2019-11-22 23:11

Au trecut 9 ani! De ce nu funcţionează sistemul inteligent de dirijare a traficului

 |  20:01
Au trecut 9 ani! De ce nu funcţionează sistemul inteligent de dirijare a traficului

Sistemul de Management al Traficului a fost implementat în București între 2007 și 2009. La aproape 9 ani de atunci, din cele 450 de intersecții semaforizate din oraș, doar 172 au fost incluse în acest sistem, însă doar 104 dintre ele sunt și corelate între ele. Bucureștiul e clasat pe primul loc într-un top al capitalelor europene cu cele mai mari ambuteiaje și nu e de mirare, în aceste condiții, că traficul este principala problemă pe care o semnalează bucureștenii atunci când vorbesc despre orașul în care trăiesc. Primăria Capitalei are soluția pentru rezolvarea acestei probleme, dar nu știe cum să o aplice, scrie B365.ro.

Mai exact, Capitala dispune de un sistem de management al traficului ultraperformant, cu senzori și tehnologii care permit intervenția live asupra traficului în orice moment, inclusiv prioritizarea transportului public. Inclusiv autobuzele RATB sunt dotate cu emițători ce permit prioritizarea lor în intersecții. Cu toate acestea, doar 60% dintre intersecțiile semaforizate au fost incluse in sistem și doar 300 de vehicule RATB au fost dotate cu senzori pentru prioritizarea lor în trafic. Primăria Capitalei nu are personal calificat pentru administrarea acestui sistem. Municipalitatea anunță însă că va rezolva această problemă în 2016: își va trimite angajații la specializare.

Cauza eșecului: „aranjamentele instituționale prezente”

SMTB permite controlarea traficului bucureștean din Centrul de Control și corectarea live a problemelor, în funcție de situația din teren... la un anumit moment. „În prezent, nu există intervenție live în program. Totuși, sistemul are capacitatea necesară pentru ca aceasta să fie implementată”, se precizează într-un raportul preliminar al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă. Potrivit documentului, „eșecul relativ al SMTB de a funcţiona la potențialul său complet poate fi în principal atribuit aranjamentelor instituționale prezente".

Centrul de Control e la firma privată UTI

Astfel, Departamentul de Transport din cadrul Primăriei Capitalei are doar trei angajați care se ocupă cu toate problemele de trafic din oraș. Ei nu au pregătirea profesională necesară pentru administrarea unui centru de control atât de sofisticat.Centrul de Control nu este administrat de personalul municipalității, ci de o firmă privată. Astfel, Centrul de Control funcționează la sediul firmei UTI, iar personalul care lucrează acolo este alcătuit numai din operatori care monitorizează starea traficului. „Nu există un inginer de trafic la centrul de control și nici personal cu o capacitate profesională suficientă pentru a utiliza acest sistem la întregul său potențial”, se precizează în raportul citat. „Prezentul SMTB poate fi 'prea sofisticat' și mare pentru capacitatea profesională a orașului", este una dintre concluziile raportului preliminar al PMUD”.

Primăria își trimite oameni la specializare în străinătate

La 9 ani de la implementarea SMTB, Administrația Străzilor a decis să îi învețe pe oamenii din subordine să îl și folosească. „In decursul anului 2016 Administrația Străzilor va identifica din personalul angajat, persoane pe care le va trimite la specializare în vederea optimizării eficiente a BTMS-ului”, au transmis reprezentanții instituției într-un răspuns transmis B365.ro.

În momentul de faţă, dintre cele 172 de intersecţii incluse în sistemul de management al traficului, 104 sunt corelate, însă Primăria anunţă că şi restul de 68 de intersectii vor fi corelate pana la finele anului 2016. „Sistemul de semaforizare al Municipiului Bucuresti este compus din 434 de intersectii semaforizate , din care din sistemul de management al traficului (BTMS) fac parte 172 de intersectii. In momentul de fata in sistemul de management al tarficului sunt corelate 104 intersectii, restul de 68 de intersectii vor fi corelate pana la finele anului 2016”, a precizat Primăria Capitalei pentru B365.ro.

„Cand am luat mandatul, la inceputul lui decembrie 2015, functionau doar 20 de intersectii dintr-un total de 174 care functioneaza in sistem inteligent. Acum functioneaza 106 intersectii. Tot este putin. (...) Am discutat si cu cei de la UTI, cei care intretin aceste semafoare inteligente, ne-au dat un deadline. Ne-au spus ca in maxim doua luni vor sa mai introduce in acest sistem inca 36 de intersectii si undeva pana la jumatatea anului, sa functioneze toate cele 174”, a declarat, recent, Răzvan Sava, primarul interimar al Capitalei.

Sistemul de Management al Traficului a costat 143 milioane lei, din care mai sunt încă de achitat 60 milioane lei.

Vezi mai multe AICI


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-03-16



Parerea ta...

TRECATOR
16 Mar 2016

UTI = CU PATRONUL LA INTREBARI DE FURTURI SI EI MAI EXISTA ? BRAVO PRIMARIE
ATEBT
17 Mar 2016

dati acum stiri de cativa ani in urma. mai bine inchideti pravalia, s-a auzit ceva despre comportamentul vostru cu ziaristii. Sclavone asta e pseudonim sau simbolul umilintei? il promovati dae va da teapa.
JEANNA KYZDA-TELIGENTA
17 Mar 2016

D'AIA!
Doresc sa comentez



MAI VECHI...

Frăţia dezastrului Câtă nesimţire, indolenţă şi rea-voinţă pot sa zacă în cei care decid zi de zi soarta a mii de bucureşteni - nu ne putem imagina. Nici în ceasul al 12-lea, nici după ce nişte amărâţi care, poate, se duceau la muncă sau la şcoală, au fost răniţi în accidentul dintre un tramvai şi un autobuz, primarul, consilierii generali ai Capitalei sau şefii RATB nu dau semne de căinţă pentru soarta dezastruoasă în care a ajuns regia de transport
20 Oct 2014

PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray