2019-06-20 02:19

ÎNGRAȘĂ sau nu FRUCTELE? Ce spun specialiştii din nutriţie

 |  14:11
ÎNGRAȘĂ sau nu FRUCTELE? Ce spun specialiştii din nutriţie

Fructele nu îngraşă, chiar dacă au fructoză, copiii nu trebuie crescuţi cu frustrări, astfel că, din când în când trebuie să li se dea bomboane şi ciocolată, iar atunci când cântarul spune că am depăşit măsura, singurul care ne poate ajuta este medicul, nu dietele de pe Internet.

„Nu există garanţii că dacă mâncăm sănătos şi facem sport nu vom face diabet, pentru că factorul genetic influenţează. Dar şi dacă există un teren genetic care să predispună la diabet, a preveni sau a întârzia apariţia acestuia ţine de felul în care mâncăm şi avem un stil de viaţă sănătos. Ar trebui evitate toate excesele. Până la urmă moderaţia este cuvântul de ordine. Nu există alimente în mod sigur legate de apariţie sau în mod sigur legate de prevenţie. Eu cred că de la copilul mic ar trebui să începem cu cât mai puţine dulciuri. Mama să nu îl înveţe că există dulciuri pe lumea asta, nu sunt un premiu, nu sunt o recompensă, dacă copilul este cuminte să îi dăm o ciocolăţică, ci dimpotivă ar trebui să cultivăm de la început gustul pentru alimentele sănătoase, cât mai naturale, cât mai puţin procesate şi să învăţăm copilul să se joace din nou nu la calculator sau cu telefonul, ci să facă activităţi în aer liber, activităţi sportive, pentru că dacă se creează obişnuinţa e mai uşor apoi în viaţa adultă să se menţină”, a spus dr. Alexandra Simu, medic specialist în nutriţie.

Cu toate acestea, copilul nu trebuie să crească frustrat.

Întrebată până la ce vârstă copilul nu trebuie să primească absolut deloc dulciuri, Alexandra Simu a răspuns: „Până când nu va cere singur că a văzut la colegul de la grădiniţă”.

„Consumul de dulciuri este recomandat în cantităţi mici. Recomandările sunt să nu oferim mai mult de 10% din caloriile zilnice sub formă de dulciuri procesate, ceea ce înseamnă 2 – 3 bombonele, 2 – 3 tableţele de ciocolată sau o prăjitură mai mică, fără cremă multă. Nici sentimentul de frustrare nu e bun”, a completat medicul, citat de Mediafax.

Potrivit specialistului în nutriţie, cântarul este cel care ne spune că mâncăm sau nu sănătos.

„În principiu, alimentele naturale, fără adaos de zahăr, fără băuturi răcoritoare, alimente cât mai puţin procesate sunt recomandate. Până la urmă cântarul ne spune dacă avem un stil de viaţă corespunzător, pentru că odată ce începe să crească greutatea, e un semn de alarmă şi atunci trebuie luate măsuri pentru oprirea creşterii în greutate şi apariţia tuturor bolilor care vin. Nu e doar diabetul zaharat de tip 2, ci este şi boala cardiovasculară şi chiar unele afecţiuni neoplasmice care apar uneori mai frecvent la pacienţii cu obezitate. De aceea prevenţia e atât de importantă”, a spus medicul.

Alexandra Simu a desfiinţat mitul fructelor „vinovate” de îngrăşare, pentru că au zaharuri.

„Fructele conţin amidon. Cantitatea de glucide simple libere care este în conţinutul fructelor este foate mică. De exemplu un măr are cam 12 grame de glucide, din care cam 10 grame sunt amidon, adică acel glucid complex care se absoarbe mai lent şi doar un gram este glucoză şi fructoză liberă, ceea ce înseamnă că gustul dulce ne face să credem că fructele sunt ceva nerecomandate. Dar este un mit. Este complet eronat. Fructele sunt indicate pentru că aduc pe lângă faptul că au glucidele acestea complexe care sunt sănătoase, aduc vitamine, minerale, fibre. Spun cu voce tare: Da, fructele sunt indicate!”, a mai spus medicul specialist.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-05-25



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


loading...


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray