2020-01-18 18:53

Nu întreba de ce, mănâncă-le și vei vedea! Dieta celor trei alimente

 |  10:04
Nu întreba de ce, mănâncă-le și vei vedea! Dieta celor trei alimente

Nu în combinații cu grăsimi, doar în salate, sau cu carne slabă, fără pâine. Sună cam apocaliptic pentru cei obișnuiți cu mese copioase. Dar o dietă echilibrată, care să includă anume trei alimente, poate schimba structural un corp nu prea suplu, în unul armonios. Nu este despre a slăbi repede, ci despre a fi sănătoși și a arăta bine!

„Ești ceea ce mănânci” a devenit mai mult decât o expresie. Toate alimentele naturale sunt într-o anumită măsură sănătoase, unele dintre ele însă au proprietăți excepționale și nu ar trebui să lipsească din niciun meniu. Unii dintre nutriționiști recomadă anume trei alimnente esențiale care pot fi folosite așa cum spuneam mai sus: nu în combinații cu grăsimi, doar în salate, sau cu carne slabă, fără pâine, nu pe o perioadă îndelungată, ci maximum trei-patru săptămâni. Cele trei alimente cu pricina sunt usturoiul, nucile și spanacul!

Un aliment minunat, chiar dacă “mirositor”

Usturoiul nu place multora dar este unul dintre cele mai sănătoase alimente. Usturoiul (Allium sativum), este utilizat pe scară largă ca aromă în gătit, dar a fost folosit și ca medicament de-a lungul istoriei antice și modern. A fost folosit în Egiptul Antic atât în scopuri culinare, cât și pentru beneficiile sale terapeutice. Richard S. Rivlin a scris în „Journal of Nutrition” că medicul grec Hipocrate, cunoscut astăzi drept părintele medicinei, a prescris usturoiul pentru o gamă largă de afecțiuni și boli și a promovat utilizarea usturoiului pentru tratarea problemelor respiratorii, paraziți, digestie deficitară și oboseală. Sportivilor din Grecia Antică li s-a oferea usturoi pentru  îmbunătățire performanțelor în sport. Usturoiul este nu numai un aliment minunat, care reduce colesterolul, ci și un antibiotic natural.

30 de grame de nuci zilnic

Nucile sunt surse bune de grăsimi, fibre și proteine. Au omega-6 și omega-3. Conțin, de asemenea, o serie de vitamine și minerale, inclusiv magneziu și vitamina E. Sunt un aliment extrem de nutritiv, care e capabil să acopere necesitatea organismului de omega-3. Nucile sunt o alternativa extraordinară la carne, în ceea ce privește sursa de proteine.  Ele ajută de asemenea la prevenirea bolilor coronariene și accidentelor vasculare cerebrale. De asemenea, ajută în combaterea  artritei reumatoide, bolii Alzheimer și depresiei. Sunt o sursă bogată de potasiu, mangan, calciu, fier, magneziu, zinc, fluor, seleniu. Cercetările spun că oamenii care mănâncă nuci zilnic au o inimă mai sănătoasă decât cei care nu mănâncă. Pe scurt, 30 de grame de nuci zilnic vă pot ajuta inima să rămână sănătoasă.

Spanacul este un superaliment!

Este încărcat cu tone de nutrienți, totul împachetat cu un conținut scăzut de calorii. Este important pentru sănătatea pielii, părului și oaselor. De asemenea, furnizează proteine, fier, vitamine și minerale. Spanacul are proprietăți antibiotice semnificative, conține luteină și ceaxantină – doi antioxidanți puternici. Mai mult, e foarte bun și spanacul conservat, care conține enzime benefice digestiei. Există multe moduri de a pregăti spanacul. Îl puteți cumpăra în conserve sau proaspăt, îl puteți mânca fiert sau crud. De asemenea spanacul este bogat în carotenoizi, vitamina C – un puternic antioxidant care ajută la sănătatea pielii și la imunitate și acid folic – cunoscut și sub numele de vitamina B9, acest compus este vital pentru femeile  gravide și esențial pentru funcționarea normală a celulelor. Spanacul este o sursă excelentă a mineralului esențial numit fier – fierul ajută la crearea hemoglobinei, care aduce oxigen în țesuturile corpului. Și, ceea ce e cel mai important, merge combinat cu nucile și usturoiul!


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-12-27



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray