2019-11-21 03:54

Bucharest Air Show - cel mai mare miting aviatic din România. Galerie FOTO

 |  21:01
Bucharest Air Show - cel mai mare miting aviatic din România. Galerie FOTO

Peste 120 de aeronave militare şi civile şi peste 200 de piloţi din nouă ţări au luat parte la cel mai mare miting aviatic din România - Bucharest Air Show - desfăşurat în weekend deasupra Aeroportului Băneasa.

Printre cascadorii aerului s-au numărat şi piloţii de la Turkish Stars, singurii piloţi din lume care execută acrobaţii aeriene cu aparate supersonice de tip N-F5. Ei au revenit în România după doi ani de absenţă de la cel mai mare miting aviatic din ţară. Sunt cei mai tineri piloţi de acrobaţie aeriană din lume.

Alături de ei, lituanienii de la Baltic Beese, dar şi piloţi acrobaţi din România au încins motoarele avioanelor. Avionul de luptă american A10 şi aparatul multirol Eurofighter Typhoon au fost cele două surprize pregătite anul acesta de organizatori. Şi Forţele Aeriene Române au fost prezente cu MiG-uri 21 Lancer, elicoptere PUMA, avioane de şcoală IAR-99 Şoim şi de transport. Bucureştenii s-au adunat cu mic cu mare, încă de la primele ore, pentru a vedea spectacolul aerian, intrarea fiind liberă. Conducerea aeroportului a plătit aproape o jumătate de milion de euro pentru a cincea ediţie a Bucharest Air Show.

Expoziţie

La BIAS 2015 au fost expuse aeronave militare şi civile, planoare, elicoptere, machete de aeromodelism şi echipamente speciale ale armatei. Vineri şi sâmbătă au putut fi vizionate, în expoziţie statică, aeronave MiG-21 LanceR, A-10 Thunderboldt, IAR-99 Şoim, IAR-330 Puma, C-27 J Spartan, replica avionului „Vlaicu II”, sistemul de rachete sol-aer HAWK, radarul TPS-79R, un stand cu oferta educaţională a Forțelor Aeriene, dar şi sistemele de apărare GEPARD şi cel de rachete KUB - aparţinând Forţelor Terestre.

Luaţi cu ambulanţa

Managerul Serviciului de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov (SABI), Alis Grasu, a declarat, sâmbătă, că 53 de persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale în primele ore de la începerea spectacolului aviatic de la Aeroportul Băneasa. Trei dintre cele 50 de persoane au fost în stare mai gravă, două având suferinţe cardiace şi una fiind cu suspiciune de accident vascular cerebral, toate fiind transportate cu ambulanţe la spitale din Capitală. Celelalte persoane au primit îngrijiri la faţa locului, a precizat Alis Grasu. Una dintre persoane, care a suferit un infarct, a fost dusă la Spitalul „C.C. Iliescu”, unde i s-a montat un stent, iar cealaltă care avea tot o suferinţă cardiacă a fost dusă la Spitalul Elias. Cea de-a treia persoană, cu suspiciune de accident vascular cerebral, a fost transportată la Spitalul de Urgenţă Floreasca, a mai spus Alis Grasu.

Avionul românesc de doar 120 de kilograme

Avionul de producţie românească SWAN, care cântăreşte doar 120 kg, va costa în jur de 25.000 euro. Aparatul de zbor a fost expus la Aeroportul Internaţional „Aurel Vlaicu” din Bucureşti, cu ocazia showului aerian Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition 2015 (BIAS).

SWAN 120-28, care are un motor de 28 CP, este un avion monoloc proiectat de fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu şi construit integral de compania Modern Wings, din cele mai avansate materiale, precum carbon şi kevlar, potrivit Agerpres. „Am făcut avionul pentru Germania în primul rând, unde există cerere şi, de asemenea, există o clasă specială - LTF-L - în cadrul căreia greutatea avionului, fără combustibil, nu poate să depăşească 120 kg. Prima oară l-am expus la expoziţia AERO Friedrichshafen, cea mai mare de acest fel pentru avioane mici, cu până la 4-6 locuri”, a declarat Radu Berceanu. El a explicat că avionul pe care l-a construit a intrat în proces de omologare, care se face în paralel cu autorităţile din România şi cu cele din Germania. Ideea dezvoltării acestui aparat a venit din lipsa existenţei aeronavelor accesibile atât din punct de vedere financiar, cât şi din punctul de vedere al obţinerii unei licenţe de zbor. Astfel, în premieră, aeronava românească a fost singura aeronavă din această categorie prezentă la târg. Aripile avionului, ce poate zbura la 10.000 de picioare (aprox. 3.000 m), cu viteza de croazieră de 120 km/oră, au o anvergură de 8,82 m, se pot plia şi astfel aparatul poate fi transportat într-o remorcă trasă de un automobil de mici dimensiuni.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-06-21



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray