2019-09-15 15:13

Firmele de taxiuri acuză regulile impuse la Aeroportul Otopeni. Noile condiţii exclud din start maşinile cu butelie GPL şi favorizează serviciul rapid, cu un tarif de 3,5 lei/km

 |  21:01
Firmele de taxiuri acuză regulile impuse la Aeroportul Otopeni. Noile condiţii exclud din start maşinile cu butelie GPL şi favorizează serviciul rapid, cu un tarif de 3,5 lei/km

Problema transportului cu taxiul de la Aeroportul Otopeni a fost reglementată mai bine în ultimii ani, comparativ cu “haiducia” din anii ’90, însă, interesele fiind mari atunci când este vorba de un loc prin care tranzitează anual milioane de persoane, periodic apare scandaluri privind favorizarea unei companii de taximetre sau a alteia sau acuzaţii privind înţelegeri de culise. Ultimele reglementări impuse taxiurilor de la aeroport, începând cu data de 1 aprilie 2016, nu fac nici ele excepţie de la această regulă.

Potrivit B365.ro, în prezent la Aeroportul Henri Coandă au acces doar autoturismele de taxi care respectă normele legale și ai căror șoferi au obținut din partea Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) un ecuson special. Mașinile care nu au un portbagaj de 500 de litri, adică orice mașină cu butelie GPL, nu pot prelua clienți de la terminalul Sosiri. În timp ce oamenii așteaptă zeci de minute venirea unei mașini care să îi ducă în oraș, unele firme de taxi acuză Administrația Aeroportului Henri Coandă că sprijină serviciul de taxi rapid care percepe un tarif maximal de 3,5 lei/km. 

Portbagajul de 500 de litri, condiţie obligatorie

Taximetrişti, dar şi şefi ai unor firme de taxi sunt deranjaţi de noile reguli de la Aeroportul Henri Coandă. Cu toate că Legea 38/2003 privind transportul în regim de taxi stabilea încă din 2010, prin modificările făcute, că taxiurile trebuie să aibă un portbagaj de 500 de litri pentru a putea avea acces pe aeroport, acest punct al legii a fost pus în aplicare abia în aprilie 2016.

Aşa se face că mulţi taximetrişti se plâng că aeroportul încearcă să le limiteze accesul la preluarea pasagerilor, în avantajul şoferilor de taxi care practică un tarif maximal de 3,5 lei/km şi care au prioritate la terminalul Sosiri, fiind parcate mereu în faţă, chiar lângă primele uşi de ieşire, arată B365.ro.

"Sunt 10.269 de autorizații taxi pe raza Municipiului București, dar sunt și alea din Ilfov, vreo 5-6.000. Din 16.000, și-or lua vreo 2-3.000 de ecusoane. Și astea 6-700 care s-au dat până acum ajung, dar sunt ore când se blochează. O să se pună la punct. Se formaseră o clică, un număr de ‘n’ mașini de toate firmele care blocaseră pe sub poduri, pe la benzinării, peste tot. Aveau oameni sus care scoteau bonulețe și uitați cum stăteau la comandă la 2 minute. Eu răspund pentru ceea ce vă spun acum. În momentul de față se termină cu acele hiene care stăteau în turmă. Erau aceiași care veneau. S-a deschis un blacklist, m-ați înțeles? Dacă ai reclamații, te bagă pe blacklist și nu mai iei niciodată curse de la aeroport, decât de la Plecări sau mașina îți rămâne și trebuie să îți iei alt șofer care să se ducă la aeroport. O să avem și noi un transport civilizat la aeroport",  a declarat Vasile Ştefănescu, liderul  Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), pentru B365.ro.

Mai puţin de 1.000 de ecusoane eliberate

Oficialii aeroportului au anunţat că au dat 500 de ecusoane, iar încă 100 trebuie ridicate de taximetrişti. Vasile Ştefănescu, președintele COTAR, susţine că, potrivit informaţiilor sale, până vineri, 8 aprilie, au fost oferite 700-800 de ecusoane.

Directorii firmelor de taxi, contactaţi de B365.ro, au realizat de asemenea un calcul propriu, estimativ.

Astfel, compania Pelicanul are 76 de ecusoane, potrivit patronului Mihai Ghişe, Taxi Cobălcescu are 48, Meridian Taxi are 100 aprobate şi mai aşteaptă încă 100, însă, de departe, Speed Taxi stă cel mai bine la acest capitol, cu 250-300 de ecusoane valabile, după cum a precizat reprezentanta companiei, Camelia Marin.

"La aeroport avem 250-300 de mașini pe dispecerat. Mai am dosare în așteptare. Eu am obținut ecusoanele din timp. Am depus de mult actele. Ei au avut dreptate, de anul trecut din iunie au spus că se va ajunge aici. Eu le-am depus din timp și am ecusoanele de mult. Problema este că foarte multe mașini nu se încadrează din cauza portbagajului. Dar în legea 38/2003 portbagajul trebuie să aibă 500 de litri, iar din cauza buteliei de gaz care nu este la roata de rezervă mulți nu îndeplinesc această condiție, dar probabil vor schimba butelia", a declarat Camelia Marin, de la Speed Taxi.

“Bătaia bătăilor de joc!”

Anumite companii de taxi nu sunt de acord cu noile prevederi şi consideră că li se limitează accesul în aeroport.

Vicepreședintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), Mihai Ghişe, care este de asemenea şi patronul unei companii de taxi, acuză administraţia Aeroportului că "îi sprijină pe cei cu 3,5 lei pe kilometru". 

"Aeroportul și-a făcut o chestie proprie, cum s-a făcut și înainte să fim noi cu taxiurile acolo. A existat înțelegerea cu Fly Taxi, acele mașini cu portbagaj de 700 de litri. Acum au băgat dânșii în Legea Taximetriei, dar nu acum, că legea este din 2003 în stilul ăsta, nu s-a modificat acum chestia asta, că trebuie să fie 500 de litri pentru portbagaj. În momentul de față aeroportul îi sprijină pe cei cu 3,5 lei pe kilometru. Dacă nouă nu ne-au dat ecusoane, ei aveau deja. Noi am depus actele cu două săptămâni înainte de 1 aprilie să ne elibereze documentele și nici acum nu s-au apucat să le verifice", a declarat Mihai Ghişe.

De asemenea, acesta spune că a primit până acum 76 de ecusoane, din 1.800 de maşini câte avea destinate aeroportului.

"Avem 76 de ecusoane, dar noi am avut 1.800 de mașini acolo. Din 1.800 să iei 76 este bătaie de joc asupra clienților. Ei zic că sunt clienții lor, dar sunt clienții noștri. Ei au contract cu noi, noi i-am adus la aeroport. Ei când se întorc de afară, cu alte avioane, nu cu cele ale aeroportului, sunt tot clienții noștri. Pe noi cu ce ne-a înghesuit și ne-a ținut așa a fost din cauza portbagajul. Din cauza tarifului de 1.39, majoritatea taxiurilor au butelii GPL. Din cauza ei, în agreere scrie 410 litri, nu mai scrie 500, deoarece butelia îți ia din spațiul portbagajului. Ei ne zic să ne schimbăm buteliile, să le punem la roata de rezervă, dar este 900 de lei una. Mă costă 900 de lei să fac schimbarea asta, ori 1.800 de mașini, faceți o socoteală...", a adăugat acesta, pentru B365.ro, explicând că este imposibil să faci taximetrie în Bucureşti cu 1,39 lei pe kilometru dacă nu ai butelie GPL în portbagaj.

Conducerea Aeroportului, bănuită de interese ascunse

Reprezentanţii unei alte companii de taxi, Taxi Cobălcescu, se plâng de aceleaşi prevederi şi spun că nu au cum să facă toate modificările necesare portbagajului deoarece este vorba de investiţii foarte mari. 

"Eu am depus la ce am depus, dar problema este că nu mi s-au eliberat ecusoane pentru mașini deoarece capacitatea portbagajului este mică din cauza buteliilor de gaz. Pe tot dispeceratul am 30. Nu pot să îmi permit să le schimb. E în jur de 800 de lei să schimb o butelie, cu manoperă ajunge la 1.000 de lei. La prețul de 1.39 pe kilometru, să pun la 300 de mașini butelii de gaz noi este o cheltuială enormă", a declarat Nicolae Trușcă, directorul Taxi Cobălcescu, pentru B365.ro. 

Şi acesta reclamă interesele ascunse ale administraţiei aeroportului.

"După părerea mea acolo e cu totul altceva. S-a urmărit fie cei cu 3,5 lei...mă rog, nu mă bag în amănunte la aeroport, cum sunt dirijați cei cu 3,5 lei, cum sunt aranjați...Butelii de gaz pe care noi le-am montat în portbagaj le-am montat să putem face față și să rezistăm pe piață la 1,39 lei. Cel mai mult și cel mai mult ne doare că în toate interviurile care se fac la Otopeni se spune că firmele din București nu au actele în regulă. Fals! Este o jignire la adresa Primăriei Capitalei. Cum ne-a autorizat primăria dacă noi nu avem actele în regulă. Cum funcționăm noi firmele de taxi, cele mai mari, dacă nu suntem cum actele în regulă. Este ușor să arunci cu noroi în alții. Din cauza lor oamenii stau și așteaptă. De ce până acum a funcționat și acum nu mai funcționează? De ce își bat joc de acei oameni?", a adăugat acesta. Nicolae Trușcă spune că este de acord cu ecusoanele pentru şoferi, dar nu înţelege de ce trebuie unul şi pentru maşină, considerând acest demers drept o "bătaie de joc.

CNAB: “Documentele sunt verificate în trei locuri!”

Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt CNAB, spune că până în prezent 500 de taximetrişti au primit ecusoane. De asemnea, acesta a adăugat că sunt în continuare dosare care aşteaptă confirmarea. 

"Numărul total al taximetriștilor care au primit ecuson este de 500. Nu știu câți din cei cu 3,5 lei, din cei cu 2,9 lei, câți din cei cu 1,79 lei, deoarece tarifele sunt aprobate de cei care le emit autorizația. Avem încă foarte multe ecusoane emise pentru taximetriști care nu au venit să și le ridice. Mai sunt de preluat peste 100 de legitimații, dacă nu și mai multe. Mai sunt niște zeci de dosare pe traseu, dar în fiecare zi se eliberează noi ecusoane. Documentele se verifică în trei locuri, la Poliția Transporturi, la Poliția de Frontieră și la aeroport, ultima dată. Durează două-trei zile în fiecare loc cel mult. Noi am încercat să mărim cât se poate de mult prelucrarea, dar noi putem acționa numai la noi în curte nu și în curtea celorlalți. Se fac niște verificări la localitatea care a emis autorizația, că nu toți sunt emiși în București sau Otopeni și asta poate să ia o zi, două", a explicat Iordache, pentru B365.ro. 

“Ei ne zic să ne schimbăm buteliile, să le punem la roata de rezervă, dar este 900 de lei una. Mă costă 900 de lei să fac schimbarea asta, ori 1.800 de mașini, faceți o socoteală..."

Mihai Ghişe, Taxi Cobălcescu

Citeşte mai multe AICI


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2016-04-11



Parerea ta...

TAXI 1.39KM
11 Apr 2016

Aveți mare dreptate MAFIA ȘI AEROPORT nu mai dorește taxiuri din buc.cu tarif de 1.39km. Se aude ca vor sa fac propile taxiuri gen cum era flas taxi în trecut și asa vor sa pună piedici la taxiurile din buc.Sa se sesizeze DNA
EUGEN
12 Apr 2016

Ar trebui k toate taxiurile de bucuresti sa nu mai duca clientii la aeroport si atunci ar vb altfel conducerea aeroportului despre taxiurile de buc.sa vdm cati vor circula cu cei kre au 3.5/ km.
EUGEN
12 Apr 2016

Cred k o buna parte din personalul aeroportului si au fct concediile in alte tari , au observat cum se desfasoara activitatea taxi acolo si este mlt diferita de cea din autogara otopeni kci la cum arata nu se poate numi aeroport ..... Si international!
VIOREL
13 Apr 2016

Pt aeroport ca sa se termine cu prostiile mi se pare corect sa fie un tarif minim de 3,5lei si pt preluat clientii si pt dus,asa se va termina cu facutl prețurilor,eu fac parte din categoria celor ce au tarif de 139,deja nu mai onorez comenzile pt aeroport
RADU
21 Apr 2016

Mai grav si nu stiu de ce, cei cu 3.5 lei/km, nu merg pe acest tarif ci prefera sa iti faca pret...asa era si inainte de implementarea aplicatiilor...trebuie sa intelegem un lucru: asa este in capitalism, preturile difera asa ca este ok si 1.39 si 3.5 dar fara jecmaneala
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray