2019-10-17 08:46

Haos în Capitală creat de organizatorii maratonului. Mașinile, blocate în trafic cu orele. Rutele ocolitoare, inexistente

 |  21:01
Haos în Capitală creat de organizatorii maratonului. Mașinile, blocate în trafic cu orele. Rutele ocolitoare, inexistente

P24

Presa a informat că în Capitală se organizează un maraton și că vor fi o serie de artere cu restricționări pentru traficul auto pe durata acestuia. Cam la asta s-a rezumat efortul organizatorilor -Asociația Running Club - de a le face viața mai ușoară bucureștenilor care n-au participat la alergare: la un comunicat de presă. Comisia Tehnică de Circulație a municipalității a afișat traseul maratonului și rutele ocolitoare pe 30 septembrie, pe site-ul Brigăzii de Poliție Rutieră, dar nu s-a făcut un efort susținut pentru diseminarea informației. În rest, Dumnezeu cu mila! Din păcate, Atotputernicul n-a fost prea milostiv cu șoferii care au avut treburi duminicale: timp de 7 ore, cât a durat manifestația sportivă, s-au creat ambuteiaje, mașinile au fost blocate în trafic, polițiștii având o singură informație/directivă: „Pe aici nu se trece!”; habar nu aveau să ofere indicații referitoare la rutele ocolitoare, în condițiile în care panourile informative ori săgețile indicatoare au lipsit cu desăvârșire. În stațiile RATB nici vorbă de anunțuri privitoare la traseele deviate ale vehiculelor. Nu a existat nici măcar o linie fierbinte a maratonului - un număr la care să poată apela cei dezorientați de restricții. Nici în primărie nu a fost vreun ofițer de serviciu care să poată da indicații. Prin urmare, singura șansă a șoferilor de a se descurca în acest haos a rămas internetul mobil.

Dezinteres total al organizatorilor şi al autorităţilor locale privind Maratonul Internaţional din Bucureşti. Timp de 7 ore, în Capitală a fost haos total. Oamenii nu ştiau pe ce rute puteau să ajungă la destinaţia dorită. Prin oraş nici un banner nu anunţa traficul restricţionat. Nu a existat nici un număr de telefon la care şoferii ar fi putut apela pentru informaţii. Agenţii de circulaţie s-au dovedit mai dezinformaţi decât cetăţenii.

Asociaţia Running Club este organizatorul oficial al  Raiffeisen Bank Bucharest Marathon care s-a desfăşurat în Capitală duminică, 4octombrie 2015, pe distanţe care au variat de la 3, 5, 21 km şi 42 km. Timp de 7 ore, circulaţia a fost restricţionată pe mai multe străzi din oraş, dar mulţi oameni nu ştiau despre desfăşurarea acestui eveniment, nici de rutele ocolitoare pe care le-ar fi putut parcurge pentru a ajunge la destinaţie. Prin oraş nu a existat nici un panou, afiş sau banner cu informaţii minime. Nu a existat un număr de telefon care să ajute cetăţenii dezorientaţi de restricţii. Agenţii de circulaţie mai mult dezinformau oamenii decât să-i ajute. Aşa se face că cei care lucrează duminica sau se aflau cu alte treburi prin oraş au parcurs un drum de 20 de minute într-o oră şi 40 de minute.

Vinovaţii haosului

Contactat de PUTEREA, PR managerul Asociaţiei Running Club, organizatorul oficial al  Raiffeisen Bank Bucharest, Roxana Sîrbu, avea o singură misiune: să amâne orice explicaţie i-am fi cerut. În fapt, asociaţia s-a mulţumit să dea câteva comunicate de presă către agenţii şi televiziuni, fără să facă o monitorizare a transmiterii informaţiilor, astfel încât să se asigure că oamenii sunt informaţi. Responsabilă de lipsa informaţiilor complete este şi Primăria Capitalei. Potrivit anunţului de pe site-ul Brigăzii Rutiere Bucureşti, Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti a afişat traseul maratonului şi rutele ocolitoare pe 30 septembrie, dar nu a făcut nici un efort să difuzeze un anunţ în media. Nici măcar redacţiile nu au fost informate oficial. Aşa se face că în cadrul Primăriei Capitalei nu a existat nici o persoană care să ofere informaţii cetăţenilor. Mai mult, Brigada Rutieră Bucureşti recomanda oamenilor care apelau telefonic să se adreseze Dispeceratului Poliţiei Rutiere. Nici aici nu puteai afla mai multe, nici măcar dacă agenţii de circulaţie ştiau traseele ocolitoare să-i îndrume pe şoferi. Nici RATB-ul nu s-a străduit mai mult. În afară de un comunicat de presă, în staţii nu existau anunţuri cu traseele deviate ale vehiculelor. Oamenii aflau prin „bunăvoinţa” şoferilor pe unde aveau să meargă.

Experienţa unei şoferiţe

„M-am aventurat să plec cu maşina spre birou, mizând tocmai pe faptul că traficul prin oraş este mai lejer şi pot ajunge repede până la Podul Cotroceni. Ei bine, m-am înşelat. Traseul pe care ar fi trebuit să-l parcurg în maximum jumătate de oră într-o zi de lucru aglomerată l-am făcut de fapt într-o oră şi 40 de minte. Şi a fost o întreagă aventură. Am pornit din zona Auchan Titan, pe traseul obişnuit: Bdul Theodor Pallady, Bdul Camil Ressu, Calea Dudeşti, încercând să fac deapta pe Calea Şerban Vodă, apoi pe Splaiul Unirii. Surpriză însă: un poliţist mi-a spus că nu am voie să fac dreapta, ci doar să continui traseul spre Pasajul Mărăşeşti. Nici eu nu am cerut explicaţii de ce, nici el nu mi-a spus ce se întâmplă. E drept, Maratonul Internaţional din Capitală a fost mediatizat şi au fost publicate străzile cu restricţii şi rutele ocolitoare, dar, spre ruşinea mea, am ratat ştirile. Mi-am cotinuat traseul spre Podul Mărăşeşti, şi mi-am propus să ocolesc pe str. Radu Vodă, în speranţa că urc spre Magazinul Unirea, apoi fac stânga la Universitate pe Bdul Elisabeta, Pţa Kogălniceanu, Cotroceni. Am dat însă de acelaşi gard cu semnul interzis şi spre Bdul Elisabeta. Am oprit maşina lângă un agent de poliţie şi l-am întrebat cum ajung mai repede în zona Cotroceni şi pe ce rută. Mi-a spus că pot merge pe la Parcul Carol, Şoseaua Panduri, care de fapt era închisă, lucru pe care mi-l comunicase şi un alt participant la trafic care trecuse prin acea zonă cu puţin timp înainte şi care apărea şi pe lista srăzilor închise publicate de media. I-am spus acest lucru şi agentului, dar el m-a contrazis, recomandându-mi acelaşi traseu ocolitor. Ba chiar  mi-a propus varianta ideală, dacă mă grăbesc, să las maşina şi să merg pe jos până la birou.

Încele din urmă, am decis să ascult sfatul prietenei mele, care era şi ea în trafic, şi m-am întors a doua oară la Pasajul Unirii, Budapesta, Parcul Carol, Calea 13 Septembrie, Cotroceni. Astfel traseul pe care ar fi trebuit să-l parcurg în 20 de minute într-o zi de duminică, s-a dovedit a fi un maraton de aproximativ oră şi 40 de minute”, ne-a relatat o cititoare.

Sfaturile inutile ale Brigăzii Rutiere

Brigada Rutieră va dispune măsuri de fluidizare a traficului şi de prevenire a accidentelor şi solicită conducătorilor de autovehicule:

• să folosească autovehiculele personale cât mai puţin pentru a evita blocajele de trafic şi să opteze pentru mijloacele de transport în comun, în special pentru metrou;

• să îşi păstreze calmul şi să nu claxoneze abuziv în cazul în care se află în zone aglomerate;

• să reducă viteza atunci când trec pe lângă grupurile de pietoni şi să evite, pe timpul deplasării, manifestările de natură a pune în pericol siguranţa lor, dar şi a celorlalţi participanţi la trafic.

Conducătorii de autovehicule sunt rugaţi să evite deplasarea în zona de desfăşurare a evenimentului şi să respecte semnalele poliţiştilor rutieri aflaţi în trafic pentru devierea şi fluidizarea acestuia.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2015-10-05

GALERIE MEDIA





Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray