2020-07-14 07:28

Ouăle sunt BENEFICE pentru sănătate sau contraindicate? Ce spune nutriționistul

 |  00:13
Ouăle sunt BENEFICE pentru sănătate sau contraindicate? Ce spune nutriționistul

Părerile referitoare la consumul de ouă sunt împărțite. Dacă unii sunt de părere că acestea afectează în mod negativ sănătatea, alții le descriu drept superalimente.

Ouăle se încadrează în seria alimentelor ce ar trebui clasificate drept superalimente. Asta deoarece conțin numeroase substanțe nutritive, unele dintre ele care se găsesc rar în alte alimentele.

Ouăle, bogate în aminoacizi esențiali

„Ouăle sunt considerate superalimente din punctul de vedere al aminoacizilor esențiali pe care îi conțin. Aminoacizii esențiali sunt cei pe care organismul nostru nu îi poate produce singur, astfel că e nevoie să îi obținem prin alimentație. Din acest motiv, ouăle au o valoare biologică foarte mare.

În plus față de acești aminoacizi esențiali, ele mai conțin:

• Grăsimi mono- și polinesaturate

• Omega 6 și Omega 3

• Colină, care ajută la controlul nivelului de colesterol din sânge și protejează funcția hepatică. De asemenea, este importantă pentru buna funcționare a sistemului nervos. Consumul regulat de ouă este asociat cu performanțe mai bune ale creierului

• Metionină și cisteină, antioxidanți prețioși care combat acțiunea radicalilor liberi

• Vitaminele A, D, E, K

• Minerale importante precum fier, fosfor, potasiu, seleniu, zinc, magneziu”, explică nutritiostul Gianluca Mech.

 

Câte ouă e recomandat să mâncăm?

Ei bine, în ciuda faptului că sunt atât de bogate în aminoacizi, vitamine și antioxidanți, trebuie să ținem cont de faptul că ouăle trebuie consumate cu măsură.

„Cu toate acestea, este indicat să nu consumi mai mult de patru sau cinci ouă pe săptămână. Iar pentru sportivi, maximul urcă la 6-7 ouă pe săptămână”, recomandă specialistul.

Cum e bine să gătim ouăle?

Cu siguranță există moduri mai sănătoase și altele mai puțin sănătoase de pregătire a meselor ce conțin ouă.

„Ouăle se pot mânca fierte sau poșate. Le putem consuma ca atare, la micul dejun, sau le putem adăuga în salate. E recomandat să evităm însă prăjirea lor în ulei. Putem, de asemenea, să optăm pentru o omletă de albușuri”, explică nutriționistul.

 

Putem mânca ouă la cină?

„Poți consuma un ou la cină. Acesta este ușor de digerat și oferă senzația de sațietate”, dezvăluie Gianluca Mech.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-05-19



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz