2019-12-11 22:01

Iată ce ar trebui să conţină lista de cumpărături a unui vegetarian!

 |  22:01
Iată ce ar trebui să conţină lista de cumpărături a unui vegetarian!

Ca urmare a studiilor tot mai numeroase care promovează avantajele vegetarianismului, din ce în ce mai multe persoane exclud carnea din alimentaţie. O cercetare publicată în „Journal of the American Medical Association” susţine că vegetarienii trăiesc în general mai mult, sunt mai educaţi, sunt mai subţiri, tind să bea şi să fumeze mai puţin, să facă mai mult sport şi chiar să fie într-o pondere mai mare căsătoriţi. Reale sau nu aceste afirmaţii, un lucru este cert: cine decide să nu mai mănânce nici un fel de carne ar trebui să includă în meniul zilnic o serie de alimente care să-i asigure nutrienţii necesari în lipsa proteinei animale.

"Un procent de 30% din clienţii noştri sunt vegetariani sau vegani, ori au cel puţin unul în familie, şi comandă cu regularitate din magazinul nostru. Aceştia sunt cei mai informaţi, le pasă de cum se simt şi de starea de sănătate şi conştientizează mai mult decât ceilalţi că trebuie să se ferească de chimicalele din comerţ. Sunt cei care cumpără în special pudre proteice, batoane vegane şi tot felul de peşte, creme din oleaginoase şi fructe uscate. De obicei, coşul lor de cumpărături are o valoare mai ridicată decât a unui client obişnuit, dar asta se întâmplă, deoarece achiziţionează mai multe pudre proteice şi superalimente care să suplinească lipsa nutrieniţilor din proteină animală.

Cu toate acestea, astfel de produse se consumă în cantitate mică, fiind mai bogate nutriţional, de aceea nu putem spune că un vegetarian are un regim alimentar mai scump decât un omnivor”, explică Ciprian Stancu, proprietarul unui magazin bio. Cel mai important obiectiv pentru vegetarieni este înlocuirea proteinelor şi nutrienţilor pe care i-ar fi putut lua din carne şi găsirea corespondenţilor lor în meniul vegetarian. Altfel, principalele reguli de dietă sunt aceleaşi pentru toată lumea, şi în cazul vegetarienilor: 5 porţii de legume şi fructe pe zi, reducerea grăsimilor săturate, a zahărului şi a sării, înlocuirea prăjitului în ulei, hidratarea corectă.

Ce să mănânci dacă ai renunţat la carne

- Proteinele sunt o parte esenţială în orice dietă, iar vegetarienii le pot lua din fasole, mazăre, linte, soia, nuci şi seminţe. Vegetarienii pot opta pentru băuturi vegetale, pudre proteice vegetale, de calitate organică, unele din seminţe germinate, sau chiar paste din soia verde. În categoria de nuci, seminţe şi snack-uri bio, variantele sunt multiple şi acoperă toate categoriile.

- Acizii graşi esenţiali sunt necesari pentru a absorbi vitaminele A, D, E sau K şi pentru a regla colesterolul, furnizând energia de care avem nevoie pentru a funcţiona corect. Se găsesc în uleiul ecologic de nucă de cocos, uleiul de măsline extra virgin, de susan, şi cele bogate în Omega 3, de in, cânepă sau nuci.

- Fierul şi zincul sunt necesare în sinteza proteinelor, diviziunea celulară şi tratarea rănilor, iar vegetarienii le pot lua din salată, kale, migdale şi caju, fructe uscate (caise şi stafide) şi cereale integrale. Cerealele bio pentru micul dejun în combinaţie cu sortimentele de lapte vegetal sunt o variantă indicată atât pentru adulţi, cât şi pentru copii, bogate în nutrienţi şi foarte săţioase. De asemenea, batoanele vegetale şi vegane, raw, reprezintă o gustare perfectă care se potriveşte oricărui membru al familiei şi care satisface cu uşurinţă pofta de dulce care apare în lipsa zincului.

- Calciul este absolut necesar pentru a menţine sănătatea sistemului osos. Necesarul zilnic pentru adulţi este de 1.200 de miligrame şi poate fi găsit într-o varietate de alimente vegetariene cum ar fi broccoli, iarba de mare şi multe superalimente, cum sunt pudrele din spirulina, chia, chlorella, orz verde şi iarba de grâu.

- Vitamina B12 le lipseşte de obicei vegetarienilor care nu mănâncă ouă şi lactate, aşa că ei o vor lua din alge, soia sau ciuperci. Vitamina B12 întreţine sănătatea celulei nervoase, previne demenţa şi bolile degenerative grave. Specialiştii în nutriţie atrag atenţia că sunt necesare suplimente de vitamine din complexul B în general, şi în special de vitamina B6 şi B12 pentru funcţionarea normală a organismului. O variantă uşoară şi gustoasă pentru consumul de ciuperci şi soia sunt cremele tartinabile din leguminoase şi nuci sau pateurile din ciuperci shiitake ori soia.

Avantajele şi dezavantajele unui regim vegetarian

 

Avantaje

-         are un număr mic de grăsimi, colesterol şi grăsimi săturate

-         foarte mici şansele creşterii în greutate, aşadar sunt excluse din start posibilele probleme de sănătate cauzate de obezitate

-         sănătate sistemului digestiv este îmbunătăţită

-         scade nivelul colesterolului din sânge şi scade riscul îmbonăvirii de diferite afecţiuni, cum ar fi hipertensiune arterială, accident vascular cerebral, boli de inimă, diabet, artrită reumatoidă, osteoporozaă, boli de rinichi, calculi biliari şi cancer.

-         Eşti protejat de anumite boli din cauza alimentelor, cum ar fi gripa aviară, boala vacii nebune, paraziţi intestinali, etc.

Dezavantaje

-         este sărac în proteine, calciu, vitamina B12, fier şi zinc.

-         fosforul prezent în carne este mai uşor de absorbit decât cel prezent în legume şi cereale.

-         laptele, brânză şi iaurtul sunt surse excelente de calciu

-         un regim alimentar lipsit de nutrienţii esenţiali poate duce la anemie.

-         datorită conţinutului de fibre scade considerabil riscul apariţiei unor afecţiuni cum ar fi: diabetul zaharat, hipertensiunea arterială şi infarctul, hipercolesterolemia.

-         datorită antioxidanţilor din fructe, un regim vegetarian previne îmbătrânirea precoce.

-         anumite cantităţi de colesterol şi grăsimi sunt necesare pentru dezvoltarea sistemului nervos

-         “este adevărat că vegetarienii se bucură de o rată mai scăzută a obezităţii. Însă din rândul acestora există persoane care pot face exces de pâine sau cartofi, alimente care conţin amidon şi care îngraşă. Chiar şi vegetarienii trebuie să combată sedentarismul”, susţine profesorul doctor Gheorghe Mencinicopschi.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-10-14



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray