2019-11-22 23:10

Trucuri pentru o imunitate bună în sezonul rece

 |  21:45
Trucuri pentru o imunitate bună în sezonul rece

Pentru că zilele cu temperaturi scăzute au început deja să ne dea bătăi de cap, trebuie să fim cu ochii în patru la virozele şi răcelile caracteristice sezonului.

Specialiştii vin cu câteva soluţii simple, la îndemâna oricui, pe care trebuie să le punem deja în practică în luna octombrie.

1. Redu cantitatea de zahar, mai ales pe cel rafinat pentru că interfereaza cu absorbţia de vitamina C.

2. Consumă alimente bogate în vitamina C, un nutrient esential pentru buna functionare a sistemului imunitar, care iti ajuta organismul sa lupte impotriva racelii si gripei. Bucura-te toamna asta de legumele bogate in vitamina C: patrunjelul, legumele cu frunze verzi, broccoli, conopida, ardeii, rosiile. Nu neglija nici fructele care contin aceasta vitamina: lamaile, portocalele, afinele, merele, perele etc.

3. Dormi suficient, pentru că un organism odihnit este mai rezistent: minim 7-8 ore, atat cat este recomandat.

4. Consumă legume radacinoase si alte alimente care stimuleaza sistemul imunitar: cartofii, sfecla, morcovii, pastarnacul sau ceapa. Poti combina multe dintre acestea in delicioase mancaruri cu legume. De asemenea, nu uita de legumele din familia cruciferelor (broccoli, varza de Bruxelles, varza, conopida), dar si usturoiul si legumele cu frunze verzi.

5. Spală-te des pe mâini cu apa si sapun cel puţin 20 de secunde si ar trebui sa-ti speli bine si degetele, incheieturile si spatiul dintre degete. Nu trebuie sa folosesti neaparat un sapun antibacterian pentru ca acesta este inutil impotriva virusurilor.

6. Ai grija de tine cand esti bolnav: daca ai racit sau ai gripa, asculta sfatul medicului si nu te duce la serviciu.

7. Acopera-ti gatul: este bine sa ai mereu la indemana un şal sau o eşarfă cu care sa-ti protejezi aceasta zona sensibila. De asemenea, pentru a preveni imbolnavirile, trebuie sa te imbraci mereu corespunzator, in functie de vremea de afara.

8. Practica sport cu regularitate: se recomanda pentru buna functionare a sistemului cardiovascular si pentru reducerea stresului. Mersul la sala, inotul, dar si cateva exercitii simple pe care le poti efectua seara acasa sunt efeiciente.

9. Consuma suficiente proteine. Lipsa zincului din organism poate creste riscul aparitiei infectiilor in organism. Zincul in alimentatia zilnica este necesar pentru dezvoltarea celulelor albe din sange - sistemul de celule care recunoaste si distruge invazia bacteriilor, virusurilor si a altor "personaje" negative din organism.  

10. Renunta la cafea: Cafeaua si ciocolata sunt doua alimente care nu ii fac deloc bine sistemului tau imunitar si, implicit, starii generale de sanatate. Daca totusi nu poti renunta la acest viciu, pentru a-i reduce efectul nociv, bea doua pahare de apa dupa fiecare ceasca de cafea pe care ai consumat-o.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-10-12



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray