2019-12-15 01:25

Fond de salarii redus pentru bugetari în 2016. Angajaţii la stat fără tichete de masă sau vouchere de vacanţă

 |  21:01
Fond de salarii redus pentru bugetari în 2016. Angajaţii la stat fără tichete de masă sau vouchere de vacanţă

P24

Proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016, bugetarii nu vor primi tichete de masă sau vouchere de vacanță, dar nici indemnizații la ieșirea la pensie. Motivaţia Executivului: riscurile de deviere existente pe bugetul din 2016. În plus, se plafonează cheltuielile salariale şi dispar primele şi plata orelor suplimentare până la reducerea taxelor şi a impizitelor, adică până la sfârşitul lui 2017.

“În condițiile în care pe baza execuției bugetare a anului 2016 există un risc de deviere, în vederea contracarării acestuia se impune promovarea unor măsuri, pe orizontul de referință, respectiv menținerea unor măsuri adoptate în anii anteriori, precum: neacordarea pentru personalul bugetar de tichete de masă, tichete/vouchere de vacanță, premii și ore suplimentare, tichete cadou și indemnizații la ieșirea la pensie/trecere în rezervă”, se menționează în expunerea de motive documentului.

De asemenea, pentru contracararea riscului de deviere, sunt necesare măsuri precum creșterea absorbției fondurilor europene, o eficiență sporită în colectarea taxelor și a impozitelor, în reducerea evaziunii fiscale, îmbunătățirea conformării voluntare, aplicarea noului pachet legislativ privind achizițiile publice, dar și îmbunătățirea structurii cheltuielilor publice.

Cheltuielile sub control

Actul normativ stabilește și plafoanele maxime pentru o serie de indicatori macroeconomici. Astfel, conform documentului, cheltuielile statului cu salariile nu au voie sa depășească, anul viitor, 7,7% din produsul intern brut (PIB), iar în 2017, plafonul trebuie să scadă la 7,4% din PIB. În ceea ce privește deficitul bugetului general consolidat, exprimat ca pondere în produsul intern brut, acesta trebuie să fie de maxim 2,8% în 2016, respectiv 2,77% în 2017.

“Pentru anul 2016, plafonul propus pentru datoria guvernamentală, conform metodologiei UE, este de 41%, luând în considerare potențialele prefinanțări ce vor putea fi atrase în condițiile favorabile ale piețelor financiare, precum și eventualele evoluții sub așteptări atât ai indicatorilor macroeconomici, cât și ai piețelor financiare. Acest plafon este obligatoriu pentru anul 2016”, se mai arată în proiectul de Lege.

În plus, plafonul privind emiterea de garanții de către Guvern, prin Ministerul Finanțelor Publice și de către unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, pentru anul 2016, este de 8 miliarde de lei.

“Măsurile de relaxare fiscală decise în anul 2015 în scopul stimulării creșterii economice se estimează că vor avea un impact direct negativ asupra veniturilor bugetare până la finalul anului 2017, an în care se vor aplica și ultimele reduceri planificate de taxe și impozite. După această perioadă se estimează o stabilizare a ponderii în PIB a veniturilor bugetare. În paralel, se estimează o majorare a ponderii în PIB a cheltuielilor bugetare pe anul 2016 generată de anualizarea majorărilor salariale și a unor prestații de asistenta socială, adoptate în anul 2015, urmată însă pe termen mediu de o ajustare semnificativă a acestora ca pondere în PIB în ipoteza menținerii acelorași politici salariale și de asistentă social”, se precizează în document.

În aceste condiții există riscul ca deficitul bugetar (atât cash cât şi ESA) să înregistreze o creștere abruptă în anul 2016, fără a depăși limita de 3% din PIB stabilită prin Tratatul de la Maastricht, creștere care se menține și în anul 2017 urmată însă de revenirea, începând cu anul 2018 și continuând și în anul 2019, pe o traiectorie de ajustare, se mai arată în proiectul citat.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-12-06



Parerea ta...

ANONIM
07 Dec 2015

"Biserica să ia fonduri europene, dacă vrea bani" o MASURA f. buna. Se poate merge si mai departe cu masurile ORTODOXE; BOR sa nu mai perceapa taxe pe botezuri, cununii, inmormantari, pomeni, etc. toate donatiile sa fie cunoscute public si inregistrate in contabilitate ; BOR sa primesca fonduri de la bugetul de stat pt cheltuielile necesare functionarii sale, pt salarii si cheltuieli de intretinere; BOR sa plateasca taxe pt LUX si afaceri comerciale iar preotii sa fie verificati de ANI si DNA la AVERILE incomensurabile pe care le au dobandite pe cai NEORTODOXE. ANGAJATII din BOR nu pot face partide politice si nici sa intre in POLITICA deoarece aceasta e o mare CURVA.
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray