2019-09-17 22:07

Ce alimente NU trebuie să consume gravidele. ZAHĂRUL este extrem de periculos!

 |  16:12
Ce alimente NU trebuie să consume gravidele. ZAHĂRUL este extrem de periculos!

Alimentația corectă esențială atât pentru sănătatea mamei cât și a fătului, pe termen scurt, dar și pe termen lung. O dietă defectuoasă în sarcină poate crea probleme de sănătate copilului.

În timpul sarcinii pot apărea probleme dacă mama e obeză sau supraponderală, ori când există carențe de vitamine și de minerale. Dacă mama are o alimentație hipercalorică și câștigă foarte multe kilograme într-un timp foarte scurt, se pare că există o puternică corelație între aceste lucruri și predispoziția fătului pentru sindrom metabolic pentru obezitate.

Dacă mamele s-au hrănit foarte puțin în timpul sarcinii, fătul a interpretat acest lucru ca pe o lecție şi s-a programat fenotipic ca un strângător. Adică, să depună calorii, să aibă un strat de grăsime mai mare, să facă față vitregiilor vieții. El înțelege că afară e greu și trebuie să se adapteze, să facă tot ce poate ca să reziste foametei. Așa interpretează bebelușul o penurie alimentară în timpul sarcinii, scrie Ela Crăciun în cartea sa, afând aceste informații de la Ruxandra Pleșea, medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice.

În funcţie de ceea ce recomandă medicul nostru, sunt câteva alimente care trebuie evitate sau chiar excluse în timpul sarcinii. Alcoolul și țigările sunt total interzise, iar cafeaua trebuie limitată.

“Nu bem alcool şi nici nu fumăm.  Mai mult de trei porții de cafea pe zi pot avea efect negativ.

Cât mai puțin zahăr și cât mai puține alimente cu adaos de zahăr,

Dacă avem carență de vitamine, minerașe și antioxidanți din alimente sănătoase, căpătăm o rezistență scăzută la stresul oxidativ.

Dacă avem carențe de fier, anemie din cauză că mama mănâncă foarte puțin ori puțină carne, atunci bebeluşul se poate confrunta cu tulburări de atenție și de memorie, care nu se mai corectează.

Dacă mama nu mănâncă salate sau alte surse de folati, cum ar fi năut, linte, ficat, apare deficitul de folaţi care se corelează cu defectele de tub neural și nu numai.

Dieta influențează calitatea placentei, pentru că, dacă ai o placentă bună, normal că sarcina este dusă la bun sfârșit cu succes. Dar dacă ea nu este hrănită corespunzător și nu are acest aport de vitamine, de minerale, lucrurile merg prost în sarcină”, adaugă Ela Craciun în cartea sa, “9 luni fără griji”.

Există și alimente nocive, care primesc multă atenție din partea specialiştilor și despre care se fac multe studii. Aceste alimente deteriorează sănătatea fătului.

“Ne referim aici la alimentele cu aditivi chimici, coloranți, cu substanțe chimice nenaturale. Există studii care atestă că și consumul de sucuri în exces în timpul sarcinii este foarte dăunător și pentru mamă, și pentru făt. Nu se consumă alimente nepasteurizate, adică lactate și sucuri. Nu se consumă carne crudă sau prost gătită, și nici ouă crude. Nu se consumă conserve ținute în condiții insalubre, nu se face exces de pește gras oceanic pentru că poate să vină cu un exces de metale grele, și atunci crește riscul de toxicitate. În timpul sarcinii nu se ţin diete drastice și nu este momentul să treci de la o dietă normală, la una vegetariană”, menționează Ela Crăciun în cartea sa.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-05-20



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray