2019-11-12 13:31

Înregistrarea datelor personale la cumpărarea cartelelor pre-paid - printre măsurile propuse pentru îmbunătăţirea sistemului 112

 |  21:43
Înregistrarea datelor personale la cumpărarea cartelelor pre-paid - printre măsurile propuse pentru îmbunătăţirea sistemului 112

După tragedia de la Caracal, autorităţile încep să ia măsuri. În prima şedinţă de la înfiinţare, Comitetul Interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112 vine cu o serie de propuneri concrete

Marţi, la sediul Ministerului Afacerilor Interne a fost semnat marți Regulamentul de organizare și funcționare a Comitetului Interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112.

Acest comitet este condus de secretarul de stat din MAI, Raed Arafat și are în componență reprezentanți ai IGSU, Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale, Serviciului de Telecomunicații Speciale, și ai Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații.

În ședința de astăzi, Arafat a prezentat și a supus analizei propunerile înaintate de instituțiile consultate în privința modalității de îmbunătățire a sistemului unic de urgență 112.

În mod concret, în ședința de s-a discutat despre:

• Intervențiile legislative imediate necesar a fi operate pe textul OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență;

• Aspectele tehnice care limitează și condiționează implementarea imediată a tehnologiei AML (Advanced Mobile Location);

• Necesitatea promovării unui act normativ distinct care să reglementeze obligația înregistrării datelor personale la achiziționarea cartelelor Pre-Paid;

• Analiza posibilităților de reglementare, de către ANCOM, a modului de acoperire a zonelor în care nu există semnal GSM.

Ca priorități imediate pentru ședința de mâine, au fost stabilite următoarele acțiuni:

• STS și ANCOM vor conveni și disemina către toate celelalte entități din componența Comitetului, propunerile de modificare a OUG 34/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență;

• IGSU va transmite ANCOM zonele fără semnal TETRA constatate pe timpul misiunilor operative din competență;

• Completarea raportului de informare a prim ministrului, potrivit structurii Cadru aprobate cu aspectele din competența entităților reprezentate în Comitet;

• Completarea și explicitarea de către STS a aspectelor tehnice care limitează capacitatea de localizare prin utilizarea tehnologiei AML, chiar și în condițiile implementării acesteia.


Aparut in Puterea / Ultima modificare in data de: 2019-07-30



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE


STARBAG




Saray