2020-01-24 00:49

Ce alimente sănătoase punem în pachetul pentru şcoală şi grădiniţă al copiilor

 |  01:01
Ce alimente sănătoase punem în pachetul pentru şcoală şi grădiniţă al copiilor

Odată cu începerea şcolii sau a grădiniţei este reluată şi una dintre cele mai apăsătoare probleme a părinţilor: grija pacheţelului zilnic al copiilor, mai cu seamă în situaţiile dificile în care aceştia nu mănâncă orice, iar prin „orice” se înţelege orice altceva în afară de sendvişuri cu mezeluri, fast-food, chipsuri, snacksuri, cornuri cu ciocolată şi tot soiul de dulciuri. Nutriţioniştii îi trag de urechi pe părinţii care, din dorinţa de a rezolva rapid această problemă zilnic, pun în pacheţelul celor mici alimente care nu le influenţează doar silueta, ci şi sănătatea pe termen lung. În plus, s-a demonstrat că există o strânsă legătură între randamentul cerebral şi calitatea alimentelor, în special în perioadele de creştere şi stres psihic.

„Credem cu tărie că fiecare mămică din România are dreptul de a putea să-i cumpere copilului produse bio fără să facă un efort financiar şi mă bucur că părinţii au început să fie preocupaţi de acest aspect şi nu mai pun în pacheţelul pentru şcoală sau grădiniţă al copiilor orice aliment. Încet, încet, românii nu vor să mai îndoape copiii cu produse toxice, caută surse de hrană în care să aibă încredere, citesc despre alimentaţie şi despre ce le poate face rău”, ne-a spus Ciprian Stancu, fondatorul unui magazin cu alimente bio.

Din păcate, mai există încă periculos de mulţi părinţi care nu conştientizează efectele pe care le au pesticidele, insecticidele, fungicidele, fertilizatoarele şi stimulentele de creştere regăsite în foarte multe alimente, în special cele ambalate în hârtii colorate, cu desene animate şi reclame care fac cu ochiul celor mici. Nici toate fructele şi legumele de pe piaţă nu sunt recomandate celor mici şi de preferat ar fi să le puneţi în farfurie, măcar lor, doar pe acelea a căror sursă de provenienţă o cunoaşteţi. În cazul în care nu vă permiteţi fructe şi legume bio, acestea având un preţ mai ridicat decât celelalte, cumpăraţi-le cel puţin din pieţe, de la ţărani în care puteţi avea încredere.

Ce nu trebuie să lipsească din alimentaţia copiilor

  

Cu cât copilul este mai mic, cu atât părintele trebuie să depună mai mult efort şi o atenţie sporită stabilirii acelor combinaţii alimentare care să-l atragă. Până la o anumită vârstă, pentru copii totul este o joacă, iar dacă mesele nu sunt suficient de atractive, atât vizual, cât şi olfactiv, vor refuza orice schimbare în alimentaţia lor. Este extrem de important pentru părinţi să înţeleagă faptul că obligarea copiilor să mănânce totul din farfurie, chiar şi atunci când nu le place, nu este niciodată o soluţie, pentru că aceştia vor începe să urască mâncarea.

Mai mult, nici nu trebuie să se lase păcăliţi de lacrimile celor mici şi să le înlocuiască supa de pui cu un hamburger, iar sucul de portocale cu o băutură carbogazoasă. Aceştia nu vor duce niciodată dorul unui aliment pe care nu îl cunosc, aşa că vina pentru situaţia în care un copil vrea să mănânce doar fast-food şi alte alimente pe care adulţii le numesc generic „prostii” aparţine exclusiv părinţilor.

Atunci când stabilesc mesele copiilor, părinţii trebuie să evite cât mai mult unilateralitatea, iar primul pas este de a învăţa copilul să mănânce sănătos. Cine serveşte aceeaşi mâncare în fiecare zi, nu poate oferi celor dragi doza zilnică recomandată de 15% proteine, 30% grăsimi, 55% carbohidraţi sănătoşi, vitamine esenţiale, fibre, substanţe din plantele nutritive, minerale şi oligoelemente. Hidratarea nu ar trebui nici ea neglijată, apa plată sau apa de cocos, neacidulate şi neîndulcite, sunt perfecte pentru pauză.

Propuneri pentru micul dejun

În cazul şcolarilor şi al preşcolarilor, micul dejun este obligatoriu şi părinţii nu trebuie să sară niciodată peste masa de dimineaţă, indiferent cât de grăbiţi ar fi, însă felia de franzelă cu salam, margarina sau crenvurştii nu reprezintă sub nici o formă o soluţie sănătoasă.

- Un mic dejun hrănitor îl reprezintă cerealele bio, chiar fără gluten dacă se poate şi cu lapte vegetal din migdale, orez sau cocos. Mulţi copii dezvoltă, fără ca părinţii să bănuiască, intoleranţă la lactoză.

- Celebrul pahar cu lapte şi cacao poate fi înlocuit de laptele cu pudră de carob, un înlocuitor pentru cacao şi un foarte bun antioxidant, potrivit mai ales pentru cei mici, nefiind la fel de iritabil pentru ei precum cacaua.

- O felie de pâine neagră sau cu seminţe, tartinată cu ulei de cocos bio, care conţine antioxidanţi naturali, vitaminele A, C şi E, vitamina K, Fier şi Calciu şi ajută la creşterea imunităţii este, de asemenea, o variantă sănătoasă pentru micul dejun al copiilor. Se pot de asemenea folosi şi alte creme tartinabile cum ar fi untul de arahide, de cacao natural sau crema de macadamia sau pateuri vegetale.

Pacheţelul de şcoală sau grădiniţă

- O metodă la îndemâna tuturor părinţilor de a potoli pofta de ronţăit a celui mic este de a-i înlocui chipsurile, biscuiţii sau covrigeii cu nuci, alune, migdale, stafide sau curmale, care sunt nişte gustări sănătoase şi care dau multă energie şi sunt şi hrană pentru creier.

- Desertul compus, de regulă, din prăjiturele, biscuiţi cu diverse creme, ciocolată etc. poate fi suplinit cu piureurile de fructe care nu sunt doar gustoase, ci şi foarte hrănitoare şi sănătoase.

- Există în magazine batoanele vegane din fructe şi seminţe uscate, câteva bucăţele de ciocolată bio sau biscuiţi bio special pentru copii, din care sunt eliminate E-uri şi alte chimicale care pot face rău celor mici.

- O idee de sendviş sănătos poate fi următoarea: pâine neagră cu seminţe, hummus, morcov, salată creaţă, ardei gogoşar.

- Sendviş cu brânză şi arpagic: puneţi brânză Cheddar rasă pe pâine, două linguri rase de arpagic tăiat mărunt şi o lingură de maioneză proaspătă, de casă. Puteţi adăuga şi diverse verdeţuri tocate mărunt.

- Sendviş cu somon: se întinde pe felia de pâine puţină cremă de brânză, câteva feliuţe de somon şi puţin din următorul sos: coaja şi sucul de la o portocală, ulei de măsline, suc de lămâie şi ceapă verde.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-09-16

Mai multe imagini:
Ce alimente sănătoase punem în pachetul pentru şcoală şi grădiniţă al copiilor
zoom
Ce alimente sănătoase punem în pachetul pentru şcoală şi grădiniţă al copiilor
zoom
Ce alimente sănătoase punem în pachetul pentru şcoală şi grădiniţă al copiilor
zoom





Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray