2019-08-22 12:07

Guma de mestecat, la fel de eficientă în înlăturarea bacteriilor din cavitatea bucală ca aţa dentară

Un studiu recent, realizat de cercetătorii olandezi, arată că guma de mestecat poate fi la fel de eficientă în înlăturarea bacteriilor dăunătoare din cavitatea bucală ca aţa dentară.

Cercetarea, care a fost publicată în revista Plos One, a fost realizată de cercetători de la Universitatea din Groningen, Olanda, informează dailymail.co.uk, citat de Mediafax.

Cercetătorii care au participat la acest studiu au descoperit că o singură gumă de mestecat poate îndepărta aproximativ 100 de milioane de bacterii dăunătoare - circa 10% din cantitatea de microbi din salivă - în 10 minute.

Specialiştii mai susţin că guma de mestecat ar putea fi la fel de eficientă ca aţa dentară, deşi fiecare dintre acestea acţionează în zone diferite ale cavităţii bucale.

Cercetătorii au mai descoperit în urma studiului că guma a fost foarte eficientă în primele 30 de secunde de mestecare, iar apoi a fost mai puţin folositoare, înlăturând mai greu bacteriile.

Cercetătorii au ţinut să precizeze că doar guma care nu conţine zahăr a fost folositoare, substanţa dulce "hrănind" bacteriile din cavitatea bucală.

Oamenii de ştiinţă au mai afirmat că dacă guma este mestecată continuu, în cele din urmă, unele dintre bacteriile absorbite de aceasta se întorc în cavitatea bucală.

Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-01-26