2019-09-15 17:16

Cum putem scăpa de insomnii. Dormim cu 20% mai puţin ca acum 100 de ani

 |  16:55
Cum putem scăpa de insomnii. Dormim cu 20% mai puţin ca acum 100 de ani

Insomnia reprezintă, la ora actuală, una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confruntă omul modern. Statisticile arată că dormim cu 20% mai puţin faţă de acum 100 de ani. 30% din populaţie se confruntă cu această tulburare, iar femeile sunt de 2 ori mai predispuse la insomnie decât bărbaţii.

Motivele identificate de specialişti sunt diverse, însă cele mai des întâlnite sunt stresul -„boala secolului XXI”-, dependenţa tot mai mare de tehnologie şi confuziile tot mai dese pe care le are creierul nostru atunci când trebuie să distingă ziua de noapte.

„Toţi aceşti factori perturbatori ne ţin treji, adeseori constatăm că nu reuşim să adormim decât la ora 3 dimineaţa, iar la ora 7 ne trezim foarte obosiţi şi trebuie să mergem la muncă. În timp, insomnia are efecte foarte grave asupra sănătăţii noastre, deoarece funcţiile neurologice nu au reuşit să se refacă în timpul somnului, vom lua în greutate şi vom suferi de stări de anxietate, pierderi frecvente de memorie şi lipsa de luciditate”, declară Angela Nuţu, vicepreşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză.

În opinia specialistului, afecţiunile sunt de puţine ori de natură medicală. De cele mai multe ori, nu reuşim să dormim din cauza factorilor psihologici, precum stresul. În acelaşi timp, specialiștii ne avertizează că, înainte să începem să luăm somnifere fără prescripţie, trebuie să identificăm dacă insomnia s-a instalat din cauze medicale sau psihologice. Dacă nu putem dormi din cauză stresului, atunci există câteva metode rapide prin care ne putem relaxa şi vom putea dormi liniştiţi chiar şi 8-10 ore.

Autohipnoza te scapă de insomnii

Specialiştii de la Asociaţia Română de Hipnoză folosesc, de câţiva ani, autohipnoza ca metodă foarte eficientă şi rapidă prin care putem scăpa de insomnii. Autohipnoza este extrem de simplă și de eficientă în același timp, permițându-ne atât să ne relaxăm profund cât și să realizăm transformări mentale și emoționale. O tehnică foarte simplă, care ajută la un somn profund, este următoarea:

1). Cu minim 30 minute înainte de somn, nu mai utiliza telefonul, tableta, computerul sau televizorul;

2). Citește o carte la o lumină difuză, cum ar fi lumina veiozei;

3). Când vrei să dormi, închide ochii și menține atenția asupra respirației;

4). Pune vârful limbii pe gingia de sus, chiar deasupra dinților și ține acolo tot timpul exercițiului;

5). Expiră complet pe gură și scoate un ușor sunet când faci asta;

6). Închide gura și inspiră ușor pe nas numărând până la patru;

7). Menține respirația numărând până la șapte;

8). Expiră complet pe gură numărând până la 8 scoțând același sunet ca la prima expirație;

9). Repetă acest proces de patru ori;

În tot acest timp, trebuie să menținem mintea și atenția relaxate, ca și cum cu fiecare inspirație, aducem o senzație de moleșeală fizică și mentală în trup și minte, relaxându-te tot mai mult.

Autohipnoza este folosită, de asemenea, şi pentru modificarea greutăţii corporale, pentru a ne lăsa de fumat, pentru a creşte stima şi încrederea în sine, pentru a scăpa de atacuri de panică, anxietate, fobii sau stres, pentru a gestiona sau a controla durerile, pentru a ne îmbunătăţi viaţa sexuală sau sentimentală etc. Mai multe detalii găsiţi pe http://www.eugencpopa.ro/autohipnoza/.

Știința și medicina somnului

Conform portalului Sfatul Medicului, „Somnologia” este un domeniu recent apărut. Medicul ORL-ist (otorinolaringolog) este cel care se ocupă de tulburările de somn, în special de cele legate de probleme respiratorii, cum ar fi apnea de somn sau sindromul de rezistență crescută la flux a căilor respiratorii superioare.

Recomandările cu caracter universal pentru un somn liniștit sunt:

1. Oră de culcare regulata;

2. Oră de trezire regulată;

3. Cel puțin 7-9 ore de somn pe noapte;

4. Evitarea nopților „albe”;

5. Evitarea dormitului in timpul zilei;

6. Exerciţii fizice în timpul zilei, dar cu evitarea exerciţiilor extenuante cu două ore înainte de culcare;

7. Dormitorul trebuie să fie întunecat (alternativ, se poate folosi o mască de somn), izolat fonic (alternativ se pot folosi dopuri pentru urechi) cu o temperatură potrivită (care diferă de la persoană la persoană, dar în general se situează în intervalul 20 - 24 de grade C);

8. Evitarea folosirii dormitorului pe post de cameră de zi sau bucătărie. Televizorul trebuie să fie în altă cameră, masa se ia în bucătărie sau sufragerie.

Nu există un tratament universal al insomniei. In clasificarea internaționala a tulburărilor de somn sunt peste 80 de cauze ale insomniei, care au mult peste 80 de tratamente complet dependente de diagnostic sau de cauza insomniei. Există situații când tratamentele aplicate „după ureche” pot avea consecințe dramatice. De exemplu, în cazul apneei, când respirația se oprește în timpul somnului (ceea ce duce la trezire), dacă se administrează un sedativ obișnuit se poate ajunge chiar și la deces, deoarece sedativele obișnuite sunt inhibitoare ale centrilor nervoși respiratori.

Specialiștii le recomandă celor cu tulburări ale somnului să țină un jurnal în care să precizeze orele de culcare, orele la care se trezesc în cursul nopții, orele dormite pe noapte, dacă dorm în timpul zilei (și cât) și cum se simt în timpul zilei. De cele mai multe ori, un astfel de jurnal duce la descoperirea unor cauze evidente ale întreruperii somnului. Dacă insomnia persistă, trebuie sa consultați un specialist. Acesta va putea efectua un studiu al somnului pe timpul nopții, o polisomnografie urmată de un număr de teste ale latenței somnului, prin care se determină cât de somnoroasă este o persoană.

Insomnia se poate vindeca și prin reflexoterapie, care se bazează pe stimularea capacităţii de auto-vindecare a organismului.

Cum putem scăpa de insomnii. Dormim cu 20% mai puţin ca acum 100 de ani
zoom

Angela Nuțu este unul dintre cei mai cunoscuţi şi bine pregătiţi traineri din România şi vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Hipnoză. Are experiență de peste 10 ani în domeniul comunicării și al instruirii adulților și de peste 15 ani în domeniul antreprenoriatului și al afacerilor. Membru Fondator al Asociației Române de Coaching,  Formator acreditat ANC, Trainer acreditat NLP, Trainer acreditat Metoda Centrum.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-07-12



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray