2020-04-08 00:12

Înainte să adormi: De ce nu e un lucru atât de RĂU să mănânci ciocolată

 |  22:34
Înainte să adormi: De ce nu e un lucru atât de RĂU să mănânci ciocolată

Studii realizate în ultima vreme relevă faptul că ciocolata nu reprezintă un pericol pentru sănătate, atâta vreme cât nu e mâncată în cantități industriale. De exemplu, cercetătorii spanioli de la Universitatea din Granada au ajuns la concluzia că ciocolata nu numai că nu ar îngrăşa, dar cine mănâncă mai multă înregistrează un nivel de grăsime abdominală, cât şi totală a corpului, mai mic decât cei care renunţă la ea.

Iată însă că tema ciocolatei e abordată și de alte studii, care nu vorbesc însă de legătura cu greutatea, ci cu somnul! Sophie Medlin de la King’s College London este unul dintre experții care a realizat un studiu în acest sens. Medlin spune că ciocolata are  o sursă ridicată de triptofan, care încurajează organismul să producă melatonină - un hormon important care ne controlează somnul. Triptofanul este un aminoacid esențial cunoscut ca și prescursorul serotoninei, un fel de neurotransmițător care oferă o senzație de bine organismului, ajutând implicit, la reglarea apetitului și a stării de spirit. E ideal pentru relaxare și somn și a fost folosit în tratarea insomniei, anxietății și depresiei. "Ciocolata este o sursă deosebit de bună de triptofan, așa că o ciocolată fierbinte sau un pic de ciocolată înainte de culcare este într-adevăr ceva benefic pentru somn”, mai adaugă Medlin, potrivit 10daily.com.au.

Pentru reglarea ritmului circadian

Și Keris Marsden, expert în nutriție și fitness, vorbește despre consumul de ciocolată, carea ar putea ajuta cu adevărat să ai un somn mai bun. Marsden a punctat faptul că ciocolata "crește serotonina, iar serotonina te ajută să adormi noaptea", conform Mirror. Serotonina stimulează secreția de melatonina, acel hormon responsabil cu reglarea ritmului circadian al organismului despre care vorbește și Sophie Medlin. De asemenea, echipa lui Marsden a analizat datele de la 13.626 de adulți, inclusiv consumul de ciocolată, simptomele depresive și o serie de alți factori, inclusiv înălțimea, activitatea fizică și orice alte probleme cronice de sănătate. Analiza datelor a relevat faptul că participanții care au raportat consumul de ciocolată neagră în două perioade de 24 de ore au avut șanse de 70% mai mici de a raporta simptome depresive decât cei care nu au consumat deloc ciocolată.

O ciocolată inteligentă

În efortul de a valorifica...bunătatea naturală a ciocolatei, unii producători au început să fabrice și “ajutoare” pentru somn. Spre exemplu, Good Day Chocolate Sleep este o ciocolată…inteligentă, care conține 1 mg de melatonină. Producătorii recomandă însă celor care mănâncă așa ceva să înceapă doar cu o bucățică, pentru a vedea cum acționează. În cel mai bun caz, vei adormi mai repede, iar în cel mai rău caz nu, dar cel puțin te-ai bucurat de o gustare delicioasă înainte de culcare!

Studii recente relevă și faptul că ciocolata conține la fel de mulți antioxidanți ca “superfructele” precum rodia și afinele. Ce-i drept vorbim despre ciocolata neagră pură. O asemenea ciocolată este bogată și în vitamine și minerale. Conține componente necesare pentru sănătatea și tinerețea organismului, respectiv potasiu, cupru, magneziu. La fel, în ciocolata neagră se găsește teobromină. Aceasta e o substanță care întărește smalțul dinților și scade riscul de apariție a cariilor. Desigur, orice ados de lapte și zahăr, precum și procesarea, reduc aceste beneficii.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-08



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine