2020-07-14 10:49

ADEVĂRUL despre iaurtul din magazin și de ce NU ar trebui să-l cumpărăm pe cel cu fructe

 |  00:26
ADEVĂRUL despre iaurtul din magazin și de ce NU ar trebui să-l cumpărăm pe cel cu fructe

Iaurtul este recunoscut drept un aliment benefic pentru sănătate, dar și pentru siluetă, în varianta lui naturală, fără zahăr. Ce tip de iaurt este însă recomandat de nutriționiști? Cât de sănătos este cel pe care este menționat zero grăsimi? Nutriționistul Gianluca Mech ne explică diferențele între iaurturile pe care le găsim în supermarket.

Iaurtul este hrănitor și benefic pentru sănătate. S-a dovedit că reduce riscul apariției bolilor de inimă și al osteoporozei. De asemenea, poate fi un ajutor de nădejde în gestionarea greutății.

Este important să știm însă către ce tipuri de iaurt să ne îndreptăm atenția atunci când mergem la supermarket. Dar și ce tipuri de iaurt e de recomandat să evităm.

„În ceea ce privește iaurtul din supermarketuri, este mai bine să alegeți iaurt natural alb, fără zahăr adăugat. Din punct de vedere organoleptic și nutrițional, acest tip de iaurt este cel mai bun”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

 

Iaurt fără grăsimi vs. iaurt normal

”Iaurtul cu un conținut scăzut de grăsimi este mai puțin sățios decât cel normal. Mai mult, lipsa grăsimilor este adesea înlocuită cu zaharuri adăugate sau îndulcitori artificiali”, consideră Gianluca Mech.

 

Iaurtul cu fructe, recomandat sau nu?

”Iaurtul aromat cu fructe sau cereale conține un număr redus de probiotice, deoarece are mai mult fructoză și alte zaharuri. Iar probioticele găsesc acest mediu mai puțin favorabil pentru creșterea lor. Dacă vreți să îndulciți iartul simplu, atunci când îl consumați, adăugați fructe proaspete tăiate în bucăți, fructe de pădure, fructe uscate sau diverse semințe. Este o variantă sănătoas și delicioasă de a te bucura de gust dar și de acțiunea benefică a probioticelor”, declară specialistul.

 

E bine să mâncăm iaurt noaptea?

Multe persoane obișnuiesc să mănânce târziu în noapte ori să se trezească cu diverse pofte. Este iaurtul o variantă benefică pentru sănătate în acest sens?

”În timpul nopții vă recomand să dormiți, nu să mâncați. Puteți consuma iaurt înainte de culcare, dar nu este o idee bună să ne trezim apoi pe parcursul nopții și să dăm fuga la frigider. Spun că e bine să mâncăm iaurt înainte de culcare pentru că acesta conține calciu. Iar calciul nu doar că este benefic pentru sănătatea oaselor, dar ajută și la un somn mai bun. În plus, există studii ce arată că proteinele din iaurtul consumat înainte de somn duc la reducerea senzației de foame a doua zi dimineață”, adaugă Mech.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-05-19



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz