2020-07-11 02:11

Le ai în casă? Alimentele care pot combate VIRUȘII

 |  18:56
Le ai în casă? Alimentele care pot combate VIRUȘII

Răcelile și gripa se pot strecura pe neașteptate în viața noastră. Plus multe alte afecțiuni. Tocmai de aceea sistemul nostru imunitar trebuie să fie suficient de puternic, pentru a combate noii germeni și viruși care pândesc peste tot. Inluderea în hrana de fiecare zi a unor alimente bogate în nutrienți, reprezintă o modalitate excelentă de ne menține sănătatea.

Din păcate, mulți dintre noi mâncăm pe fugă, sacrificând acea nutriție bună, care ne-ar putea salva! O hrană sănătoasă poate fi doar stimulentul imunitar de care avem nevoie pentru a preveni boala. Conform specialiștilor, un sistem imunitar sănătos constituie cea mai bună apărare împotriva agenților patogeni, cum ar fi virușii și bacteriile. Stă în puterea noastră să avem în casă, la îndemână, alimentele  care ne pot feri de “lucrurile“ rele.  

Concentrându-ne pe alimente bogate în nutrienți, în loc de alimentele bogate în calorii, cum ar fi prăjiturile și înghețata, ne putem îndepărta de boli, potrivit everydayhealth.com. Astfel, pentru un sistem imunitar mai puternic, nutriționiștii sugerează consumul a cel puțin două porții pe săptămână de sardine, somon, hering și macrou. Acizii grași omega-3 din pește și din alte alimente, cum ar fi nucile, semințele de in și uleiul de canola sunt cunoscute pentru stimularea sistemului imunitar. Grăsimile monoasaturate din alimente precum uleiul de măsline și germenii de grâu ne protejează organismul de microorganisme, bacterii și virusuri. Și, atenție: de fapt, cercetătorii au descoperit că dietele sărace în grăsimi slăbesc sistemul imunitar și cresc depresia.

Mai mult zinc

Există anumite “secrete” în ceea ce privește unele dintre alimente. Cum ar fi zincul, un mineral abundent în carnea de vită, ajută la întărirea sistemului imunitar. De fapt, anumite tipuri de celule imune, inclusiv celule albe din sânge, nu pot funcționa fără zinc. De asemenea, consumul de lămâi, portocale și grepfruit asigură necesarul de vitamina C. Această vitamină ajută la reducerea inflamației care însoțește răcelile și virusurile. Potrivit unui studiu realizat la Universitatea Berkeley, studiu care a inclus 160 de adulți sănătoși, cei care au luat 500 de miligrame de vitamina C pe zi timp de două luni au înregistrat o scădere cu 24% a bolilor cronice.

Și un sfert de cană cu migdale ajută

Pentru imunitate, specialiștii mai recomandă să ne “încărcăm” cu doze mari de antioxidanți din căpșuni, afine, roșii, broccoli și cartofi dulci. În loc de chipsuri la  o gustare de după-amiază, mâncați o mână de nuci sau semințe. De exemplu, un sfert de cană de semințe de floarea soarelui are aproape toată vitamina E de care avem nevoie zilnic. Și un sfert de cană cu migdale asigură 50% din nevoia noastră de vitamina E. Mai mult: atât usturoiul, cât și ceapa conțin compuși care revigorează activitatea celulelor sistemului imunitar.  Ceapa și usturoiul nu numai că împiedică răcelile, acestea ajută, de asemenea, în cancer și boli de inimă. Nu ar trebui să uităm, conform cercetătorilor, să bem cel puțin opt pahare cu apă în fiecare zi.

Acum știm ce ar trebui să măncăm pentru a ne menține imunitatea (deși “lista” alimentelor care ne pot ajuta este cu mult mai extinsă). Totul depinde de noi pentru a avea o viață sănătoasă.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-01-26



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz