2020-08-08 06:39

Ce să mănânci ca să nu te alegi cu INFLAMAȚII ale pielii după PLAJĂ

 |  21:16
Ce să mănânci ca să nu te alegi cu INFLAMAȚII ale pielii după PLAJĂ

Folosirea cremelor cu factor de protecție solară este esențială în această perioadă. E important însă de știut că există și alimente pe care le poți introduce în dieta zilnică astfel încât să minimizezi efectele nocive pe care soarele le poate avea asupra pielii.

Toată lumea știe că poate bloca razele UV ale soarelui prin folosirea cremelor cu factor de protecție. Mai puțini știu însă că și alimentația ne poate ajuta la reducerea inflamațiilor pielii după expunerea la soare. O dietă corespunzătoare duce la recuperarea mai rapidă a pieli și reduce riscul apariției complicațiilor.

„Cele mai potrivite remedii alimentare pentru pre/post expunerea la soare sunt:

 

1. Multe fructe și legume, deoarece sunt bogate în antioxidanți alimentari (vitaminele C și E);

 

2. Dacă este necesar, luați suplimente cu vitaminele C și E. S-a dovedit că aceste vitamine reduc probabilitatea apariției arsurilor solare după expunerea controlată la razele UV;

 

3. Alimentele bogate în beta-caroten (pro-vitamina A) protejează pielea de arsurile solare (pe termen lung). Principalele sunt:

- caisele,

- morcovul,

- dovleacul,

- cartoful dulce,

- kaki,

- portocalele,

- ardeii roșii,

- roșiile,

- legumele cu frunze verzi (spanac, salată verde, varză, broccoli)

 

4. Bea multă apă pentru a preveni deshidratarea”, declară nutriționistul Gianluca Mech.

De asemenea, Gianluca Mech ne recomandă și alte câteva alimente specifice pe care este bine să le consumăm pe timpul zilei, în special dimineața, pentru a evita apariția arsurilor solare.

1. Afine - sunt bogate în antioxidanți puternici care combat radicalii liberi ce pot duce la deteriorarea pielii din cauza expunerii la soare și a stresului. De asemenea, sunt o sursă foarte bună de vitamina C, iar aceasta ajută la prevenirea îmbătrânirii premature a pielii cauzată de expunerea la soare.

 

2. Pepene roșu – conține o cantitate mare de licopen, un antioxidant puternic. Licopenul are capacitatea de a absorbi atât radiațiile UVA, cât și radiațiile UVB. Astfel, după câteva săptămâni de consum zilnic de pepene verde, licopenul poate acționa în cele din urmă ca o protecție solară naturală. Este bine să fie însă completat de folosirea produselor cu factor de protecție.

 

3. Nuci și semințe - nucile, semințele de cânepă, semințele de chia și cele de in conțin acizi grași esențiali omega-3. Peștele și ouăle reprezintă, de asemenea, surse perfecte de acizi grași omega-3. Aceștia ajută la menținerea sănătății pielii și au proprietăți antiinflamatorii.

 

4. Ceai verde – studiile arată că ceaiul verde ajută la reducerea probabilității apariției tumorilor cauzate de expunerea necontrolată la soare. De asemenea, crește producția proprie de colagen, responsabil cu fermitatea și elasticitatea pielii.

 

5. Conopidă - conține antioxidanți puternici care ajută la combaterea stresului oxidativ cauzat de radicalii liberi. În plus, conține histidină, un alfa-aminoacid ce stimulează producerea de acid urocanic, care absoarbe radiațiile UV”, explică nutriționistul Gianluca Mech.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-07-15



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz