2019-12-14 07:49

Doar 44% din elevii claselor a VIII-a au obţinut medii peste 5 la simularea Evaluării Naţionale

 |  08:45
Doar 44% din elevii claselor a VIII-a au obţinut medii peste 5 la simularea Evaluării Naţionale

Florentin Dincă

Doar un procent de 44% dintre elevii claselor a opta au obținut medii peste 5 la simularea Evaluării Naționale, conform informării Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCŞ).

Ministerul Educaţiei a centralizat rezultatele înregistrate la simularea probelor scrise din cadrul Evaluării Naţionale pentru elevii claselor a VIII-a. Rata de prezenţă s-a situat la 90,71%: din totalul celor 187.006 elevi de clasa a VIII-a, 169.632 de elevi au participat la toate probele. Rezultatele la simulare au fost publicate, vineri seară, pe edu.ro.

Procentul notelor peste 5 la simularea Evaluării Naționale susținută de elevii claselor a VIII-a este de 60,54% la proba de Limba și literatura română, iar la matematică de 32,60%. "În ceea ce privește rezultalele pe discipline, se constată că procentul notelor peste 5 a fost de 60,54% (prezență de 90,71%) la proba de Limba și literatura româna, respectiv 32,60% (prezență de 90,20%) la matematică", afirmă MENCȘ.

La proba de Limba și literatura maternă, din 10.170 de elevi prezenți, circa 76% au reușit să obțină note peste 5. Pe tranșe de medii, se înregistrează următoarea situație statistică: 22.422 de medii între 5 și 5,99, 19.109 medii între 6 și 6,99, 15.985 de medii între 7 și 7,99, 11.989 de medii între 8 și 8,99, 3.850 de medii între 9 și 9,99, respectiv 7 medii de 10.

Conform statisticii, cele mai multe note peste 5 s-au înregistrat în Capitală — 46,29% (rata prezență — 90,10%), urmată de Brăila — 42,42% (rata prezenta — 76,61%) și Cluj — 40,62% (rata prezenta — 91,37%). Cele mai mici note s-au înregistrat în județele Vaslui — 19,32%, Călărași — 21,78% și Botoșani — 21,95%. În aceste județe prezența a fost, în medie, de aproximativ 90%.

MENCȘ reamintește că rolul simulărilor, atât la evaluarea națională, cât și la bacalaureat, este unul reglator, în sensul identificării de către elevi, profesori și părinți, a nivelului real de pregătire atins până la momentul testelor pentru că, mai apoi, să se poată stabili planuri remediale individuale.

Ministerul Educației solicită inspectoratelor școlare județene măsuri remediale adecvate, în vederea unei mai bune pregătiri a elevilor din clasa a VIII-a, potrivit realitatea.net. Printre aceste măsuri se numără realizarea unei diagnoze clare a situației la nivelul fiecărui județ/ al fiecărei școli, analiza, în cadrul ședințelor cu directorii, a rezultatelor obținute de fiecare scoală, la simularea evaluării naționale, alaborarea de către fiecare scoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare națională și monitorizarea acțiunilor stabilite, de către inspectoratul școlar, analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice și al consiliilor profesorale, implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul școlii, după orele de curs.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-03-05



Parerea ta...

HARTOAGA
06 Mar 2016

Cadrele didactice isi risipesc timpul cu puzderia de hartii inutile solicitate de catre ARACIP !
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray