2020-07-04 02:45

EXCLUSIV. Omul care a semnat contractul Bechtel: Nu se spune adevărul

 |  22:48
EXCLUSIV. Omul care a semnat contractul Bechtel: Nu se spune adevărul

Epopeea Bechtel golește vistieria statului. Contractul semnat de Guvernul Năstase bagă în faliment Compania de Drumuri. Orban a ținut un raport de control la sertar. Ziarul Puterea l-a contactat pe cel care a semnat contractul Bechtel, Mihail Basulescu, că să îl întrebe cine este de vină pentru situația creată.

Scandalul Bechtel are urmări și în prezent, la șase ani de la rezilierea contractului cu firma americană. Fiscul vrea să recupereze de la Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere jumătate de miliard de euro, bani plătiți în avans pentru lucrări neexecutate la timp dar și penalități. Acum, compania de drumuri riscă să fie executată silit. Unele proiecte mari de investiții ar rămâne astfel fără sursă de finanțare, avertizează experții.

Cele aproape 525 de milioane de euro pe care Fiscul vrea să le recupereze de la Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere reprezintă peste jumătate din bugetul pe care compania mizează anul viitor pentru întreținerea și repararea șoselelor. Prejudiciul a fost constatat în urma unui control al Ministerului de Finanțe.

Ziarul Puterea a discutat cu Mihail Basulescu despre această datorie. Vedeți mai jos principalele explicații ale celui care a semnat contractul din partea Companiei de Drumuri:

- Nu are legătură cu Mihail Basulescu, nici cu Bechtel; -Că de obicei în România contemporană nouă "controlorul este Dumnezeu", El interpretează legea cum vrea, nu invită persoanele presupus a fi implicate să-și dea punctul de vedere; -Este și din cauza stării dIn companie, unde cu bună știință, răutate, să-și ascundă propriile slăbiciuni, cei ce dețIn documente nu le prezintă; - Se pare că atât pe timpul controlului cât și după- uni factori responsabili din CNAIR nu au dat importantă, nu s-au implicat și s-a ajuns aici.

-Eu am al-2 lea NUP pe această tema- " prejudicii" în relația cu contractul Bechtel, ultimul din 2018

-NUP dat de DNA

Un subiect era legat de returnarea a 40 milioane. Avans încasat de Bechtel, pe care compania l-a recuperat, dar nu așa cum au considerat controlorii. De aici 40 milioane. Avans datorat + 110 milioane. Banalități, de unde , cum , de ce ei știu

Avansul acordat nu era din Buget, era dintr-un credit, aici este buba. Dacă era din bugetul de stat- trebuia rambursare până la finele anului, altfel trebuia rambursare prin rețineri succesive din situația de lucrări.

Și tot așa pe interpretări de " plăti necuvenite" , și penalizări, s-au mai găsit 350milioane de Euro incluzând penalizări.

Prejudiciu statul roman

Prejudiciul adus statului în contractul cu Bechtel a fost de 526 de milioane de euro, potrivit unui raport finalizat de Ministerul Finanțelor. 

Contractul cu Bechtel a fost încheiat în 2003, în timpul guvernării lui Adrian Năstase, și reziliat în 2013, când șef al CNADNR era Narcis Neaga, iar ministrul transporturilor era Dan Șova.

Statul român a plătit, până la momentul rezilierii contractului, aproape jumătate din suma convenită inițial, de 2,2 miliarde de euro, însă au fost construiți doar 60 de kilometri de autostradă din cei 410 kilometri proiectați ai Autostrăzii Transilvania (Brașov-Borș).


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-12-22



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


Autocar



Saray

FOCUS MEDIA

Profesionalism focusat pe tine


Fabiz