2020-04-09 04:44

Exercițiu. Poți să FACI asta timp de 150 de minute pe săptămână?

 |  00:18
Exercițiu. Poți să FACI asta timp de 150 de minute pe săptămână?

Unele recomandări indică minim 200 minute pe săptămână, altele 100 de minute. În cele din urmă se pare că 150 de minute săptămânal sunt oarecum suficiente.

Este vorba despre a face exerciţii fizice, care menţin în formă nu doar muşchii şi articulaţiile, ci şi celulele creierului, conform unui studiu realizat în Germania și citat de United Press International. Activitatea fizică ajută la menţinerea materiei cenuşii din creier, asociată cu diverse capacităţi şi abilităţi de gândire. Prin menţinerea materiei cenuşii intacte se poate preveni declinul cognitiv, a explicat echipa de cercetători care a publicat studiul. "O altă caracteristică importantă a studiului este aceea că aceste rezultate se pot aplica şi în cazul adulţilor vârstnici.

Există dovezi solide cu privire la importanţa exerciţiilor fizice în a doua parte a vieţii, dar este totodată încurajator faptul că pot exista efecte pozitive asupra creierului şi mai târziu în viaţă", a subliniat doctor Ronald Petersen, neurolog la Mayo Clinic din Statele Unite şi coautor al unui articol ce însoţeşte studiul.

Pentru cap și inimă

Potrivit experţilor Mayo Clinic, sunt recomandate exerciţii moderate, efectuate regulat - aproximativ 150 de minute pe săptămână. De asemenea, specialiştii recomandă evitarea fumatului, urmarea unor obiceiuri alimentare sănătoase, menţinerea unei greutăţi sănătoase, menţinerea tensiunii arteriale în limite normale, controlul nivelului colesterolului şi reducerea glicemiei. O multitudine de cercetări recente sugerează că orice tip de exercițiu, care ridică ritmul cardiac are un impact semnificativ și benefic pentru creier, după cum notează și iflscience.com. "Exercitiile aerobice reprezintă cheia pentru cap, la fel ca pentru inimă", după cum spun autorii studiului "Mind and Mood", de la Harvard Medical School.

De asemenea,  antrenamentele fizice pot ajuta persoanele care suferă de depresie clinică să se simtă mai puțin stresate, ajutând la reducerea nivelului de hormoni naturali de stres ai corpului, cum ar fi adrenalina si cortizolul, potrivit unui studiu publicat în Journal of Physical Therapy Science.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-21



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine