2019-09-17 07:49

Criză mare la RATB. Transport public din banii şoferilor

 |  21:01
Criză mare la RATB. Transport public din banii şoferilor

Şoferii RATB scot bani din propriile buzunare pentru a se asigura că mijloacele de transport ale Regiei ies pe trasee. Sindicaliştii avertizează că din toamnă numărul de autobuze, troleibuze şi tramvaie ce pot fi folosite nu vor mai face faţă numărului de călători. Primăria Capitalei rămâne impasibilă.

Numeroşi şoferi ai Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) susţin că sunt nevoiţi să plătească din propriul buzunar reparaţiile autobuzelor, troleibuzelor şi tramvaielor pentru a-şi desfăşura activitatea.

Din cauza bugetului redus al Regiei (urmare a deciziei Primăriei Capitalei şi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti), şoferii au fost nevoiţi să scoată bani din propriul buzunar pentru a achiziţiona piese fără care mijloacele de transport ale RATB nu ar fi putut rula. Situaţia este confirmată şi de sindicaliştii RATB, care susţin că, din nefericire, angajaţii Regiei nu îşi vor mai recupera niciodată banii investiţi în mijloacele de transport. „Este adevărat. Angajaţii au fost nevoiţi să cumpere din propriii bani becuri pentru semnalizare şi alte piese. Fără aceste piese, mijloacele de transport nu puteau ieşi pe trasee. Din păcate, bugetul Regiei este cu 13 procente mai mic decât anul trecut. Este o situaţie dificilă şi în Consiliul General (n.r., primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, vrea să dizolve Consiliul General al Municipiului Bucureşti) şi nu ştim ce se va întâmpla”, a declarat, pentru PUTEREA, preşedintele executiv al federaţiei STB Transloc, Vasile Petrariu.

Contractul de muncă îi obligă să plătească

Liderul sindicaliştilor din RATB susţine că şoferii Regiei se văd nevoiţi să scoată bani din propriile buzunare pentru a repune mijloacele de transport public în rulare, deoarece, în caz contrariu, ar risca să piardă din banii de salariu, conform contractului de muncă. „Salariul şoferilor RATB pleacă de la salariul de bază, la care se adaugă banii pentru timpul petrecut pe traseu. Dacă nu pleacă în cursă, şoferii pierd la salariu. Aşa că preferă să cumpere piese din propriii bani”, ne-a mai declarat Vasile Petrariu. Acesta susţine că federaţia sindicală pe care o reprezintă a avut numeroase discuţii cu reprezentanţii Primăriei Capitalei, dar situaţia financiară a Regiei nu s-a ameliorat. „Noi am avut mai multe discuţii, chiar şi cu conducerea Primăriei Capitalei. Dar discuţiile nu au avut nici un rezultat”, ne-a mai spus liderul sindical.

Reprezentanţii angajaţilor din RATB susţin că din toamnă situaţia s-ar agrava, deoarece Regia se află, în prezent, în incapacitate de a suplimenta numărul mijloacelor de transport de pe străzile bucureştene.

Numărul autovehiculelor  RATB scoase pe traseu a fost redus, în această vară, cu 20%. În toamnă, numărul autobuzelor, troleibuzelor şi tramvaielor utilizate în prezent ar fi insuficient pentru a face faţă numărului mai mare de călători. Cu bugetul actual, RATB nu-şi poate permite să folosească mai multe mijloace de transport.  


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2014-08-20



Parerea ta...

ATENT
20 Aug 2014

la cat fura la motorina si spagile pe care le-au dat sa devina soferi RATB e bine ca platesc ce au furat. Sunt atat de nesimtiti ca nici 10 milioane pe luna nu merita. Oricum e o minciuna, nu platesc nimic, e o vaicareala de babe proaste. Nu merita interes subiectul. Tocmai de aia am scris,
NEATENT
16 Sep 2014

Du-te si culca-te ca esti un prost care vrea sa se dea destept.
ION MARIN
17 Sep 2014

mai schinba cu motorina iesti praf reseteazati materia cenusie
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray