2019-12-09 12:00

Ce ALIMENTE să le dăm copiilor la MICUL DEJUN ca să învețe mai bine

 |  21:33
Ce ALIMENTE să le dăm copiilor la MICUL DEJUN ca să învețe mai bine

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, fie că este vorba despre copii sau adulți. Pentru cei mici, micul dejun este cu atât mai important cu cât le poate afecta performanțele școlare și capacitatea acestora de a se concentra.

O serie de studii realizate recent arată că micul dejun poate influența rezultatele școlare ale copiilor. Tocmai de aceea, este important nu doar ca această masă să nu lipsească din rutina zilnică, ci trebuie o deosebită atenție și la ce anume trebuie să conțină ea. Nutriționistul Gianluca Mech ne dă astăzi toate detaliile despre importanța micului dejun mai ales la copii, dar ne spune și cum trebuie să arate el din punct de vedere al alimentelor pe care le punem pe masă.

“Micul dejun este una dintre cele trei mese principale ale zilei, iar la vârsta școlară poate influența pozitiv procesul de învățare și performanța academică. Micul dejun servește scopul de a oferi copiilor și adolescenților energia necesară pentru a face față dimineților mereu aglomerate cu studiu, sport și diverse activități. Micul dejun trebuie să asigure aproximativ 20% din caloriile zilnice.

S-a demonstrat prin numeroase studii privind micul dejun și performanțele cognitive școlare că acei copii care iau micul dejun au o capacitate mai mare de concentrare, acordă mai multă atenție și sunt mai vigilenți decât colegii care nu iau micul dejun. De asemenea, au performanțe academice mai bune și note mai mari”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

Ce tip de alimente nu trebuie să lipsească de pe masă la micul dejun? Pe care ar fi mai bine să evităm? Gianluca Mech oferă răspunsurile în continuare.

“Pentru a ajuta organismul să funcționeze mai bine, în special creierul, prima regulă constă în consumul de carbohidrați (sau zaharuri) cu un indice glicemic scăzut, cum ar fi cerealele integrale, fructele, laptele și produsele lactate. Pe lângă alimentele cu sursă de carbohidrați, nu trebuie să lipsească de la micul dejun grăsimile și proteinele (lapte, iaurt, brânză, unt, ouă). Gustările dulci preambalate trebuie evitate, deoarece conțin aditivi alimentari, grăsimi suplimentare și zahăr rafinat, care pot provoca probleme legate de luarea în greutate și creșterea nivelului de zahăr din sânge”, recomandă Gianluca Mech.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-11-30



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray