2019-12-15 20:58

Cornel Pieptea: bucureştenii vor aştepta şi mai mult timp în staţii şi vor circula şi mai înghesuiţi

 |  21:01
Cornel Pieptea: bucureştenii vor aştepta şi mai mult timp în staţii şi vor circula şi mai înghesuiţi

Proiectul de buget al Primăriei Capitalei pe 2015 este criticat de viceprimarul Cornel Pieptea. Distribuit consilierilor generali pentru a fi analizat, proiectul prevede o sumă cu 70 de milioane de lei mai mică decât cea solicitată de RATB. Cornel Pieptea i-a solicitat primarului general să stipuleze în bugetul transportului public o sumă specială pentru Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale (URAC) a RATB.

“Oprescu vrea să pună pe butuci RATB prin bugetul propus pentru 2015”, afirmă viceprimarul Capitalei, Cornel Pieptea. Liberalul respinge intenţia primarului general de a cumpăra vehicule, în special tramvaie şi autobuze, acestea putând fi fabricate şi reparate la URAC. El a solicitat anterior ca bugetul RATB pe 2015 să prevadă 40 de milioane de lei special pentru reparaţii. “Bugetul propus pentru activitatea RATB în 2015 demonstrează negru pe alb că Sorin Oprescu este primarul cel mai puţin interesat atât de soarta Regiei, cât şi de soarta oamenilor care muncesc aici. RATB a solicitat pentru acest an o subvenţie de 600 milioane de lei, iar primarul a propus în proiectul de buget 529.544.000 lei. În aceste condiţii nu vor putea fi reparate cele 80 de tramvaie trase pe dreapta, iar cele 317 autobuze vor rămâne în continuare imobilizate în autobazele RATB”, a comentat pe contul personal de socializare Cornel Pieptea. El apreciază că activitatea celor 800 de angajaţi de la uzina URAC este pusă sub semnul întrebării de către Sorin Oprescu.

Dezinteres total

“Primarul a prevăzut pentru acest an construirea doar a două tramvaie, care au fost deja realizate în procent de 60-70% anul trecut şi urmează să fie finalizate în maximum două luni. Din luna iunie, angajaţii URAC se vor rezuma doar la repararea actualelor mijloace de transport, deşi obiectul lor principal de activitate este producţia de tramvaie”, spune viceprimarul. Cornel Pieptea sugerează că primarul general ar avea intenţii ascunse pentru angajaţii URAC, dacă nu le dă şi banii de care au nevoie. Mai mult, el apreciază că nici pentru vehiculele care ar putea fi reparate nu sunt destui bani, astfel că URAC nu va avea altceva de făcut decât să le menţină în circulaţie pe cele aflate pe traseu.

“În concluzie, calitatea serviciului public de transport se va degrada în continuare, bucureştenii vor aştepta şi mai mult timp în staţii şi vor circula şi mai înghesuiţi în mijloacele de transport”, comentează Pieptea.

Având în vedere atitudinea primarului general, Cornel Pieptea promite să susţină majorarea subvenţiei alocate RATB cu minimum 20 de milioane de lei şi alocarea sumelor necesare pentru investiţii. Astfel, URAC ar putea produce şase tramvaie anul acesta şi să se introducă 20 de automate stradale pentru vânzarea titlurilor de călătorie. “RATB are capacitatea de a realiza tramvaie în regie proprie cu cei 800 de angajaţi ai Uzinei URAC, la jumătate din preţul pieţei. Peste 250 de autobuze Mercedes stau pe dreapta din lipsă de piese. Noi, consilierii liberali, ne dorim ca acele 400 de mijloace de transport să fie reintegrate în parcul circulant şi ne dorim ca tramvaiele să fie realizate la uzina RATB-ului”, susţine Cornel Pieptea.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-03-29



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray