2019-12-09 15:46

Variante de prânz sănătos pentru pacheţelul de şcoală al copilului

 |  16:26
Variante de prânz sănătos pentru pacheţelul de şcoală al copilului

Sendvişuri din supermarket, cornuri cu ciocolată sau napolitane? Tu ce pui în pacheţelul pentru şcoală al copilului? Este adevărat că alimentele gata făcute îţi economisesc timp, însă dacă ar fi să alegi între un prânz sănătos al celui mic şi o jumătate de oră de somn în plus, ce-ai bifa? Unii părinţi chiar preferă să renunţe la pregătirea unui pacheţel pentru şcoală şi aleg să dea bani copilului pentru a-şi cumpăra el ce vrea să mănânce. Este mai mult decât evident că nu va alege niciodată un piept de pui la grătar şi garnitură de legume sau iaurt cu cereale şi se va îndrepta direct spre raionul de dulciuri. Pentru a preîntâmpina acest lucru, alocă puţin timp prânzului celui mic şi pregăteşte-l chiar tu, cu alimente sănătoase!

Supermarketurile sunt pline de sandvişuri gata făcute cu pâine, unt de arahide şi alte ingrediente, însă, dacă vrei ca cel mic să mănânce ceva sănătos, asigură-te de calitatea ingredientelor aflate în pacheţel şi asta prin a realiza chiar tu aceste sandvişuri. Pentru a-ţi uşura munca, poţi face sandvişurile de seară, iar dimineaţa doar să le reglezi temperatura şi să le pui în pacheţelul copilului. „Cunoaştem foarte bine problema copiilor în legătură cu consumul de fructe, de aceea, pentru a-i face să mănânce cel puţin o porţie pe zi, putem să le pregătim de seară un bol colorat cu o salată de fructe pe care să o poată lua dimineaţa la şcoală pentru a completa masa de prânz”, afirma specialistul Adina Radu Cosma. Nu de puţine ori observăm că cei mici „fură” din legumele pe care le tocam pentru a pregăti supe sănătoase, iar acest lucru nu face altceva decât să ne bucure. De aceea, poţi folosi această idee pentru că cel mic să continue să mănânce legume proaspete şi în alte circumstanţe. Realizează modele din legume precum morcov, ardei şi ce îi mai este pe plac copilului şi pune-le de seara într-un recipient colorat pe care să-l poată lua dimineaţa la şcoală.

Pune tu cerealele în iaurt!

„Iaurturile pot fi un element foarte hrănitor pentru masa copilului, dar cele mai multe conţin zaharuri adăugate şi îndulcitori artificiali pentru a oferi mai multă savoare şi a fi pe placul copiilor. Poţi crea acasă iaurtul perfect sănătos, folosind iaurt simplu combinat cu sirop de arţar, unt de arahide şi câteva cereale. Se poate pregăti de seară, iar dimineaţa va fi numai bun pentru a fi inclus în pacheţelul de prânz al celui mic”, spune Adina Radu Cosma.

Vrei ca cel mic să mănânce mai mult? Pune-i un pachet mai mic

Pacheţelele prea mari pot fi copleşitoare, mai ales pentru copii, deoarece cantităţile mari de alimente pot părea neinteresante şi, prin urmare, vor fi ignorate în totalitate sau vor fi alese doar acele alimente care le sunt pe plac, restul fiind aruncat sau uitat în rucsac. „Porţiile mai mici înseamnă să nu se axeze pe un singur aliment. Putem pune cantităţi mai mici, pentru a-i încuraja să mănânce mai diversificat. De exemplu, îi putem stimula pe cei mici prin alimentele preferate de ei, dar în porţii mici, că după consumarea lor să fie nevoiţi să mănânce şi alte alimente incluse în pacheţelul lor. Dacă am pune porţii mari din fiecare, aceştia s-ar sătura de la primul fel şi nu îşi vor mai diversifica masa de prânz”, explică Adina Radu Cosma.

Înainte de a le pregăti pachetul este indicat saii întrebam ce ar dori să mănânce la masa de prânz, pentru a fi suguri că includem în pacheţel şi alimentele dorite de aceştia, dar şi altele, care să le completeze categoriile necesare de nutrienţi.

Aspectul face diferenţa

Copiii sunt uşor de atras prin forme, culori şi combinaţii animate care să le atragă privirile şi să le stârnească pofta de mâncare. Un pacheţel frumos ambalat va fi mult mai dorit decât unul clasic, fără aspect, iar dacă vrei ca cel mic să mănânce tot ce va găsi în pachet, încearcă să găseşti pentru fiecare aliment câte o idee creativă. „Creează figurine şi forme geometrice din alimente cu ajutorul ustensilelor din bucătărie. Un sandviş clasic nu va fi la fel de apetisant precum unul în formă de cerc sau de romb, în care toate alimentele incluse să aibă propria formă geometrică. Îl poţi crea împreună cu copilul, iar în acest fel veţi repeta şi formele geometrice, iar el vă aştepta cu nerăbdare să vină pauză de masain care sainfulece pacheţelul pregătit”, spune Adina Radu Cosma.

De altfel, nu uita de recipientele colorate şi şerveţelele animate în care să depozitezi alimentele pregătite. Ambalajul trebuie să fie sigur pentru sănătatea copilului, dar şi foarte atractiv, pentru a-l atrage. Cu toate aceste elemente incluse, copilul tău va avea un prânz sănătos şi interesant în fiecare zi.

/p>


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-09-01



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray