2019-08-26 11:34

Şase obiceiuri năsănătoase surprinzătoare

 |  19:49
Şase obiceiuri năsănătoase surprinzătoare

Obişnuieşti să stai picior peste picior, să mesteci gumă sau să dormi pe burtă? Ţi se par obiceiuri care îţi fac viaţa mai plăcută? Te înşeli! Anumite activităţi zilnice pe care nu le-ai putea învinui vreodată că îţi fac rău sunt puse de către medici pe lista pericolelor pentru sănătate şi ar trebui, pe cât posibil, eliminate din rutina zilnică.

1. Statul picior peste picior

Potrivit medicilor, statul picior peste picior pentru mai mult de 10-15 minute poate duce la creşterea tensiunii sistolice cu 7% şi a celei diastolice cu 2%. „Deşi poziţia este una confortabilă, pune presiune pe articulaţii, ceea ce favorizează inflamarea venelor de la picioare, inclusiv apariţia unui cheag de sânge”, a explicat Stephen T. Sinatra, medic cardiolog. Totodată, menţinerea poziţiei picioarelor încrucişate pentru mult timp împiedică circulaţia la nivelul membrelor inferioare, ceea ce determina retenţia lichidelor şi agravarea celulitei. Nu doar de ordin estetic sunt problemele cauzate de statul picior peste picior, ci mult mai grave. Aşadar, se poate ajunge la tulburări ale poziţiei normale a coloanei vertebrale, rezultatul fiind durerile, deplasările de vertebre şi sensibilizarea coloanei în faţa herniilor de disc. Şi formarea varicelor, în special în zona din spatele genunchiului, dar şi mai jos, în partea superioară a gambei, este un efect al încrucişării frecvente a picioarelor. Specialiştii susţin că există o serie de măsuri simple care pot contracara efectele dăunătoare ale statului picior peste picior. Sportul este una dintre ele, însă nu este nevoie să stăm ore întregi în sală, ci doar să mergem. Să ne ridicăm de pe scaun şi să mergem. Este suficient să ne mişcăm câteva clipe pe oră pentru a relaxa ligamentele solicitate de petrecerea prea multor ore la birou.

Dormitul pe burtă

Mulţi dintre noi avem un somn mai liniştit atunci când dormim pe burtă, însă acest obicei ne poate face rău, în timp. Atunci când dormim pe burtă, ne menţinem gâtul într-o parte, iar asta duce la amorţirea braţelor, explicaţia fiind una simplă: nervii de la nivelul gâtului sunt comprimaţi atunci când capul stă înclinat, iar acest lucru poate duce la apariţia durerii şi amorţelii în braţe. ,,Cel mai bine este ca persoana să aleagă altă poziţie de somn pentru ca nervii de la gât să nu fie afectaţi şi mai mult”, a precizat Richard Lee, chirurg ortoped la Institutul Ortopedic din SUA. Şi, potrivit medicaldaily.com, cea mai dăunătoare poziţie este dormitul pe burtă pentru că afectează coloana vertebrală, iar muşchii sunt supuşi unor presiuni care pot provoca stări de obseală, dar şi dureri de spate. În plus, favorizează apariţia ridurilor şi accentuarea celor deja existente.

Purtarea unei curele prea strânse

Din punct de vedere estetic, o curea strânsă până la refuz subliniază talia şi o face, în ochii privitorilor, mai subţire decât este de fapt, însă pentru sănătate este o bilă neagră. Prin urmare, o presiunea apărută la nivel abdominal favorizează apariţia refluxului gastroesofagian. ,,În primă fază poate apărea senzaţia de amar în gură, urmată de cea de arsură la stomac, după care chiar şi durerile abdominale. Cel mai bine este ca persoana să apeleze la curea doar atunci când îmbrăcămintea este mult prea largă. Dacă nu poate respira bine cu curea, mai bine renunţă”, susţine Patrick Takahashi, şef al secţiei de Gastroenterologie la Centrul Medical ,,St. Vincent” din Los Angeles.

Guma de mestecat

Guma de mestecat a ajuns să fie, în genţile fiecăruia dintre noi, la fel de populară ca telefonul mobil sau cheile de la casă. Rare sunt momentele când ne lipseşte, iar obiceiul mestecării gumei este unul foarte frecvent în cazul majorităţii, indiferent de vârstă. Ne poate menţine o respiraţie proaspătă şi, într-o oarecare măsură, preveni formarea tartrului dentar şi a cariilor, însă bilele negre sunt mai multe decât cele albe, aşa că medicii ne sfătuiesc să rărim pe cât posibil acest obicei. Maxilarul este conceput să mestece mâncare, nu gumă de mestecat. Ca orice alt muşchi, cel al obrazului este suprasolicitat atunci când mestecăm gumă, de aceea poate apărea fie senzaţia de durere, fie cea de amorţeală, iar acest lucru poate duce în timp la afectarea acestor nervi”, a afirmat Don C. Atkins, medic stomatolog, citat de „Daily MailŢ.

Munca peste program

Nu mai încerca să-ţi impresionezi şefii ruinându-ţi propria sănătate! Preţul este mult prea mare şi chiar dacă te vei alege, în cel mai fericit caz, cu o mărire de salariu, banii îi vei cheltui la un moment dat pe medicamente pentru că un program prelungit de muncă te va afecta mai devreme sau mai târziu. Pe termen lung, muncind mai mult decât este prevăzut în fişa postului tău te va obosi psihic, îţi va slăbi productivitatea, te vei concentra din ce în ce mai puţin şi apar inevitabil insomniile şi scăderea poftei de mâncare.

Dormi foarte puţin

Tot mai mulţi oameni se plâng de insomnie şi chiar dacă problema este tratată superficial, ea este una foarte gravă, cu repercusiuni periculoase asupra sănătăţii. Somnul recomandat trebuie să dureze cel puţin şapte ore pe noapte şi să se petreacă, pe cât posibil, în intervalul de timp ideal, 23.00 - 7.00. Însă viaţa modernă are un ritm cu totul diferit de cel al bunicilor noştri care adormeau „cu găinile”, imediat ce se însera, şi erau în picioare la ivirea zorilor. În cazul nostru, orele de somn s-au mutat mult după miezul nopţii şi doar cei norocoşi reuşesc să doarmă până târziu, recuperând, cumva, orele pierdute. În cazul altora, însă, un somn „normal” înseamnă 4-5 ore, iar acest lucru se va resimţi după un timp, efectele fiind unele foarte grave: obezitate, stres, diabet, lipsa concentrării, oboseala cronică, iritabilitate, scăderea sistemului imunitar, boli respiratorii şi ale inimii etc.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-10-15



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray