2019-08-23 17:54

Cum scăpăm de kilogramele ÎN PLUS după 30 de ani

 |  18:34
Cum scăpăm de kilogramele ÎN PLUS  după 30 de ani

Studiile arată că, pe măsură ce înaintăm în vârstă, organismul nu mai răspunde la fel la eforturile de a slăbi. De fapt, fiecare an care trece ne aduce un plus de 500 grame- 1 kilogram. Chiar dacă nu pare mult, în timp poate duce la o creștere semnificativă în greutate și, în unele cazuri, la obezitate.

Masa musculară pe care o avem, în mod natural, începe să descrească cu 3-8% la fiecare decadă după vârsta de 30 de ani, proces care se numește sarcopenie. Masa musculară se poate diminua și când nu puteți face activități fizice din cauza unor afecțiuni precum artrita, sau a răni ori intervenții chirurgicale.

Atât femeile, cât și bărbații, au parte de modificări în nivelul hormonal pe măsură ce îmbătrânesc, ceea ce ar explica creșterea în greutate începând cu vârsta mijlocie. La femei, menopauza (care apare, în general, între 45 și 55 de ani), duce la o scădere semnificativă a nivelului de estrogen, ceea ce înseamnă că kilogramele se acumulează mai ales în jurul taliei, potrivit specialistilor citati de scoalapacientilor.ro.

În schimb, bărbații se confruntă cu o scădere semnificativă a nivelului de testosteron pe măsură de îmbătrânesc, începând cu vârsta de 40 de ani, cu aproximativ 1-2% în fiecare an. Printre altele, testosteronul este responsabil pentru reglarea distribuției țesutului adipos, masei și puterii musculare. Cu alte cuvinte, scăderea acestuia duce la scăderea eficienței organismului în arderea caloriilor și acumularea grăsimilor.

Ce puteți face?

▪ Axați-vă pe alimente sănătoase: mâncați mai multe fructe și legume și mai puține semipreparate, zaharuri sau produse fast- food. În plus, mâncați mai multe produse bogate în fibre- vă permit să controlați mai ușor cantitatea de calorii.

▪ Reduceți porțiile – adaptarea dietei la scăderea necesarului de calorii al organismului este un proces de durată. Ar trebui să începeți cu o reducere de 100- 200 de calorii pe zi și să creșteți treptat.

▪ Hidratați-vă: este ușor să confundați senzația de sete cu foamea. Dacă vă hidratați cu apă (nu cu băuturi bogate în calorii, precum sucurile) ajutați metabolismul, crescând astfel eliminarea grăsimilor.

▪ Relaxați-vă: pentru multe persoane, stresul duce la mâncat excesiv.

▪ ”Lucrați” mușchii- trebuie să vă mențineți masa musculară cât mai mult timp. Cu cât aveți mai mulți mușchi, cu atât ardeți caloriile mai eficient, aveți un echilibru îmbunătățit și o dispoziție pozitivă.

▪ Mișcați-vă mai mult- încercați să faceți în fiecare zi jumătate de oră de aerobic (adică jogging, mers, biciclism sau înot). Dacă nu aveți timp, puteți sparge jumătatea de oră în trei reprize.

▪Somn de calitate- dacă nu aveți energie când vă treziți, nu veți face nici sport în timpul zilei și veți arde mai puține calorii. Este indicat să dormiți între 7 și 9 ore pe noapte.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-08-15



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray