2019-10-21 18:15

Companiile au dat angajaţilor cadouri de Crăciun în limita a 150 de lei

 |  17:01
Companiile au dat angajaţilor cadouri de Crăciun în limita a 150 de lei

Companiile din România au preferat să acorde şi în 2014 beneficii în bani şi în natură cu ocazia sărbătorilor de iarnă, însă tipul acestora a variat în funcţie de impozitele şi contribuţiile pe care angajatorii au fost sau nu dispuşi să le plătească, arată un studiu efectuat de Accace, una dintre principalele companii de externalizare şi consultanţă de afaceri din Europa Centrală şi de Est.

„Este evident că beneficiile în natură sunt cea mai des aleasă variantă de către organizaţii, deoarece cu ocazia Crăciunului acestea au posibilitatea de a acorda un tip de beneficiu în natură nesupus impozitului pe venit şi contribuţiilor sociale. Este vorba despre cadourile oferite de angajatori în bani şi în natură, în beneficiul copiilor minori ai angajaților, în limita a 150 de lei”, a precizat Maria Cojocariu, Payroll Manager Accace în România.

Adiţional, există o opţiune minim taxabilă, respectiv tichetele cadou, acestea fiind supuse doar impozitului pe venit. În majoritate, celelalte beneficii în natură se supun tuturor contribuţiilor sociale şi impozitului pe venit, astfel că nu reprezintă o variantă atractivă pentru niciuna din părţi – angajat sau angajator.

Când vine vorba de beneficiile în bani, acestea se traduc în bonusuri sau prime şi sunt supuse impozitului pe venit şi contribuţiilor sociale obligatorii, atât la angajat cât şi la angajator, astfel că generează cele mai mari costuri dintre cele două categorii.

„Un alt aspect important este identificarea nivelului de satisfacţie adus de fiecare dintre cele două categorii de beneficii în rândul angajaţilor. Întâlnim din ce în ce mai des organizaţii care sunt atente la nivelul de satisfacţie pe care beneficiile oferite angajaţilor îl aduc, mai degrabă decât să abordeze principiul oferirii unui singur tip de beneficiu tuturor angajaţilor”, a adăugat Maria Cojocariu.

Potrivit acesteia, un specialist în zona de compensaţii şi beneficii ar trebui să privească din două perspective acest subiect, în egală măsură din cea a organizaţiei pe care o reprezintă (perspectiva avantajoasă din punct de vedere al costului) şi cea a angajatului în cadrul respectivei organizaţii (perspectiva beneficiului extrasalarial, cu ocazia Crăciunului).

Astfel, în companiile puternic tehnologizate, unde sistemele de HR permit, se organizează campanii prin care angajaţii pot alege dintr-o listă de beneficii propuse de către companie, pe acela pe care şi-l doresc cel mai mult. În baza rezultatelor, compania ia o decizie, luând în considerare cel mai votat beneficiu.

Într-o situaţie ideală, avantajele în natură s-ar acorda nominal, în funcţie de rezultatele chestionarelor folosite în procesul de mai sus, ţinând cont de aşteptările şi preferinţele fiecărui angajat, bineînţeles respectând bugetul alocat de organizaţie pentru această activitate. Această practică ar garanta un nivel de satisfacţie de 100% în rândul angajaţilor şi un nivel de implicare a acestora la fel de ridicat.

„În realitate însă, identificarea nevoilor la un nivel atât de detaliat este foarte greu de realizat şi necesită timp şi energie din partea tuturor. Dificultatea logistică, alături de costul ridicat generat de o astfel de evaluare, nu face din această propunere o soluţie eficientă sau preferată de angajatori, de aceea ei aleg să rămână la modelele clasice de beneficii”, a încheiat reprezentanţa Accace. 


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-12-22



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray