2020-02-27 07:22

Blue Monday de România. Cum sunt ajutați clujenii DEPRIMAȚI

 |  14:40
Blue Monday de România. Cum sunt ajutați clujenii DEPRIMAȚI

Peste 2 milioane de persoane suferă de depresie în România, potrivit ultimelor cifre publicate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS). Tot potrivit OMS, depresia a devenit principala cauză de îmbolnăvire şi dizabilitate la nivel mondial. În anul 2017, la nivel global, peste 300 de milioane de persoane (echivalentul a 4,4% din populaţia lumii) de toate vârstele sufereau de depresie, cu o creștere de peste 18% între 2005 și 2015.

Aproape jumătate din cele peste 300 de milioane de oameni trăiesc în sud-estul Asiei şi în Pacificul de Vest, iar Organizaţia Mondială a Sănătăţii mai afirmă că,  până în anul 2030, depresia poate deveni cel mai mare contributor la povara globală a bolii şi dizabilităţii. Tocmai pentru că omenirea se confruntă cu un asemenea fenomen, au fost pornite diverse campanii și initiațive, la nivel mondial. În România, inițiativa clujeană #BlueMondayRomania de exemplu, permite din anul 2018 celor care se simt singuri, triști sau deprimați să discute cu psihologi în cadrul unor ședințe oferite cu titlu gratuit în perioada 20-24 ianuarie. Pentru a se înscrie, doritorii trebuie să completeze un formular, urmând ca apoi să intre în contact cu psihologii.

Zeci de persoane doresc să discute cu un psiholog

“2020 este al treilea an pentru campania #BlueMondayRomania și, totodată, anul în care îmi dau seama cât de mult a crescut acest proiect, repede, fără să se îndepărteze de scopul pe care îl are: conștientizarea depresiei și a faptului că este normal să apelăm la specialiști atunci când avem nevoie. În 2019 am avut 8 psihologi înscriși ca parteneri, anul acesta în schimb, avem 16 și un eveniment deschis pentru publicul larg unde se va discuta despre depresie cu specialiști”, a explicat psihologul Denisa Niță, coordonatoarea proiectului.

Campania #BlueMondayRomania a fost lansată în 2018 de Daisler Print House în colaborare cu Asociația Studenților Psihologi din România. În 2020, campania e coordonată de psihologul Denisa Niță. Anul trecut câteva zeci de persoane din toată țara au scris, în cadrul campaniei, că își doresc să discute cu un psiholog despre diversele probleme cu care se confruntă. Așa că în acest an mai mulți psihologi și-au donat din orele de cabinet. Și se speră ca tot mai multe persoane să afle că pot să discute cu un profesionist despre problemele prin care trec, ședințele fiind gratuite. Doritorii se pot înscrie completând formularul disponibil public, pe Facebook pe pagina evenimentului Blue Monday, pe paginile de Facebook Daisler Print House și Daisler Asociația. Suplimentar, azi, 20 ianuarie, spațiul de coworking Invest Cluj găzduiește o discuție informală, cu acces liber, despre depresie și metodele prin care ea poate fi combătută. Invitații speciali ai întâlnirii sunt lect. univ. dr. Diana Cândea de la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul UBB Cluj și mediul psihiatru Bianca Coșa, rezident la Clinica de Psihiatrie.

De ce Blue Monday?

"Blue Monday"/"Lunea tristă" a apărut în anul 2005, când psihologul britanic Cliff Arnall a creat o formulă matematică elaborată pentru a calcula cele mai îngrozitoare zile ale anului. Arnall a luat în considerare mai mulți factori, printre care condițiile meteorologice din această perioadă, faptul că este momentul în care mai toată lumea plăteşte facturile la utilităţi, datoriile de după sărbătorile de iarnă, nivelul motivaţional scăzut precum şi faptul că mulţi oameni urăsc zilele de luni. Pe baza acestor factori, psihologul a ajuns la concluzia că a treia zi de luni a fiecărui an este cea mai deprimantă zi, deoarece, în această perioadă, oamenii manifestă o stare de tristeţe, inactivitate şi consumă carbohidraţi în exces.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-01-20



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine