2019-11-14 01:37

Probleme mari pentru aceste supermarketuri. Ce au găsit inspectorii ANPC de au dispus închiderea magazinelor

 |  09:34
Probleme mari pentru aceste supermarketuri. Ce au găsit inspectorii ANPC de au dispus închiderea magazinelor

Nereguli importante au fost descoperite de inspectorii ANPC în acest lanț de supermarketuri, în urma cărora au propus închiderea temporară a două magazine și au aplicat amenzi în valoare totală de 301.000 lei.

Carrefour este lanțul de supermarketuri în care s-au descoperit neregulile. Cele mai multe probleme sunt legate de depozitarea peștelui și în zona gastro.

14 magazine Carrefour au fost controlate, în data de 24 octombrie, de către inspectorii ANPC care au constatat mai multe abateri atât privind igiena cât și alte aspecte legate de protecția consumatorului, informează instituția. Din 6724 de kilograme de alimente analizate, la 1660 au fost constatate abateri. Despre Carrefour Cluj-Napoca inspectorii ANPC scriu în raportul lor că au fost "comercializate produse care pun în pericol sănătatea consumatorilor".

ANPC a aplicat astfel 35 de amenzi în valoare de 301.000 de lei și au avansat propunerea de a închide temporar, pentru șase luni, a două magazine Carrefour. Decizia va fi luată însă după consultări.

De asemenea, în cazul a două magazine, se va opri temporar activitatea la departamentul gastro. Nu în ultimul rând, ANPC a decis retragerea temporară a unei cantități de 209 kilograme de produse alimentare în valoare de aproximativ 3.800 de lei și retragerea definitivă a unei cantități de 1423 de kilograme de alimente în valoare de 28.875 de lei.  

Ce nereguli s-au depistat

La Carrefour Mega Mall, spre exemplu, ANPC a găsit în depozit carne de mânzat expirată, pește depozitat incorect, alimente depozzitate la temperaturi mai mici de 60 de grade pentru masa caldă.

La Carrefour Militari au fost, de asemenea, probleme cu depozitarea incorectă a peștelui, cu inducerea în eroare a consumatorului privind prospețimea peștelui și cu respectarea temperaturii unor produse alimentare.

La Carrefour Băneasa s-au constatat aceleași probleme de păstrare incorectă a peștelui, o calitate necorespunzătoare pentru pulpe de curcan congelate și temperatură prea mică a alimentelor oferite dla raionul gastro.

La Carrefour Orhideea, pe lângă problemele de depozitare a peștelui, nerespectarea temperaturii mîncării calde și a unor produse congelate de calitate necorespunzătoare, s-a mai descoperit și faptul că alimente cu care se gătea în unitatea proprie nu aveau documente din care să reiasă data de fabricație.

Probleme au fost și la Carrefour Grand Arena, Orhideea, Park Lake, Colosseum, Satu Mare, Lotus Market Oradea, Cluj Napoca, Constanța,Sibiu, și Brașov.

La Lotus Market, inspectorii ANPC nu au putut stabili ziua preparării unor preparate alimentare, cantitatea de mâncare găsită fiind mai mare decât cea care reieșea din evidențele zilnice, iar decongelarea produselor folosite se făcea incorect.

La Brașov, s-au găsit în camera figorifică bucăți de file de porc(materie primă) păstrate direct pe rastele din tijă din inox prinse prin sudură în puncte de un cadru tip cornier, iar în zonele de prindere suprafețele sunt nelavabile fiind potențiale medii de cultură.

La Constanța, ANPC a găsit cuptoare insuficient igienizate, congelator mobil neigienizat in zona garniturilor, termograma necompletata din 23.10.2019, masina de gheata cu urme de coroziune la profilul metalic; file somon cu temp. 7,03 gr.C, medalion somn cu 7,1 gr.C , creveti prefierti cu 7,1 gr.C,conopida arsa de ger 


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-10-30



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray