2020-08-03 16:04

Alimente contra INSOMNIEI. Ce să mâncăm ca să dormim mai bine

 |  19:42
Alimente contra INSOMNIEI. Ce să mâncăm ca să dormim mai bine

Știm cu toții că pentru a putea dorim mai bine, trebuie să evităm cafeina și mâncărurile grele consumate seara. Există, în schimb, anumite alimente și băuturi care vă pot ajuta să adormiți mai ușor și să vă bucurați de un somn de calitate.

„În fitoterapie există diferite plante cu proprietăți calmante și cu proprietăți hipno-inducătoare care ne pot ajuta să dormim toată noaptea. Este vorba despre mușețel, tei, păducel, hypericum, hamei, salcie, valerian. 

Există, de asemenea, alimente împotriva insomniei care pot ajuta la combaterea tulburărilor de somn. Principalul mecanism de acțiune este stimularea producției de melatonină, hormonul somnului. În plus, o dietă bogată în fibre vegetale, de exemplu, ajută la prelungirea duratei fazei de somn profund. Dar și vitaminele și mineralele sunt foarte importante. Fundamentale sunt, mai presus de toate, alimentele bogate în:

• magneziu, care favorizează relaxarea și combate iritabilitatea;

• triptofan, aminoacidul necesar pentru producerea serotoninei, hormonul stării de bine și bunei dispoziții;

• vitamine din grupul B, cum ar fi B3 (niacină) și B6. Esențiale pentru buna funcționare a sistemului nervos, care promovează odihna, contracarând anxietatea și depresia”, explică nutriționistul Gianluca Mech. 

Specialistul ne recomandă următoarele alimente pentru relaxare mentală și un somn liniștit:

- caise, 

-piersici, 

- ovăz, 

- banane, 

- fructe uscate, 

- orez.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-07-29



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz