2020-03-28 17:01

E supus dezbaterii: Proiect de reglementare a TROTINETELOR electrice, în România

 |  14:25
E supus dezbaterii: Proiect de reglementare a TROTINETELOR electrice, în România

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a elaborat un proiect de reglementare a trotinetelor electrice pe drumurile publice. În condiţiile în care, potrivit ministrului de Interne Marcel Vela, în perioada 2016 - 2019 au fost înregistrate aproape 200 de accidente rutiere cu aceste vehicule, soldate cu un deces şi 37 răniţi grav.

„Există un fenomen, folosirea trotinetei electrice care au generat foarte multe accidente. MAI a elaborat un proiect de Ordonanţă a Guvernului care va modifica OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice prin introducerea unor prevederi referitoare la utilizarea trotinetelor electrice pe drumurile publice. Ne dorim prin acest proiect creşterea nivelului siguranţei rutiere în România, prin prevenirea accidentelor în care sunt implicate trotinetele electrice”, a declarat ministrul de Interne.

Potrivit lui Marcel Vela, proiectul supus dezbaterii stabileşte norme de conduită obligatorii pentru conducătorii de trotinete electrice. „În perioada 2016 - 2019 au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice soldate cu un deces, 37 răniţi grav şi 156 răniţi uşor”, mai spune Vela.

Și Segway-urile, monociclurile și hoverboard-urile

”Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h. Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. Transportul pasagerilor este interzis”, se arată într-un comunicat al instituției condusă de către Marcel Vela.

Potrivit proiectului, trotineta electrică va fi definită că fiind vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric. Conform notei de fundamentare care însoțește proiectul, trotinetele care dezvoltă o viteză mai mare de 25 km/h ar trebui interzise deoarece acestea comportă un pericol semnificativ asupra siguranței circulației. De asemena, nota mai arată că trebuie interzise celelalte vehicule care necesită un sistem auxiliar pentru menținerea echilibrului, precum Segway, monociclurile electrice sau hoverboard-uri.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2020-01-17



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE






PUBLICITATE


Conferinta-Business



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine