2019-11-22 05:19

Cum SLĂBEȘTI mai bine și mai repede: cu cardio sau cu greutăți?

 |  23:49
Cum SLĂBEȘTI mai bine și mai repede: cu cardio sau cu greutăți?

Atunci când vrem să slăbim, mulți dintre noi consideră că trebuie să țină dietă și să facă mișcare de tip cardio. Specialiștii susțin însă că antrenamentele cu greutăți oferă rezultate chiar mai bune decât cele cardio, urmând să obținem și o musculatură armonioasă, mai bine definită, pe lângă arderea grăsimilor.

“Dacă ai crezut mereu că exercițiile cardio sunt singura metodă prin care poți arde rapid calorii, află că ridicarea greutăților poate fi o alternativă excelentă, chiar mai bună, pentru a scăpa de kilogramele în plus.

Antrenamentele cu greutăți

Alegi antrenamentul cu greutăți pentru slăbit în următoarele condiții:

Când vrei să crești masa musculară, dar și să arzi grăsimile;

Când vrei să arzi calorii și după terminarea antrenamentului;

Acestea sunt exercițiile pe care le includem în antrenamentele de grup de la Bodyshape:  

Abdomene cu bila de fitness de 2.5 kg;

Genoflexiuni cu gantere în ambele mâini;

Fandări cu gantere în ambele mâini;

Burpees;

Flotări. 

Antrenamentele fizice cu greutăți fac parte din categoria exercițiilor anaerobe, adică a celor care solicită un efort fizic sporit, însă de scurtă durată. Un program de antrenamente cu greutăți te poate ajuta să slăbești cu 40% mai mult decât în cazul altor tipuri de antrenament. Determina accelerarea metabolismului și, implicit, arderea mai multor calorii, pe termen lung.

Alte beneficii:

Creșterea întregii mase musculare și corectarea posturii;

Îmbunătățirea forței fizice în jurul încheieturilor, impiedicând astfel accidentările;

Reabilitarea rapidă a mușchilor, în urma unei eventuale accidentări;

Antrenamentele cardio si slabitul 

Exercițiile cardio sunt mișcări de tip aerobic ce determină accelerarea ritmului cardiac, a respirației, precum și o ardere mult mai rapidă a caloriilor. Dacă vrei cu adevărat să slăbești cu acest tip de antrenamente, este recomandat să faci peste 150 de minute de mișcare în fiecare săptămână, structurate pe exerciții de dificultate medie și ridicată.

Le alegi când:

Te afli foarte la început cu antrenamentele; Ai foarte mult timp la dispoziție pentru a te antrena;

Cele mai recomandate exerciții cardio:

Plimbări în ritm alert – aprox. 260 de calorii arse/oră;

Jogging – aprox. 600 de calorii arse/oră (în condițiile unui ritm accelerat);

Mersul pe bicicletă – între 500 – 1000 calorii arse/oră (în funcție de viteză, gradul de înclinare al pantei pe care pedalezi);

Săritul corzii – aprox. 600 de calorii arse/oră.

Alte beneficii:

inima va pompa mai bine sângele in organism

eliberarea unei cantități mai mari de hormoni ai fericirii în organism, ce contribuie la combaterea depresiei și a stărilor de anxietate; permit mușchilor din organism să utilizeze glucoza într-un mod mult mai eficient, de aceea, nivelul de sânge din organism va fi mai bine distribuit.

Cae sunt mai bune? Exercițiile cardio sau cu greutăți?

Dupa 30 de minute de jogging într-un ritm moderat, o persoană cu o greutate de aproximativ 75 de kilograme va reuși să ardă aproximativ 250 de calorii. Un antrenament cu greutăți de 30 de minute arde între 130 și 220 de calorii. Totuși, caloriile continuă să ardă după încheierea antrenamentului cu greutăți, atunci când ești în repaos, proces cauzat de creșterea masei musculare.

Dacă vrei să slăbești, dar să crească și masa musculară, este indicat ca cele două tipuri de antrenament să fie combinate, explică antrenorul Flavius Ursachi.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-10-25



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray