2019-08-21 05:51

Efectele tulburărilor somnului. Gândurile suicidare, determinate şi de insomnie

 |  20:29
Efectele tulburărilor somnului. Gândurile suicidare, determinate şi de insomnie

Insomnia determină afecţiuni grave de sănătate, de la scăderea imunităţii şi creşterea riscului de diabet zaharat şi până la infertilitate, depresie, anxietate sau atacuri de panică, însă cercetătorii au stabilit că tulburările repetate ale somnului pot duce chiar şi la sinucidere. Printre cele mai întâlnite cauze care determină insomnia sunt stresul şi anxietatea, durerea de cap, menopauza, menstruaţia şi sarcina, contraceptivele orale, antidepresivele, diureticele, anumite suplimente nutritive, consumul de cofeină, alcool sau tutun înainte de a adormi, exerciţii fizice înainte de ora de culcare, schimbarea frecventă a orei de culcare.

Un studiu efectuat pe un eşantion format din 5.692 de femei şi bărbaţi din Statele Unite şi prezentat la Florenţa, cu ocazia forumului intitulat World Psychiatric Association Internaţional Congress, concluzionează că persoanele care se confruntă cu insomnia sau tulburări frecvente ale somnului sunt mai predispuse să se gândească la sinucidere sau chiar să comită tentative de sinucidere. „Persoanele care suferă de mai mult de două tulburări ale somnului sunt de 2,6 ori mai predispuse să comită o tentativă de sinucidere, comparativ cu persoanele care nu suferă de insomnie”, a declarat Marcin Wojnar, cercetător la University of Michigan şi la Medical University din Polonia, coordonatorul acestui studiu, după cum citează Mediafax.

Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), 877.000 de persoane de pe glob încearcă să se sinucidă în fiecare an. La fiecare sinucidere, alte 10-40 de tentative sunt efectuate, potrivit experţilor OMS. Deşi nu cunosc cauza exactă a acestui fenomen, cercetătorii au declarat că lipsa somnului pare să afecteze funcţiile cognitive şi conduce la afectarea judecăţii şi la pierderea speranţei. O anumită disfuncţie cerebrală, care include substanţa serotonină din creier, ar putea avea un rol determinant în acest proces, a adăugat Marcin Wojnar.

Somnul ideal

Un nou-născut doarme până la 20 de ore pe zi, copiii sub 6 ani au până la 16 ore de somn, iar cei în vârstă de 6 ani dorm aproximativ 12 ore. Adulţii dorm, în medie, 8 ore pe noapte, iar persoanele mai în vârstă au nevoie de maxim 6 ore de somn pe noapte.

Efectele insomniei

- Afectează memoria şi capacitatea de învăţare şi de concentrare

- Accentuează iritabilitatea şi nervozitatea

- Afectează viaţa sexuală pentru că determina scăderea libidoului

- Determina îmbătrânirea prematură a organismului

- Este un factor de risc pentru avort, infertilitate şi depresie

- Favorizează îngrăşarea

- Organismul poate rezista 30 de zile fără mâncare, dar nu mai mult de 10 fără somn

- Accentuează bolile de inimă

- Scade performanţa sportivă şi pe cea intelectuală


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-08-31



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray