urgente, cea mai semnificativă situaţie este cea denumită "pocketdialing", 63%, ceea ce reprezintă două treimi din totalul non-urgenţelor. Acestea sunt apeluri involuntare, făcute de cei care fie apelează din greşeală numărul de urgenţă, fie uită să îşi blocheze telefonul, ca urmare numărul 112 este apelat neintenţionat.

"Preluarea apelurilor la numărul unic de urgenţă poate fi îngreunată de procesarea apelurilor făcute neintenţionat la numărul de urgenţă. Câteva exemple: un telefon introdus în buzunar sau aruncat în poşetă, fără a fi blocată tastatura acestuia. Procedura prevede clar că, în astfel de situaţii, operatorii 112 sunt obligaţi să asculte apelul preluat timp de 15-20 de secunde, chiar dacă de la celălalt capăt al firului nu se aude niciun sunet, apoi să reapeleze de două ori numărul de pe care s-a efectuat apelul. Pentru un astfel de apel involuntar şi care nu este efectiv o urgenţă reală se pierd timp, resurse - vitale în alte cazuri, unde poate fi vorba despre diferenţa între viaţă şi moarte", se arată în comunicat.

O treime dintre apelurile non urgente sunt făcute de persoane care solicită diferite informaţii care nu sunt de competenţa Serviciului 112.

"Câteva exemple de astfel de cazuri: nu pot returna produse la magazin, este zi şi este aprinsă lumina pe stradă, doresc să îşi încarce cartela telefonică, vor să afle mersul trenurilor sau cât este ceasul, ce zi este, nu pot cumpăra o singură călătorie la metrou. Sunt doar câteva exemple de cazuri care nu sunt urgente şi, mai mult decât atât, nu sunt de competenţa Serviciului 112. (...) Un exemplu din categoria apelurilor repetitive: în primele 10 luni din 2018 o persoană din Bucureşti a apelat Serviciul 112 de 21.567 de ori", a mai precizat sursa citată.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-02-12



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


loading...


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray