2019-11-20 18:09

E vremea caiselor! Profitaţi la maxim de ele, sunt excelente pentru sanatate!

 |  19:00
E vremea caiselor!  Profitaţi la maxim de ele, sunt excelente pentru sanatate!

Caisele se află pe un loc fruntaş în topul celor mai sănătoase fructe din lume, iar beneficiile pentru sănătate pe care le oferă aceste fructe sunt numeroase şi printre cele mai importante. De la îmbunătăţirea memoriei şi a sănătăţii ochilor şi până la prevenirea multor tipuri de cancer, în special a celui de piele, caisele sunt deosebit de eficiente datorită unui conţinut bogat în fosfor, vitamina A, magneziu, fier, fibre şi calciu. În plus, sunt recomandate şi în curele de slăbire pentru că au extrem de puţine calorii.

ISTORIE

  

Caisele fac parte din familia Rosaceae, alături de măr, prun, păr, piersic şi artefactele arată că au fost cultivate pentru prima dată în istorie acum mai bine de 3.000 de ani în India, însă se crede că originea acestora este în Armenia. Aici se consumau atât în formă proaspătă, dar şi uscate, datorită uşurinţei cu care puteau fi transportate astfel. În prezent, caisele sunt cultivate în peste 63 de ţări, Turcia fiind liderul pe această piaţă, cu peste 20% din producţia mondială, urmată de Iran, Italia, Siria, Maroc, Pakistan, Japonia, Spania, Algeria, Grecia şi Franţa.

Numite şi „fructele zeilor” pentru că, în urmă cu multe secole, datorită gustului atât de bun erau oferite zeilor, drept ofrandă, despre caise se credea că cei care consumă aceste fructe vor avea un trup tânăr şi viguros şi o minte ageră, până la vârste înaintate. Motivul pentru care medicii ne recomandă să profităm la maxim de perioada caiselor este conţinutul lor bogat în vitamine esenţiale, precum: vitamina A, vitamina C, fibre şi potasiu, dar şi în antioxidanţi puternici din categoria carotenoizilor, care le dau culoarea specifică, portocalie, galbenă, roşie, precum şi antioxidanţii luteină şi zeaxantină. Un alt antioxidant important care se găseşte în compoziţia caiselor este licopenul. În plus, caisele mai conţin vitamine din complexul B, vitaminele E şi K, iar dintre minerale, o porţie de caise ne oferă necesarul zilnic de calciu, magneziu, fosfor, fier, precum şi urme de cupru, zinc, seleniu, mangan. Doza minimă pentru a obţine efecte terapeutice de pe urma administrării acestor fructe este de 350 de grame pe zi, aproximativ 10 caise crude.

  

De ce să mâncăm caise în fiecare zi

- Pentru că au efecte antioxidante şi antiinflamatorii, prevenind apariţia astmului şi a afecţiunilor pulmonare cronice.

- Pentru că licopenul din caise are un efect puternic de prevenţie a dezvoltării celulelor tumorale la nivelul prostatei.

- Pentru că sâmburii de caisă au un efect imunostimulator şi previn agravarea bronşitei, astmului şi a tuberculozei. Se consumă 3 miezi, dimineaţa, la micul dejun, timp de 30 zile.

- Pentru că miezii caiselor, nu mai mult de cinci pe zi, consumaţi pe o perioadă de 30 de zile au un fantastic efect antitumoral în cazul cancerului de sân, datorită amigdalinei sau vitaminei B17 conţinute.

- Pentru că ajută la eliminarea toxinelor din organism, combat astenia şi stările depresive, stopează pierderile de memorie datorită conţinutului ridicat de fosfor, tratează insomnia şi luptă împotriva infecţiilor din organism.

- Pentru că anumiţi compuşi din caise (pectina), dar şi din sâmburi sunt factori preventivi împotriva cancerului de colon.

- Pentru că vitamina A şi beta-carotenii reduc riscul degenerescenţei maculare şi a cataractei, ajutând la păstrarea vederii timp îndelungat, iar caisa este unul din cele mai bogate alimente în vitamina A.

- Pentru că sâmburii de caisă conţin vitamine din complexul B, lecitina şi acetilcolina, substanţe care ajută la întărirea memoriei. Se recomanda consumul a 5 caise cu miezul din sâmbure/zi, în cure de 2 săptămâni, cu 2 săptămâni pauză între cure.

- Pentru că vitaminele A, C, antioxidanţii, potasiul regăsite în caise protejează vasele coronariene împotriva depozitelor de colesterol şi cresc elasticitatea vaselor de sânge, prevenind hipertensiunea.

- Pentru că reglează tranzitul intestinal şi împreună cu sâmburii pot fi consumate ca tratament adjuvant în litiaza biliară, dar şi în tratarea constipaţiei.

- Pentru că sunt extrem de eficiente în tratarea infecţiilor urinare, deoarece au ca efect alcalinizarea urinei, ceea ce creşte efectul antibioticelor.

- Conţinutul ridicat de vitamina C, potasiu şi fibre alimentare din caise înseamnă o bună sănătate cardiovasculară. Din acest motiv, specialiştii susţin că aceste fructe, consumate frecvent, protejează sistemul cardiac de numeroase boli, precum ateroscleroza, infarctul miocardic sau atacul vascular cerebral.

- Pentru că previn îmbătrânirea prematură a pielii şi tratează eficient acneea, ridurile şi arsurile solare. Se recomanda atât consumul intern, cât şi aplicarea pulpei de caisa pe piele, sub formă de mască. Deosebit de eficient pentru piele este uleiul extras din sâmburii de caise, care ajută la prevenirea ridurilor, hidratează intens pielea uscată şi este absorbit rapid în piele, fără a lăsa o peliculă grasă la suprafaţa pielii. Mai mult, uleiul esenţial extras din caise poate contribui la vindecarea mai rapidă a rănilor şi a febrei musculare.

Caisa, informaţii nutriţionale pentru 100 grame

Calorii 50 kcal

Carbohidraţi 11 g

Proteine 1,4 g

Grăsimi Totale 0,4 g

Fibre 2 g

Acid folic 9 mcg

Niacina 0,06 mcg

Acid pantotenic 0,24 mcg

Piridoxina 0,054 mcg

Riboflavina 0,04 mcg

Tiamina 0,03 mcg

Vitamina A 1900 UI

Vitamina C 10 mg

Vitamina E 3 mg

Vitamina K 3,3 mcg

Sodiu 1 mg

Potasiu 250 mg

Calciu 13 mg

Fier 0,5 mg

Magneziu 10 mg

Fosfor 25 mg

Zinc 0,2 mg

Beta-caroten 1000 mcg

Luteina-zeaxantina 90 mcg


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-07-10



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri



PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray