2019-12-11 22:03

Cum poți trece de SĂRBĂTORI fără să te ÎNGRAȘI

 |  12:13
Cum poți trece de SĂRBĂTORI fără să te ÎNGRAȘI

Mesele bogate de sărbători au, de cele mai multe ori, efecte nedorite asupra siluetei. În România, meniul tradițional de Crăciun include preparate preponderent din carne de porc și altele cu conținut ridicat de grăsimi sau zahăr. Acest fapt, cumulat cu faptul că, fiind în vacanță, suntem mai sendentari, duce la acumularea kilogramelor și a stratului inestetic de grăsime.

Prima soluție, cea radicală, ar fi, bineînțeles, să consumăm doar alimente ușoare, sănătoase, în cantități mici, și să facem sport zilnic.

Fă sport în mod regulat și vei avea arderile mai intense

„Dacă faci sport în mod regulat, în special antrenamente intense HIIT (High Intensity Interval Training), îți vei accelera metabolismul și, chiar dacă vei gusta din alimentele grele de Crăciun, acestea nu se vor depune atât de ușor și de mult. Rata metabolică poate fi crescută pe termen lung dar și pe termen scurt. Persoanele care se antrenează regulat câștigă masă musculară și astfel metabolismul se intensifică deoarce mușchiul este un organ consumator de energie. Pe termen scurt rata metabolică poate crește în urma antrenamentelor intense, de tip HIIT, pentru că organismul trebuie să se refacă în urma efortului depus și, astfel, consumă energie suplimentară”, declară Irina Alionte, fondatorul unei sali de sport.

Gustă din preparatele tradiționale, dar consumă-le pe cele sănătoase în rest

“În perioada sărbătorilor este în regulă să mănânce o prăjitură, o felie de cozonac sau să bea un pahar de vin. În cantități mici, bineînțeles, și să petreacă timpul cu bucurie alături de cei dragi. Să trăiască în prezent, să savureze încet mâncarea, să se bucure de gustul ei, să nu mănânce compulsiv, repede, și să alterneze meniul tradițional cu cel ușor, mai prietenos cu digestia și silueta”, adaugă Irina Alionte.

Fă mișcare acasă

„Încearcă să faci mișcare acasă ori în aer liber, dacă vremea permite, pentru a compensa excesul alimentar.

Le recomandăm membrilor noștri exerciții simple, efectuate acasă cu greutatea corpului în stil circuit pentru a-și mentine condiția fizică și tonusul muscular. Astfel, când vor reveni la antrenamentele intense de la sală, nu vor resimți pauza făcută în perioada vacanței.

1. Genuflexiuni (pot fi efectuate și cu o ușoară săritură)

2. Fotări (cu spijin pe genunchi sau pe vârfuri)

3. Cobra

4. Fandări alternative

5. Flotări pentru triceps

6. Placă

Fiecare are timp de lucru 40 de secunde, cu 20 de secunde pauză intre exerciții. Recomandăm efectuarea a 4-5 circuite de acest fel”, explică Flavius Ursachi, triplu campion national la culturism și Fitness manager la Bodyshape Transformation Center.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2018-12-13



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray