2020-03-29 04:16

ATENȚIE profesori și părinți! Ar fi de folos și la noi: Protocolul de învățare-predare LA DISTANȚĂ al FIS

 |  12:12
ATENȚIE profesori și părinți! Ar fi de folos și la noi: Protocolul de învățare-predare LA DISTANȚĂ al FIS

"Situația curentă - creată de către noul coronavirus - este fără precedent în lumea școlilor și a educației în general, iar provocările imense și diverse. Cu cât învățăm mai mult unii de la alții, cu atât mai bine pentru noi, dar mai ales pentru elevii noștri". Aceasta este părerea lui Constantin Lomaca - şeful Departamentului Ştiinţă la Franconian International School (FIS), în Erlangen.

Iată mai jos, în traducerea sa, protocolul de învățare-predare la distanță, elaborat de școala unde dumnealui predă în Germania și care a fost transmis pe data de 10 martie părinților, în acest context fără precedent. “Cel pentru profesori este doar puțin diferit. “Poate vă este de folos în cazul in care doriți să structurați puțin modul de livrare a lecțiilor, colaborarea cu părinții și așteptările de la copii. Știu foarte bine că ceea ce am postat aici este doar un exemplu si se aplică aproape în exclusivitate școlilor care au acces la tehnologie și elevilor care au acces la internet acasă. Mult, mult succes tuturor în aceste vremuri complicate!”, scrie Constantin Lomaca pe pagina sa de Facebook.

Protocolul de învățare-predare la distanță al FIS

“Dragi părinți,

Scopul învățării la distanță la scoala noastră este de a le a oferi elevilor un continuum de învățare în cazul în care școala trebuie să se închidă pentru o perioadă mai lungă de timp. Profesorii vor folosi predarea-învățarea de la distanță pentru a le oferi elevilor o învățare relevantă și semnificativă cu sarcini de lucru gestionabile în care elevii pot fi angrenați activ. Scopul este de a reduce perturbarea progresului academic cauzat de închiderile de urgență și de a menține un program care este la fel de productiv și atractiv educațional, pe cât posibil.

Deci, așteptări de învățare la distanță pentru elevi:

Profesorii voștri vor fi disponibili online pentru orele de învățare la distanță, conform orarului zilnic curent. Interacțiunile obișnuite în afara orei de clasă, de exemplu, sfaturi suplimentare 1:1 sau mentoratul vor continua pe cât este posibil sau pot fi făcute aranjamente alternative .

În timpul lecției, interacțiunile pot include:

• Profesorii pot trimite un mesaj către clasă pentru a indica faptul că sunt online și sunt disponibili pentru clasa respectivă.

• Elevii pot trimite mesaje profesorului legate de învățare: întrebări, lămuriri, etc

• Profesorii vă pot trimite feedback la ceea ce ați lucrat

• Profesorul urmărește dacă nu păreți a participa sau dacă nu sunteți la curent cu învățarea

• Profesorul postează resurse suplimentare, sarcini de lucru

• Veți lucra în timp real cu alți elevi, de ex. lucrul la un Google Doc.

Așteptări de la elevi:

• Pe cât este posibil, urmăriți programul școlar obișnuit (8.30 am până la 15.40 pm), implicați-vă activ și „participați” la învățarea online în același timp cu clasa, în timpul orei sau la scurt timp după aceea.

• Arătați profesorilor că sunteți implicati în învățare, comunicați cu ei și transmiteți sarcinile de lucru finalizate (în termenele limită)

• Colaborați cu colegii voștri online, dacă vă este solicitat și cu profesorii atât în timpul lecțiilor și după aceea, dacă este posibil.

• Completați temele pentru acasă

• Trimiteți toate sarcinile de învățare prin ManageBac

• Folosiți contul de e-mail de la școală pentru a contacta profesorii și consilierii

Sprijinul cerut din partea părinților:

• Sprijiniți-vă copilul asigurându-va că are un loc confortabil acasă pentru a studia materialele de învățare de care ar putea avea nevoie pentru fiecare clasă. Profesorii le vor oferi si materiale online.

• Copiii trebuie să fie concentrați atunci când lucrează. Este esențial ca ei să evite pierderea concentrării prin „navigarea pe internet” sau verificarea rețelelor de socializare, ceea ce le va întârzia învățarea. Elevii mai mai mici pot avea nevoie de ajutor pentru stabilirea limitelor, dar este important, de asemenea, să-și stabilească încrederea și să-și gestioneze sau să-și controleze învățarea.

• Eticheta de comunicare (respectul) trebuie menținută de copilul dvs. atunci când trimite/trimiteți e-mailuri către alți elevi și profesori. Așteptările noastre de comportament se aplică și online.

• Comunicarea copilului dvs. trebuie să fie adecvată și respectuoasă.

• Sunteți încurajați să discutați cu copiii despre munca independentă de acasă cel puțin o dată pe zi

• Copilul dvs. va avea nevoie cu siguranță de pauze regulate pe parcursul zilei, departe de ecrane.

• Asigurați-le activități variate, provocări și exerciții în fiecare zi. Aceasta va fi o modalitate foarte bună pentru ei de a se relaxa.

Cine este Constantin Lomaca

A plecat din România, unde a absolvit Facultatea de Geologie din Bucureşti, în 1991. S-a îndreptat către Australia. Acolo a urmat un curs postuniversitar full-time, de un an, în domeniul „didactica ştiinţelor şi pedagogie” la Universitatea Tehnologică din Sydney. Apoi a lucrat la o şcoală de stat la 560 km de Sydney. După care, timp de 15 ani, s-a aflat la un liceu catolic în acelaşi oraş, unde a fost şef la Catedra de ştiinţe şi director de curriculum. În 2014 a absolvit un alt curs post-universitar în Bacalaureat Internaţional la Universitatea Melbourne. Acum este şeful Catedrei de ştiinţe la un liceu internaţional din Erlangen, lângă Nürnberg, Germania . La catedră a lucrat şi lucrează ca profesor de ştiinţe (biologie şi chimie, mai ales). A scris programa şi a predat o materie pe care “am numit-o „Filosofie aplicată” pentru clasele IX-X“, după cum subliniază chiar Constantin Lomaca. Acum predă, pe lângă ştiinţe, şi o materie (obligatorie în sistemul IB) care se cheamă „Theory of Knowledge” (un fel de Elemente de Epistemologie). În prezent este invitatul Teach for Romania pentru ateliere care au ca scop iniţierea profesorilor într-o varietate de strategii la clasă – menite să le facă viaţa de zi cu zi cu copiii cât mai eficientă şi plăcută. E numai o frântură din biografia omului care este de părere că “rolul profesorului este vital pentru dezvoltarea individualității copilului”.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-03-11



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine