2020-04-05 11:19

Experiment: Ce poate face urmarea unei DIETE mediteraneene timp de un an

 |  00:38
Experiment: Ce poate face urmarea unei DIETE mediteraneene timp de un an

Urmarea acestei diete timp de 12 luni a fost asociată cu schimbări benefice la nivelul microbiomului intestinal, care au rezultat din scăderea diversităţii bacteriene. Dar specialiștii susțin și recomandă dieta mediteraneeană din mai multe puncte de vedere.

Cercetătorii au descoperit de curând că dieta mediteraneană ar putea ajuta persoanele în vârstă să prevină fragilitatea cognitivă şi să se menţină în formă, au descoperit cercetătorii, după cum precizează Press Association. Astfel, un regim alimentar bogat în fructe şi vegetale, ulei de măsline şi peşte stimulează activitatea bacteriilor din stomac asociate unei îmbătrâniri sănătoase şi reduce bacteriile asociate cu reacţiile inflamatorii, au precizat experţi din cinci ţări. O astfel de dietă ar putea contribui la reducerea progresului fragilităţii şi declinului cognitiv, susţin cercetătorii. Studiile anterioare au sugerat că o dietă restrictivă, pe care multe persoane vârstnice o urmează, reduce diversitatea microbiomului intestinal.

În ce a fost bogată dieta

Deci, experţi din Marea Britanie, Franţa, Italia, Olanda şi Polonia au dorit să vadă dacă urmarea unei diete mediteraneene timp de un an ar putea îmbunătăţi calitatea microbiomului participanţilor la studiu. Cercetătorii au analizat microbiomul intestinal în cazul a 612 persoane cu vârste cuprinse între 65 şi 79 de ani, din cinci ţări, înainte şi după ce acestea au respectat o dietă existentă sau au trecut la regimul mediteranean. Noua dietă a fost bogată în fructe, zarzavaturi, nuci, legume, ulei de măsline şi peşte şi săracă în carne roşie şi grăsimi saturate, fiind adaptată nevoilor persoanelor vârstnice.

Participanţii au fost împărţiţi în mai multe grupe: cei care prezentau deja fragilitate cognitivă, cei aflaţi pe punctul de a deveni fragili cognitiv şi cei care nu se confruntă cu fragilitate cognitivă. Urmarea dietei mediteraneene timp de 12 luni a fost asociată cu schimbări benefice la nivelul microbiomului intestinal şi rezultate din scăderea diversităţii bacteriene.

Descoperire surprinzătoare

Cercetătorii au remarcat o creştere în ceea ce priveşte tipurile de bacterii asociate anterior cu indicatori care reduc fragilitatea, cum ar fi viteza de mers şi forţa unei strângeri de mâini, precum şi funcţii cerebrale îmbunătăţite cum ar fi memoria. Urmarea acestui regim a fost totodată asociată cu o producţie redusă a unor potenţial dăunătoare substanţe chimice inflamatorii. Potrivit cercetătorilor, cea mai surprinzătoare descoperire a fost „consistenţa asocierilor dintre markerii microbiomului adaptat în urma dietei cu markeri biologici ai îmbătrânirii (independent de naţionalitate)”. „Am arătat nu doar că sunt asociate cu respectarea unei diete, ci asociate în mod constant cu markerii referitori la fragilitate şi reacţiile inflamatorii, confirmând astfel importanţa acestora pentru menţinerea sănătăţii indiferent de... vârstă, indexul de masă corporală şi sex”, au precizat cercetătorii.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, schimbările au fost determinate în cea mai mare parte de o creştere în conţinutul de fibre alimentare şi în vitaminele şi mineralele asociate - în special C, B6, B9, potasiu, fier, mangan şi magneziu.

Multe lucruri bune

La modul general, dieteticieni remarcabili, precum Amy Gorin – proprietarul Amy Gorin Nutrition din New York susțin această dietă. Gorin aplaudă dieta mediteraneană - bogată în legume întregi, fructe proaspete, cereale integrale, pește gras, ulei de măsline, nuci, leguminoase și vin roșu, plus lactate – pentru că este un mod echilibrat de a mânca. Dietă mediteraneană se concentrează pe alegerea alimentelor integrale. Dincolo de pierderea în greutate, există în această dietă beneficii pentru sănătate asociate cu consumul de mâncare al italienilor, grecilor și altor persoane care trăiesc în zone ale Marii Mediterane. Această abordare, spune Gorin, susține și sănătatea inimii și a creierului.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-18



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine