2020-04-08 12:57

ADER Bucuresti: taxa Oxigen este imorală, cu impact negativ şi diferențiat în sferele socio-economice şi în mediu

 |  15:06
ADER Bucuresti: taxa Oxigen este imorală, cu impact negativ şi diferențiat în sferele socio-economice şi în mediu

Primarul general al municipiului Bucureşti, Gabriela Firea, le-a cerut bucureștenilor, pe Facebook, să se pronunțe până luni 24.02.2020, dacă sunt sau nu de acord cu taxa Oxigen şi unele restrictii. Liderii politici au sarit ca arsi, si spun ca oricum taxa este ilegala si imorala.

 

Potrivit unui comunicat al partidului ADER, dupa cum se cunoaște taxă „Oxigen”, a fost instituită în baza Hotărârii Consiliului General al Municipiului București nr 539/24.10.2019, având drept scop „îmbunătățirea calității aerului în municipiul Bucureşti”, intr-un perimetru central al capitalei, numit (ZACA).  Având în vedere prevederile hotărârii anterior menționate, ADER - Bucureşti, consideră că această taxa este imorală, cu impact negativ şi diferențiat în sferele socio-economice şi în mediu. În consecință, solicităm modificarea actului administrativ menționat, întrucât nu a intrat în circuitul civil și nu a produs efecte juridice, astfel încât efectele socio-economice şi de mediu, să fie orientate în mod unitar şi onest, către toți cetățenii municipiul Bucureşti.

“Considerentele imorale cu privire la instituirea taxei Oxigen, nu derivă din impunerea unei noi taxe, ci din modul de stabilire a perimetrului ZACA şi unele excepții referitoare la netaxarea unor categorii de autovehicule. Acceptăm oportunitatea de identificare a poluatorului şi taxarea acestuia în acord cu principiul „poluatorul plătește”. Însă, nu cunoaștem fundamentul științific, respectiv date de la o rețea de stații permanent funcțională şi parametrii monitorizați, orimodelări matematice ale procesului de dispersie a poluanțiloratmosferici. Astfel, evident ca nu putem fi de acord cu limitele perimetrului ZACA. Prin această zonare, din punct de vedere social, se vor genera premisele segregării urbane (oamenii din centru şi oamenii de la margine).

În ceea ce privește dinamica poluării, probabil se vor produce schimbări în procesul transportului poluanților în aer, astfel viciind dreptul la un mediu sănătos al locuitorilor extra ZACA (alte cartiere). Referitor la excepțiile de la taxare a unor categorii de autovehicule, cf. art. 2 din HCGMB, noi apreciem că se vor produce neîntemeiat discriminări profesionale (de ex: autovehiculele destinate transmisiilor radio şi tv sunt exceptate de la plată, pe cândautovehiculele care furnizează alimente/aprovizionare, şirealizează un serviciu de alimentație publică necesar locuitorilor din ZACA, nu vor fi scutite! 

În consecință, acceptând o filosofie simplă: „sănătatea/viața noastră mai presus decât dreptul de a polua standardizat cu mașina!”, solicităm modificarea actului administrativ menționat, şi propunem o dezbatere, care ar trebui să se bazeze cel puțin pe:

- asigurarea unui  echilibru real între economie şi aplicarea unitară a principiului „poluatorul plătește”;

- responsabilitatea autorităților de a proteja mediul atmosferic din municipiul Bucureşti, nu doar din centru, şi eliminarea excepțiilor unor categorii de autovehicule“, sustine presedintele ADER, Orlando Culea, într-un comunicat de presa trimis redactiei.  


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-02-21



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine