2019-07-17 08:27

Sandvişul nostru cel de toate zilele. 4 variante sănătoase de prânz rapid

 |  17:10
Sandvişul nostru cel de toate zilele. 4 variante sănătoase de prânz rapid

Se spune că cel mai bun sandviş este cel care a călătorit odată cu tine. Până şi o banală felie de brânză se transformă într-o delicatesă când îşi contopeşte gusturile cu cele două felii de pâine care o învelesc, atunci când străbate munţii sau cărările aventurii. Dacă mai adaugi şi ceva legume, sosuri sau condimente, eşti părtaş deja la un festin al călătorului.

Indiferent de situaţie, un sandviş te scoate din încurcătură. Aperitiv, prânz, cina sau mic dejun, de dietă sau că o porţie zdravănă de energie, sanvişul poate fi reinventat în mii de feluri care ţin de imaginaţie şi de nevoi. Nu-l ocoli, ci prefera-l oricând mâncării de tip fast food din comerţ! Această formulă de a consuma rapid, dar sănătos o mâncare la pachet a prins contur şi renume în vremea lordului John Montagu al IV-lea, conte de Sandwich, care consumă sandvişuri în timpul partidelor de cărţi, însă originile acestui preparat se regăsesc încă din perioada antichităţii. De la rabinul care punea între lipii nuci fărâmiţate, felii de măr, condimente şi ierburi sau de la carnea tăiată şi aşezată pe felii de pâine a celor din Evul Mediu, sandvişurile au ajuns să fie o soluţie pentru şcolari, prânzul de la locul de muncă, un bun prieten la picnic şi chiar la dietă.

#1 Sandvişul de la locul de muncă

Da, poate e ziua aceea în care nu ai avut timp să găteşti, iar mâine vei dori, totuşi, să nu mănânci ceva la întâmplare. Situaţia se poate rezolva în doar 5 minute, având la îndemână câteva ingrediente: o conservă de ton, puţină brânză feta, o ceapă mică şi 3-4 roşii cherry, câteva măsline, frunze de salată şi fire de pătrunjel, zeamă de lămâie şi o linguriţă de muştar. Toate se vor întruni într-un sandviş care îţi va da energia necesară, dar şi bucuria unui prânz gustos. În doi timpi şi trei mişcări va fi gata şi sandvişul. Amestecă zeamă de lămâie cu muştarul, adăugând peste acest sos ceapă, roşiile, pătrunjelul şi salată tocate mărunt, brânză şi măslinele tăiate cubuleţe. Evident, şi tonul. Sarea şi piperul nu vor lipsi din acest amestec care se poate servi pe o felie sau între două felii de pâine integrală sau cu seminţe.

#2 Sanvişul de dietă

Dacă vrei să slăbeşti, atunci e clar că pâinea nu are ce cauta în dieta ta, cel puţin nu cea albă. Nu-i nimic, un sadvis cu frunze de salată, felii de dovlecel, castravete sau cartofi care înlocuiesc cu succes pâinea e la fel de delicios şi mult mai prietenos cu silueta ta. Sau, de ce nu ai încerca un sandviş care foloseşte foi de orez brun? Mai ai nevoie de 140 g piept de pui la grătar, o jumătate de avocado, legume crude, 100 g de varză şi morcovi tăiate mărunt. Pentru preparare, vei tăia avocado în patru, pieptul de pui în felii subţiri şi legumele în bucăţele mici. Vei înmuia câte cinci secunde în apă cele 4 foi de orez, după care le vei umple imediat cu ingredientele pregătite şi le vei rula. Pentru sos, vei amesteca 3 linguri de unt de arahide natural, o lingură oţet de orez, o jumătate de lingura de sos iute de ardei, o linguriţă ghimbir proaspăt râs şi o lingură de apă.

#3 Sandvişul montanierilor

Se ştie că, atunci când urci pe munte, consumi o cantitate mare de energie, de aceea carbohidraţii şi mai ales proteinele sunt prietenele tale cele mai bune. Pentru aceasta, poţi încerca să foloseşti omletă într-un mod mai ingenios şi mai uşor de consumat, de preferat cât mai repede deoarece este uşor perisabila. Pentru şi mai multă consistenţă, adaugă 115 g de carne de curcan, spanac, mozarella şi ardei gras şi sandvişul e gata pentru un urcuş plin de energie.

#4 Sandvişul şcolarului

Pentru copii, sandvişurile sunt varianta cea mai sănătoasă, dar şi o alegere delicioasă pentru suplinirea consumul caloric din timpul orelor de pregătire. E bine că acestea să fie cât mai simple, cât mai compacte, dar foarte consistente şi sănătoase. Astfel, alături de cele două felii de pâine, puţină pasta de peste obţinută din amestecul de unt şi  ton în suc propriu, câteva felii de castravete proaspăt sau măsline şi o felie subţire de brânză vor reuşi să susţină activitatea şcolarilor.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-11-16



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


loading...


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray