2019-10-18 14:50

Top 10 alimente pentru creșterea IMUNITĂȚII

 |  10:18
Top 10 alimente pentru creșterea IMUNITĂȚII

Atenție! Este important de stiut ca zahărul și alimentele procesate afectează negativ imunitatea, asa ca, atunci cand cauti alimentele care cresc imunitatea, trebuie sa le elimini din start pe cele bogate in zahar si fast-food-ul. Trebuie să fim bine odihniți și să facem sport cu măsură pentru ca antrenamentele prea intense pot să scadă imunitatea.

1.Tărâțe de ovăz

Prin aportul de beta-glucani susțin flora intestinală benefică și ajută sănătatea, în general. Au mai puțini carbohidrați și mai multe fibre decât fulgii de ovăz.

2. Iaurt și alimente fermentate

Ele ajută în primul rând sănătatea tubului digestiv, de care depinde sănătatea întregului organism. Pe lângă iaurt avem și muraturile, borșul, oțetul. Suplimentele cu probiotice funcționează, dacă sunt de calitate.

3. Urda și proteina de zer

Această fracție a laptelui are proteine care ajută sistemul imunitar. Dacă nu ai acces la zer proaspăt sau urdă poti folosi o proteină de zer, atât după antrenament cât și în alte momente ale zilei. Are și alte nenumărate beneficii, inclusiv în prevenirea diabetului.

4. Carnea de pui

Supa de pui, în special, este cunoscută ca un remediu pentru răceli. Există un miez de adevăr în această legendă, mai ales dacă în supă adăugam și multe legume, bogate în vitamine și minerale. Încercăm să găsim „pui de țară” sau să cumpărăm bio din magazin, noteaza nutritionistul Cristian Margarit pe blogul sau, cristianmargarit.ro.

5. Ficatul

Ficatul de cod este foarte bogat în omega 3, vitamina D și vitamina A. Reprezintă un aliment ideal pentru susținerea imunității. La noi se găsește doar la conservă, dar există și ulei de ficat de cod, ca supliment alimentar.

6. Nucile și semințele

Semințele de floarea soarelui și migdalele au efecte benefice pentru imunitate. Trebuie să fie crude și rehidratate (în special migdalele).

7. Fructe și legume

Aportul de vitamina C și flavonoizi rămâne în continuare foarte popular pentru susținerea imunității. În perioadele cu risc crescut e recomandat sucul proaspăt stors, nu sunt suficiente fructele întregi. Cătina este foarte populară, în special în combinație cu păstură, polen, miere, propolis. Ardeiul kapia are si el un continut foarte mare de vitamina C.

8. Ciuperci

Toate ciupercile s-au dovedit a fi utile pentru prevenirea infectiilor, dar în special Rei Shi (ganoderma). Dacă nu o găsești ca atare poți alege un supliment.

9. Stridii și scoici

Prin aportul mare de zinc susțin imunitatea și ajută la prevenirea îmbolnăvirilor. Chiar odată instalată o infecție, recuperarea va fi mai rapidă. Trebuie să fim atenți însă la calitate și prospețime.

10. Condimente: usturoi, ghimbir, turmeric, scorțișoară Ghimbirul este un condiment cu nenumărate beneficii pentru sănătate, in general. Poate fi inclus în diverse rețete, ceaiuri, limonadă (împreună cu sucul de citrice). La fel și turmericul (în orezul cu legume) sau scorțisoara (în rețetele dulci, cum este orezul cu lapte).


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-09-21



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri



PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray