2020-01-21 14:15

APC România contestă dezbaterea privind publicitatea la produsele farmaceutice

 |  15:55
APC România contestă dezbaterea privind publicitatea la produsele farmaceutice

Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC România) își exprimă surprinderea și, totodată, îngrijorarea în legătură cu modul în care Ministerul Sănătății organizează marți, 13 ianuarie, ora 9.30, la sediul ministerului, dezbaterea publică având ca temă proiectul de Ordin privind aprobarea normelor pentru evaluarea și avizarea publicității la medicamentele de uz uman.

APC România consideră timpul de 3 minute, în care intră și prezentarea vorbitorului, alocat luării cuvântului, ca fiind insuficient pentru o reglementare așa de importantă, încălcându-se astfel Legea nr. 52 din 21 ianuarie 2003 privind transparența decizională în administrația publică, act normativ în care nu se prevăd cerințe referitoare la timpul alocat fiecărui participant la dezbatere.

Specialiștii susțin că, în forma actuală supusă dezbaterii publice, această reglementare va face posibilă creșterea consumului de medicamente prin automedicație, fapt generat de o serie de dispoziții care se regăsesc în conținutul acesteia, cum ar fi cele referitoare la: publicitatea pentru medicamente destinată publicului larg; vizite ale reprezentanţilor medicali la persoane calificate să prescrie medicamente; furnizarea de mostre, precum și sponsorizarea întâlnirilor promoţionale la care participă persoane calificate să prescrie sau să distribuie medicamente.

Totodată, APC România solicită Ministerului Sănătății să elimine din această propunere dispozițiile referitoare la: publicitatea din domeniul audio-vizual (radio, televiziune); panouri publicitare sau orice altă formă de publicitate out-door sau orice formă de publicitate prezentată pe alt tip de canal de comunicare decât farmacii, cabinete medicale, audiovizual, presa scrisă, internet; publicitatea prin internet (pagini web, e-mail, forumuri, bloguri, sau orice altă formă de suport electronic, în afara rețelelor de socializare sau aplicațiilor mobile android, IOS sau orice alt tip de aplicație); oferirea de mostre.

„Publicitatea la medicamente nu face altceva decât să încurajeze automedicația. Automedicația este un fenomen îngrijorător, 87% dintre adulţi se tratează fără a consulta medicul de familie, iar 6 din 10 părinţi îşi tratează singuri copiii. Totodată, datorită stimulentelor financiare oferite de reprezentanții de vânzări ai producătorilor de medicamente, din ce în ce mai mulți medici devin agenți de vânzări, fapt care duce la scăderea calității actului medical și la creșterea consumului de medicamente. Informarea consumatorilor cu privire la medicamente trebuie realizată prin intermediul prospectului, iar consumatorii trebuie obișnuiți prin campanii de informare și educare, să citească și să acorde atenție reacțiilor adverse ale medicamentelor! Reclama la medicamente trebuie permisă numai în farmacii, instituții medicale, în publicații de specialitate și la conferințele științifice de profil. Medicamentele nu sunt bomboane!”, a precizat președintele APC România, conf. univ. dr. Costel Stanciu.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-01-12



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray