2019-08-20 02:09

Bordurile montate pe Calea Victoriei par să fie ziduri de apărare

 |  21:01
Bordurile montate pe Calea Victoriei par să fie ziduri de apărare

Aşa-zisa modernizare a uneia dintre cele mai importante artere bucureştene, Calea Victoriei, intră în categoria „planuri mari, eşecuri şi mai mari”. Transformările operate pe stradă au devenit un real pericol pentru şoferi. Conducătorii auto văd capcane în bordurile foarte înalte montate între carosabil şi pista pentru biciclişti. Aceştia, la rândul lor sunt nemulţumiţi că pista este încă folosită pentru şoferii grăbiţi sau pentru parcări.

Primăria Capitalei a recidivat în maniera greşită de abordare a pistelor pentru biciclişti. Pe Calea Victoriei, trotuarele au fost lărgite, iar pista pentru biciclete de 3 metri lăţime a fost mutată pe o singură parte a arterei şi e despărţită de carosabil printr-o bordură înaltă de 20 de centimetri. Şoferii spun că bordura este foarte periculoasă în cazul unor manevre greşite, chiar şi la viteze mici, iar bicicliştii sunt nemulţumiţi de comportamentul acestora, care continuă să parcheze pe piste sau pe trotuare ori folosesc banda pentru a nu staţiona în trafic. Constructorul se justifică, susţinând că nu pot fi puşi stâlpi la capătul pistelor pentru că iarna trebuie să treacă maşinile de deszăpezire, iar o bordură mai mică nu ar fi fost de folos. La rândul său, Administraţia Străzilor spune că bordurile înalte sunt mai rezistente şi mai ieftine. „Delimitarea cu borduri duce la reducerea costurilor şi o durată de viaţă de 8-10 ani”, se spune într-un comunicat. Până acum au fost lărgite şi pavate cu piatră o mare parte din trotuare. Pe unele porţiuni, stâlpii de iluminat ocupă aproape jumătate din trotuarul ce nu a mai putut fi lărgit, iar pe altele, trotuarul a fost mărit, însă pe mijloc au fost montaţi bolarzi de piatră.

Ruşine pentru autorităţi

Bicicliştii sunt îngroziţi de maniera în care s-a „reamenajat” Calea Victoriei. Ei spun că o soluţie simplă pentru problema bicicliştilor necesită voinţă din partea cetăţenilor, a autorităţilor, o legislaţie pro ciclism şi aplicarea legilor fără excepţie. Preşedintele OPTAR, Marian Ivan, critică inexistenţa indicatoarelor sau a marcajelor de piste pentru biciclete. „Realizarea a 2,15 km de piste în centrul oraşului nu are cum să ajute bucureştenii care locuiesc la periferie. Doar o reţea coerentă, dezvoltată la nivelul întregului oraş, poate încuraja bucureştenii să utilizeze bicicleta în deplasările lor cotidiene. Parcările ilegale ar trebui sancţionate. Primăria se plânge de ani de zile că nu are legislaţie care să permită sancţionarea mai drastică a celor care încalcă legea. Totuşi, în loc să se plângă tot timpul, ar putea să aplice măcar actuala lege şi, în paralel, să facă demersuri pentru îmbunătăţirea legii. În privinţa trotuarelor, există un normativ foarte clar care trebuie respectat. Dacă se vor recepţiona lucrări care nu corespund normativului, cei vinovaţi vor trebui să răspundă”, comentează pentru ziarul PUTEREA, Marian Ivan.

Deşi asociaţia OPTAR a făcut propuneri constructive pentru îmbunătăţirea proiectului, autorităţile nu au reacţionat. „Din punctul de vedere al accesibilizării trotuarelor, am observat o aglomerare de obstacole nesemnalizate precum şi lipsa suprafeţei de avertizare tactilo-vizuală, aşa cum sunt ele descrise în normativele în vigoare. Precizăm că în Bucureşti nu există nici o stradă care să respecte Normativul NP051-2012, chiar dacă este obligatoriu. Domnul Ion Dedu, director în Primăria Capitalei afirma că toate lucrările noi vor fi accesibile persoanelor cu dizabilităţi. Sperăm ca legea să fie respectată măcar pe Calea Victoriei”, susţine preşedintele OPTAR.

Cheltuieli inutile

Din punct de vedere estetic, criticile se înmulţesc. „Primul lucru care atrage privirea sunt obstacolele de pe trotuare, acei bolovani ascuţiţi şi bordurile înalte de la marginea pistelor. Iar între piste şi trotuare există o altă bordură destul de înaltă. Practic, s-au montat trei «ziduri de apărare». Din punctul meu de vedere, acolo sunt cheltuieli inutile, se dă impresia unui oraş asediat de maşini. Dacă se dorea o investiţie eficientă, era suficient să se gândească o singură delimitare a traficului motorizat. Bordura înaltă dintre piste şi trotuare şi obstacolele din piatră sunt inutile. Desigur, ar trebui ca Poliţia Locală să-şi facă treaba. Fiind în subordinea Primăriei, am dubii ca va fi fermă în aplicarea legii. Poliţia Locală este singura instituţie din Bucureşti care are atribuţii în sancţionarea maşinilor parcate ilegal”, spune Marian Ivan.

De la costuri reduse s-a ajuns la preţ dublu

Modernizarea Căii Victoriei a ajuns să coste aproape dublu faţă de planul iniţial. În loc de 10 milioane de lei, s-a ajuns la 19. La început, lucrările trebuiau făcute doar pe un kilometru şi jumătate, apoi Primăria a decis dublarea distanţei. Lucrările ar trebui terminate pe 15 septembrie. Banda destinată bicicliştilor a fost delimitată doar pe segmentul cuprins între Piaţa Victoriei şi strada Sevastopol, însă lucrarea va fi continuată până la intersecţia cu Bulevardul Regina Elisabeta. Bicicliştii vor avea o bandă unică, pe partea stângă a străzii (pe sensul dinspre Piaţa Victoriei către Universitate), pe care se va circula în ambele sensuri.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-08-19

GALERIE MEDIA





Parerea ta...

PROSTIA LA PUTERE!
19 Aug 2014

e rau cand prostii hotarasc
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray